Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hyundai Tucson III (2015-2020). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa, opinie

Jakub Mielniczak
Niebawem do salonów trafi nowy Hyundai Tucson. To dobry moment, by rozejrzeć się za używanym egzemplarzem trzeciej generacji, która właśnie schodzi ze sceny. W Motofaktach spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, którą wersję koreańskiego SUV-a najlepiej wybrać.Fot. Hyundai
Niebawem do salonów trafi nowy Hyundai Tucson. To dobry moment, by rozejrzeć się za używanym egzemplarzem trzeciej generacji, która właśnie schodzi ze sceny. W Motofaktach spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, którą wersję koreańskiego SUV-a najlepiej wybrać.Fot. Hyundai
Niebawem do salonów trafi nowy Hyundai Tucson. To dobry moment, by rozejrzeć się za używanym egzemplarzem trzeciej generacji, która właśnie schodzi ze sceny. W Motofaktach spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, którą wersję koreańskiego SUV-a najlepiej wybrać.

Trzecia generacja Tucsona zadebiutowała w 2015 roku. Auto powstało przy współpracy trzech centrów projektowych - południowokoreańskiego, europejskiego i amerykańskiego. Tucson jest produkowany aż w ośmiu krajach: Korei Południowej, Czechach, Chinach, Brazylii, Indiach, Algierii, Rosji i Pakistanie. W 2018 roku przeprowadzono facelifting auta, w ramach którego przeprojektowano przednią część nadwozia oraz zmieniono wygląd kokpitu. Tucson to ulubieniec europejskich i polskich klientów. W 2019 roku zajął on 6. miejsce w rankingu aut kupowanych przez polskich klientów indywidualnych. Jednocześnie jest to najchętniej kupowany model Hyundaia w Polsce.

Hyundai Tucson III (2015-2020). Nadwozie/wnętrze

Niebawem do salonów trafi nowy Hyundai Tucson. To dobry moment, by rozejrzeć się za używanym egzemplarzem trzeciej generacji, która właśnie schodzi ze
Niebawem do salonów trafi nowy Hyundai Tucson. To dobry moment, by rozejrzeć się za używanym egzemplarzem trzeciej generacji, która właśnie schodzi ze sceny. W Motofaktach spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, którą wersję koreańskiego SUV-a najlepiej wybrać.

Fot. Hyundai

Ten kompaktowy SUV mierzący 4475 mm długości w Europie konkuruje chociażby z Volkswagenem Tiguanem czy Fordem Kugą. Sylwetka Tucsona z całą pewnością nie jest przerysowana, co ma miejsce np. przy produktach Lexusa i ma dobrze ukryte azjatyckie DNA. Z drugiej strony, wyraziście zarysowany przód z ukośnymi lampami oraz duży, chromowany grill pozwalają odebrać tego koreańskiego SUV-a jako auto kipiące dynamiką. Nie ma zastrzeżeń do przestronności wnętrza. W swoim segmencie Tucson jest jednym z przestronniejszych aut. Całkiem dobrze wypada też 513-litrowy bagażnik. Być może z tego właśnie bierze się duża popularność koreańskiego SUV-a wśród klientów indywidualnych. Tucsonem wszak w dużym komforcie można wyjechać z rodziną na wakacyjny wyjazd. Na autostradzie będzie nieco głośniej ze względu na kiepsko wyciszone nadkola. Użytkownicy chwalą też jakość wykonania. Czasy, gdy auta koreańskie w tym względzie odstawały od produktów z Europy minęły bezpowrotnie. Nawet po większym przebiegu nic nie trzeszczy, a jakość samych materiałów wykończeniowych nie budzi zastrzeżeń. Szkoda, że wysiadanie z auta w deszczowy dzień wiąże się z ubrudzeniem nogawek spodni - drzwi niewystarczająco osłaniają progi.

Standardowo dla samochodów azjatyckich należy uważać na miękki lakier. Chwalimy za to zabezpieczenie antykorozyjne. Niewielki nalot może pojawić się co najwyżej na śrubach od zawieszenia. Jest on zupełnie niegroźny. Z drugiej strony, zimy w Polsce coraz słabsze, przez co drogowcy są bardziej wstrzemięźliwi w wysypywaniu na nasze drogi agresywnej chemii. Wśród aut używanych dominują wersje bogato wyposażone. Dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane fotele, nawigacja, czy kamera cofania to elementy występujące często. Niektórzy użytkownicy skarżą się na „wariujący” czujnik deszczu, awaryjne bywają też silniczki sterujące regulacją lusterek. To drobiazgi bez problemu usuwane przez serwis na gwarancji.

Hyundai Tucson III (2015-2020). Napęd/podwozie

Niebawem do salonów trafi nowy Hyundai Tucson. To dobry moment, by rozejrzeć się za używanym egzemplarzem trzeciej generacji, która właśnie schodzi ze
Niebawem do salonów trafi nowy Hyundai Tucson. To dobry moment, by rozejrzeć się za używanym egzemplarzem trzeciej generacji, która właśnie schodzi ze sceny. W Motofaktach spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, którą wersję koreańskiego SUV-a najlepiej wybrać.

Fot. Hyundai

Źródłem napędu Tucsona są czterocylindrowe silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Współpracują one z 6-stopniowymi przekładniami manualnymi, 6-,7- lub 8-stopniowymi automatami oraz, w niektórych wersjach, z napędem na wszystkie koła. Podstawowy benzyniak ma pojemność 1.6 l i 132 KM. Na pierwszy rzut oka 11,5 s w sprincie 0-100 km/h wydaje się kiepskim wynikiem, ale użytkownicy nie narzekają na ten silnik. Spokojną jazdę wynagradza niskim poziomem hałasu i rozsądnym zużyciem paliwa - udaje się je utrzymać w granicach 7-8 l/100 km. Po dołożeniu turbodoładowania moc tej jednostki rośnie do 177 KM, a przyspieszenie 0-100 km/h spada poniżej 10 s. Równocześnie zużycie paliwa staje się bardziej wrażliwe na styl jazdy. Przy „ciężkiej nodze” bez problemu przekracza 10 l/100 km, zwłaszcza w wersji z napędem na wszystkie koła. Z tego powodu dużo podróżujący często wybierają diesle. Najsłabszy, 116-konny 1.6 CRDi w ogłoszeniach pojawia się dość rzadko.

Częściej można spotkać jego wersję o mocy 136 KM. Najlepiej jednak pójść w stronę któregoś z silników dwulitrowch. Bule CRDi generują, w zależności od wersji, 136 lub 185 KM, a na wyświetlaczu komputera pokładowego najczęściej pojawiają się wartości ok. 7-7,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Po liftingu, silniki diesla opcjonalnie mogły być wyposażone w układ tzw. „miękkiej hybrydy”. 7-biegowe przekładnie dwusprzęgłowe działają dobrze, chociaż tradycyjnie na tego typu konstrukcji nieco poszarpują przy wolnej jeździe w korku. Wynagradzają to błyskawiczną zmianą przełożeń w trasie. Klasyczne, hydrokinetyczne automaty o 6- lub 8-biegach (po liftingu), które także są montowane w Tucsonie bardziej płynną pracę okupują nieco wyższym zużyciem paliwa. Zawieszenie zestrojono dość komfortowo. Stosunkowo lekko pracujący układ kierowniczy nie prowokuje do szybkiej jazdy. Całe auto zdecydowanie lepiej czuje się podczas jazdy drogami podmiejskimi, autostradami niż w czasie atakowania górskich serpentyn.

Hyundai Tucson III (2015-2020). Sytuacja rynkowa

Niebawem do salonów trafi nowy Hyundai Tucson. To dobry moment, by rozejrzeć się za używanym egzemplarzem trzeciej generacji, która właśnie schodzi ze
Niebawem do salonów trafi nowy Hyundai Tucson. To dobry moment, by rozejrzeć się za używanym egzemplarzem trzeciej generacji, która właśnie schodzi ze sceny. W Motofaktach spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, którą wersję koreańskiego SUV-a najlepiej wybrać.

Fot. Hyundai

W chwili pisania tego tekstu w ogłoszeniach było wystawionych prawie 500 egzemplarzy Tucsona III generacji. Połowa z nich pochodzi z polskich salonów Hyundaia. Najtańsze, nieuszkodzone auta kosztują ok. 50 tys. zł. Sortując oferty od najdroższych, zobaczymy w pierwszej kolejności egzemplarze podemonstracyjne wystawiane przez salony Hyundaia. Mają niewielkie przebiegi i kosztują kilkanaście procent mniej niż wynoszą ceny odpowiadających im fabrycznie nowych aut. Samochody z najwyższymi przebiegami póki co mieszczą się w przedziale 200-250 tys. km. Połowa wystawionych pojazdów pochodzi z polskich salonów Hyundaia.

 

Hyundai Tucson III (2015-2020). Podsumowanie

Tucson bardzo często stawiany jest w roli auta rodzinnego. Z tego zadania wywiązuje się znakomicie oferując sporo przestrzeni obudowanej solidną technologią ubraną w atrakcyjny design. Póki co nie ma doniesień o poważnych usterkach, a czasami psujące się drobiazgi są bez problemu usuwane przez ASO. Duże znaczenie ma 5-letnia gwarancja, którą objęty jest ten SUV. Decydując się zakup auta objętego gwarancją sprawdźmy, czy jest ona aktywna. Ważne, by przeglądy w ASO były robione wg. harmonogramu producenta, bez opóźnień. Prawidłowo serwisowany Tucson powinien odwdzięczyć się bezproblemową eksploatacją.

ZALETY:

  • przestronne wnętrze;
  • bogate wyposażenie większości egzemplarzy;
  • brak doniesień o poważnych usterkach.

WADY:

  • sporadycznie występują drobne usterki elektroniki.

OPINIE UŻYTKOWNIKÓW:

Dobre auto za dobre pieniądze, komfort podróżowania, przyjemność z jazdy to atuty tego samochodu. Należy pilnować żeby regularnie zmieniać olej ma to ogromny wpływ na trwałość silnika.
- Roman

To jest auto które wybrałem po porównaniu chyba z dziesięciu innych suvów, bardzo wygodne i komfortowe, rewelacyjnie się prowadzi i jest naprawdę dużo dużo miejsca.
- NWO

Samochód powoduje banana na twarzy ilekroć do nogi wsiadamy . Hyundai obecnie jest wzorem do naśladowania dla konkurencji, to już nie jest to co 10 czy 15 lat temu, to pełnowartościowy suv który wygrywa z konkurencją.
- cegielka

Za te pieniądze uważam że nie był to dobry zakup. Miałem porównanie od znajomych gdzie zakupili suvy innych marek i jest duża ale to duża różnica w aucie praktycznie za te same pieniądze.
- Łukasz 

Hyundai Tucson III - podstawowe dane techniczne 



blue 1.6 GDI
1.6 GDI
1.6 T-GDI
1.6 T-GDI 4x4
Okres produkcji
07/2015–07/2018
od 07/2018
07/2015–07/2018
od 07/2018
07/2015–07/2018
od 07/2018
Pojemność skokowa
1591 cm³
Moc maksymalna
97 kW (132 KM)
przy 6300/min
130 kW (177 KM)
przy 5500/min
Maksymalny moment obr.
161 Nm
przy 4850/min
265 Nm
przy 1500–4500/min
Napęd
Na przednią oś
Na wszystkie koła
Skrzynia biegów seryjna [opcjonalna]
6-biegowa manualna
6-biegowa manualna [7 biegowa automatyczna, dwusprzęgłowa]
Prędkość maksymalna
182 km/h
205 km/h
[201 km/h]
202 km/h
[201 km/h]
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,5 s
9,2 s
[8,9 s]
9,5 s
[9,1 s]


1.6 CRDi
blue 1.7 CRDi
blue 2.0 CRDi
2.0 CRDi
Okres produkcji
od 07/2018
07/2015–07/2018
04/2016–07/2018
07/2015–07/2018
od 07/2018
Pojemność skokowa
1598 cm³
1685 cm³
1995 cm³
Moc maksymalna
85 kW (116 KM)
przy 4000/min
100 kW (136 KM)
przy 2750–4000/min
85 kW (116 KM)
przy 4000/min
104 kW (141 KM)
przy 4000/min
100 kW (136 KM)
przy 2750–4000/min
136 kW (185 KM)
przy 4000/min
136 kW (185 KM)
przy 2750–4000/min
Maksymalny moment obr.
280 Nm
przy 1500–2750/min
320 Nm
przy 2000–2250/min
280 Nm
przy 1250–2500/min
340 Nm
przy 1750–2500/min
373 Nm
przy 1500–2500/min
400 Nm
przy 1750–2750/min
napęd
Na przednią oś
Na wszystkie koła
Na przednią oś
Na wszystkie koła
Skrzynia biegów seryjna [opcjonalna]
6-biegowa manualna
6-biegowa manualna [7 biegowa automatyczna, dwusprzęgłowa]
6-biegowa manualna
7 biegowa automatyczna, dwusprzęgłowa
6-biegowa manualna
6-biegowa manualna
[6-biegowa automatyczna]
6-biegowa manualna
[8-biegowa automatyczna]
Prędkość maksymalna
175 km/h
180 km/h
[180 km/h]
176 km/h
185 km/h
186 km/h
184 km/h
[184 km/h]
201 km/h
[201 km/h]
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,8 s
11,2 s
[11,8 s]
11,4 s
[12,0 s]
13,7 s
11,5 s
10,6 s
10,9 s
[12,0 s]
9,9 s
[9,5 s]

Zobacz także: Mercedes AMG GT Black Series na torze

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty