Hyundai Tucson. Test kompaktowego SUV-a

Ryszard M Perczak
Przy trzeciej generacji, Hyundai powrócił do oznaczenia Tucson. Poprzednik, w zależności od rynku, nosił bowiem również nazwę ix35. Najnowsza odsłona tego pojazdu została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2015 roku / Fot. Kacper Rogacin
Przy trzeciej generacji, Hyundai powrócił do oznaczenia Tucson. Poprzednik, w zależności od rynku, nosił bowiem również nazwę ix35. Najnowsza odsłona tego pojazdu została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2015 roku / Fot. Kacper Rogacin
Inżynierowie Hyundaia postarali się, by SUV trafił w gusta europejskich klientów. Pod względem wizualnym auto wygląda więc świetnie. Co ma do zaoferowania?
Przy trzeciej generacji, Hyundai powrócił do oznaczenia Tucson. Poprzednik, w zależności od rynku, nosił bowiem również nazwę ix35. Najnowsza odsłona
Przy trzeciej generacji, Hyundai powrócił do oznaczenia Tucson. Poprzednik, w zależności od rynku, nosił bowiem również nazwę ix35. Najnowsza odsłona tego pojazdu została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2015 roku / Fot. Kacper Rogacin

Przy trzeciej generacji, Hyundai powrócił do oznaczenia Tucson. Poprzednik, w zależności od rynku, nosił bowiem również nazwę ix35. Najnowsza odsłona tego pojazdu została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2015 roku. Auto otrzymało zupełnie nowy wygląd, nawiązujący do sylwetki większego brata z rodziny Hyundaia – modelu Santa Fe. Pod względem konstrukcyjnym oparto je natomiast o nową, korzystającą z wielu nowinek technicznych płytę podłogową.

Długość wynosi 4475 mm (poprzednik mierzył 4410 mm długości), a szerokość – 1850 mm (poprzednik – 1820). Nieco zmalała za to wysokość, która wynosi teraz 1645 mm (wcześniej – 1655 mm). O 30 mm powiększono też rozstaw osi, wynoszący 2640 mm. Nowy Hyundai przybrał też na wadze. W zależności od wersji skrzyni biegów, masa Tucsona jest różna, ale waży on ponad 1600 kg, gdy tymczasem poprzednik ważył maksymalnie 1580 kg.

Zobacz także: Sepp Blatter: Wierzę w Boga i siebie. Jeszcze powrócę

Auto może być wyposażone w napęd przenoszony tylko na przednie koła lub na koła obu osi. W tesotwanym aucie pod maską pracował silnik o pojemności 1.7 l o mocy 177 KM. Jednostka współpracuje z nową 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Kierowca Tucsona jest wspomagany przez szereg systemów bezpieczeństwa, takich jak utrzymywanie pasa ruchu, czy informowanie o ograniczeniach prędkości.

Ceny Hyundaia Tucsona w Polsce startują od poziomu 83 990 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto z 1.6-litrowym silnikiem benzynowym (132 KM), napędem na przednią oś i 6-stopniową skrzynią manualną. Auto w testowanym w wariancie Premium to wydatek 158 990 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty