Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38018 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody użytkowe

Hyundai Xcient. Ciężarówka na wodór. Jaki ma zasięg?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Hyundai Xcient

Hyundai wysłała do Szwajcarii 10 samochodów Hyundai XCIENT Fuel Cell, pierwszych na świecie masowo produkowanych ciężarówek z ogniwami paliwowymi.

Fot. Hyundai Hyundai wysłała do Szwajcarii 10 samochodów Hyundai XCIENT Fuel Cell, pierwszych na świecie masowo produkowanych ciężarówek z ogniwami paliwowymi.

Firma planuje w tym roku wysłać do Szwajcarii w sumie 50 sztuk modelu XCIENT Fuel Cell, które od września będą przekazywane do klientów flotowych w tym kraju. Do 2025 roku Hyundai planuje dostarczyć do Szwajcarii w sumie 1 600 ciężarówek XCIENT z ogniwami paliwowymi.

Hyundai Xcient

Hyundai wysłała do Szwajcarii 10 samochodów Hyundai XCIENT Fuel Cell, pierwszych na świecie masowo produkowanych ciężarówek z ogniwami paliwowymi.

Fot. Hyundai XCIENT jest zasilany układem wodorowych ogniw paliwowych o mocy 190 kW z dwoma stosami ogniw paliwowych o mocy 95 kW każdy. Siedem dużych zbiorników wodoru oferuje łączną pojemność około 32,09 kg wodoru. Zasięg jazdy na jednym ładowaniu modelu XCIENT Fuel Cell wynosi około 400 km*. Zasięg został optymalnie dostosowany do wymagań potencjalnych klientów flot samochodów użytkowych, przy uwzględnieniu dostępnej infrastruktury ładowania w Szwajcarii. Czas tankowania każdej ciężarówki zajmuje w przybliżeniu od 8 do 20 minut.

Technologia ogniw paliwowych szczególnie dobrze nadaje się do komercyjnej spedycji i logistyki ze względu na długie dystanse i krótkie czasy tankowania. System ogniw paliwowych z dwoma stosami zapewnia wystarczającą ilość energii, aby napędzić ciężkie samochody ciężarowe podczas jazdy w górę i w dół po górzystym terenie.

Zobacz także: Jazda podczas burzy. O czym trzeba pamiętać?

Hyundai Motor pracuje obecnie nad dalekobieżnym ciągnikiem siodłowym zdolnym do przejechania 1 000 kilometrów na jednym ładowaniu. Nowy ciągnik, wyposażony w ulepszony system ogniw paliwowych o wysokiej trwałości i mocy, trafi na globalne rynki, w tym Ameryki Północnej i Europy.

Hyundai wybrał Szwajcarię jako punkt wyjścia dla swojego przedsięwzięcia biznesowego z różnych powodów. Jednym z nich jest szwajcarski podatek drogowy LSVA od pojazdów użytkowych, z którego zwolnione są pojazdy bezemisyjne. Dzięki temu koszty transportu na kilometr dla ciężarówki z ogniwami paliwowymi są na podobnym poziomie w porównaniu do zwykłej ciężarówki z silnikiem Diesla.

Specyfikacja. Hyundai XCIENT

Model : XCIENT Fuel Cell
Typ pojazdu: Ciężarowy (Podwozie z kabiną)
Typ kabiny: Day Cab
Typ napędu: LHD / 4X2

Wymiary [mm]

Rozstaw osi: 5 130
Całkowite (Podwozie z kabiną): Długość 9 745; Szerokość 2 515 (2 550 z osłonami bocznymi), Maks. dop. szerokość 2 600, Wysokość: 3 730

Masy [kg]

Dopuszczalna masa całkowita: 36 000 (ciągnik z naczepą)
Dopuszczalna masa całkowita: 19 000 (podwozie z zabudową)
Przód / Tył: 8 000 / 11 500
Masa własna (Podwozie z kabiną): 9 795

Osiągi

Zasięg: Dokładny zasięg zostanie potwierdzony później
Prędkość maksymalna: 85km/h

Napęd

Ogniwa paliwowe: 190 kW (95 kW x 2 EA)
Akumulatory: 661 V / 73,2 kWh – od Akasol
Silnik / Falownik: 350 kW / 3 400 Nm – od Siemens
Skrzynia biegów: ATM S4500 – od Allison / 6 biegów do przodu i 1 wsteczny
Przełożenie główne: 4.875

Zbiorniki na wodór

Ciśnienie: 350 bar
Pojemność: 32,09 kg H2

Hamulce

Hamulce robocze: Tarczowe
Hamulec pomocniczy: Retarder (4-biegowy)

Zawieszenie

Typ: Przód / Tył – Pneumatyczne (z 2 poduszkami) / Pneumatyczne (z 4 poduszkami)
Opony: Przód / Tył – 315/70 R22,5 / 315/70 R22,5

Bezpieczeństwo

Asystent unikania kolizji czołowych (FCA): Standard
Inteligentny tempomat (SCC): Standard
Elektroniczny system hamowania (EBS) + Dynamiczna kontrola pojazdu (VDC): Standard (ABS jest częścią VDC)
Ostrzeganie o opuszczeniu pasa (LDW): Standard
Poduszki bezpieczeństwa: Opcjonalne

* Zasięg jazdy około 400 km dla ciężarówki z napędem 4x2 w konfiguracji z naczepą chłodniczą o masie całkowitej 34 ton

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

Hyundai Xcient

Hyundai wysłała do Szwajcarii 10 samochodów Hyundai XCIENT Fuel Cell, pierwszych na świecie masowo produkowanych ciężarówek z ogniwami paliwowymi.

Fot. Hyundai

Hyundai Xcient

Hyundai wysłała do Szwajcarii 10 samochodów Hyundai XCIENT Fuel Cell, pierwszych na świecie masowo produkowanych ciężarówek z ogniwami paliwowymi.

Fot. Hyundai

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • qwerty (gość)

    uuuu... Latałbym jak szatan :)

  • Kodżak (gość)

    Juz chyba nie mają się za co brać mogliby jakość osobówek poprawić, bo toyota bije ich na głowę

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Hyundai zdjęcia

Hyundai dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł