Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38653 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Hyundai Tucson IV. Ile kosztuje i jaki napęd można wybrać?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Hyundai Tucson 

Klimatyzacja manualna, tempomat, kamera cofania, 8-calowy ekran systemu multimedialnego. To znajdziemy w podstawowej wersji wyposażenia nowego modelu Tucson. To już czwarta generacja auta. 

Fot. Hyundai Klimatyzacja manualna, tempomat, kamera cofania, 8-calowy ekran systemu multimedialnego. To znajdziemy w podstawowej wersji wyposażenia nowego modelu Tucson. To już czwarta generacja auta.

Hyundai Tucson. Wygląd zewnętrzny

Tucson nowej generacji jest pierwszym SUV-em marki Hyundai, który został opracowany zgodnie z nową filozofią designu marki zwanej Sensuous Sportiness. Samochód otrzymał większy i szerszy korpus niż jego poprzednik.Jego stylistykajest inspirowana koncepcyjnym SUV-em Hyundai Vision T, który został zaprezentowany na targach AutoMobility Los Angeles 2019. Sportową sylwetkę Tucsona podkreśla chromowana listwa o parabolicznym kształcie zakończona ostrymi krawędziami, która zaczyna się od lusterek bocznych, a kończy na słupku C.To także pierwszy model Hyundaia, w którym zastosowano ukryte tylne wycieraczki, umieszczone pod spojlerem. Klienci mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym trzech nowych: Shimmering Silver, Amazon Grey i Teal.

Hyundai Tucson. Co we wnętrzu? 

Hyundai Tucson 

Klimatyzacja manualna, tempomat, kamera cofania, 8-calowy ekran systemu multimedialnego. To znajdziemy w podstawowej wersji wyposażenia nowego modelu Tucson. To już czwarta generacja auta. 

Fot. Hyundai Nowy ekran systemu multimediów i nawigacji o przekątnej 10,25 cala wypełnia środek pojazdu. Projektanci Hyundaia zrezygnowali z fizycznych pokręteł i przycisków. Wszystkimi funkcjami systemu multimediów i klimatyzacji można sterowa za pomocą dotyku. Na nowy design wnętrza składają się obniżone wyświetlacze zegarów i odsłonięty zestaw wskaźników. W ten sposób uporządkowano powierzchnię i zwiększono poczucie przestronności.

Pasażerowie mogą cieszy się przyjemnym nastrojowym oświetleniem, które znajduje się w dwóch bocznych kieszeniach konsoli środkowej, w kieszeniach drzwi i wokół podkładki do indukcyjnego ładowania smartfonów. Oferuje 64 konfigurowalne kolory i 10 poziomów jasności, aby dopasować się do każdego nastroju, dając więcej możliwości personalizacji.

Ponadto można wybierać spośród trzech tonacji wykończenia wnętrza z tapicerką materiałową lub skórzaną, w tym jednokolorowej czarnej, dwukolorowej czarno-beżowej oraz Teal. Pakiet Teal zawiera czarne fotele z turkusowymi przeszyciami na siedzeniach, podłokietniku i dźwigni zmiany biegów. Turkusowe wstawki tekstylne znajdują się również na desce rozdzielcze i panelach drzwi.

Hyundai Tucson. Technologia i łączność

W pełni cyfrowy dualny kokpit składa się z nowego 10,25-calowego wyświetlacza cyfrowych zegarów i 10,25-calowego ekranu systemu multimediów i nawigacji.

System multimedialny z 10,25 calowym ekranem dotykowym jest wyposażony w najnowszą wersję systemu Bluelink, który umożliwia wybór profilu użytkownika, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, informacje o ruchu drogowym, informacje o miejscach parkingowych i wiele innych. Ustawiony profil można przenieść do innych samochodów marki Hyundai oferujących tę samą funkcję.

Jeśli kierowca musi zaparkować samochód w promieniu od 200 metrów do dwóch kilometrów od celu podróży, można włączy nawigację w trybie pieszym, aby wznowi jej prowadzenie w aplikacji Bluelink na smartfonie.

Tucson to pierwszy Hyundai wyposażony w system klimatyzacji z technologią Multi-Air, która składa się z połączenia bezpośrednich i pośrednich otworów wentylacyjnych do klimatyzacji i ogrzewania. Gdy tryb Multi-Air jest aktywny, powietrze jest dostarczane nie tylko przez standardowe nawiewy, lecz także uwalniane przez małe otwory w przednich panelach.

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

Tucson Nowej Generacji został wyposażony w asystenta unikania kolizji czołowych (FCA), który uruchamia alarm, gdy zbliża się niebezpieczeństwo kolizji z samochodami, rowerami lub pieszymi. Gdy kierowca nie zareaguje i nie zahamuje w odpowiednim czasie, system automatycznie steruje hamulcami, aby uniknąć wypadku. Po raz pierwszy w Tucsonie, system FCA obejmuje teraz funkcję Junction Turning, która rozszerza zakres ochrony o kolizje na skrzyżowaniach.

Hyundai Tucson. Gama silników

Hyundai Tucson 

Klimatyzacja manualna, tempomat, kamera cofania, 8-calowy ekran systemu multimedialnego. To znajdziemy w podstawowej wersji wyposażenia nowego modelu Tucson. To już czwarta generacja auta. 

Fot. Hyundai Nowy Tucson oferuje trzy opcje zelektryfikowanych układów napędowych i dwa silniki spalinowe wraz z czterema skrzyniami biegów.

Wersja hybrydowa składa się z nowego silnika Smartstream o pojemności 1,6 litra T-GDI (z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny) oraz silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW oraz polimerowego akumulatora litowo-jonowo o pojemności 1,49 kWh. Występuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) i jest dostępny z napędem na dwa lub cztery koła. Jest to najmocniejszy system w gamie całkowicie nowego układu napędowego Tucsona, z łączną mocą 230 KM i momentem obrotowym 350 Nm, co oznacza, że oferuje niską emisję spalin bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy.

Układ hybrydy 48-woltowej oferowany jest w trzech różnych wariantach mocy:

  • 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM i napędem na dwa koła
  • 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 180 KM i napędem na dwa lub cztery koła
  • 1.6 CRDi Smartstream o mocy 136 KM i napędem na dwa lub cztery koła

Hyundai połączył swoją 48-woltową technologię hybrydową z 150-konnym silnikiem 1,6 T-GDI, który będzie dostępny z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) i siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Kolejną opcją jest 1,6-litrowy T-GDI o mocy 180 KM, który będzie oferowany z sześciobiegowym iMT z napędem na dwa koła, oraz 7DCT z napędem na cztery koła. Z układem hybrydowym 48V dostępny jest także 136-konny silnik 1.6 CRDi sparowany ze skrzynią 7DCT oraz napęd na cztery lub dwa koła.

Silnik benzynowy 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na cztery lub dwa koła. Natomiast silnik Diesla 1.6 CRDi Smartstream o mocy 115 KM połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na dwa koła.

Silnik 1.6 T-GDI Smartstream będzie wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration) firmy Hyundai. CVVD optymalizuje osiągi silnika i oszczędność paliwa, będąc jednocześnie przyjaznym dla środowiska. Technologia sterowania zaworami reguluje czas otwarcia i zamknięcia zaworu w zależności od warunków jazdy. Jest to jedyny system, który w zależności od warunków może zmienia czas otwarcia zaworu podczas jazdy.

Klienci będą mogli wybrać również wersję hybrydową typu plug-in z silnikiem 1.6 T-GDI, której łączna moc układu napędowego wynosi 265 KM.

Hyundai Tucson – cennik

Silniki benzynowe:

  • 1.6 T-GDI (150 KM) 2WD 6MT — Start - od 99 900 zł;
  • 1.6 T-GDI (150 KM) 2WD 7DCT Mild Hybrid 48V – Smart-od 133 900 zł;
  • 1.6 T-GDI (180 KM) 4WD 7CDT Mild Hybrid 48V – Smart-od 144 900 zł.

Silnik Diesla:

  • 1.6 CRDI (136 KM) 2WD 7DCT Mild Hybrid 48V – Smart–od 149 900 zł.

Hybrydy:

  • 1.6 T-GDI (230 KM) 2WD 6AT HEV – Modern – od 137 900 zł;
  • 1.6 T-GDI (230 KM) 4WD 6AT HEV – Modern – od 146 900 zł.

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Peugeot 2008

Hyundai Tucson 

Klimatyzacja manualna, tempomat, kamera cofania, 8-calowy ekran systemu multimedialnego. To znajdziemy w podstawowej wersji wyposażenia nowego modelu Tucson. To już czwarta generacja auta. 

Fot. Hyundai

Hyundai Tucson

Klimatyzacja manualna, tempomat, kamera cofania, 8-calowy ekran systemu multimedialnego. To znajdziemy w podstawowej wersji wyposażenia nowego modelu Tucson. To już czwarta generacja auta.

Fot. Hyundai

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Fanss (gość)

    Hybrydę zdecydowanie !

  • michuk (gość)

    U nas dość popularne się robi, ale jak hybrydę w suvie to raczej rav4. Spalanie niskie, ale za to rozwiązanie jest sprawdzone i nie ma z nim większych czy też mniejszych problemów

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Hyundai Tucson zdjęcia

Hyundai Tucson dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Hyundai Tucson Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł