Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hyundai ix55

Tomasz Szmandra
Model ix 55 to kolejna ciekawa propozycja Hyundaia, który coraz śmielej poczyna sobie na światowych rynkach.

Model ix 55 to kolejna ciekawa propozycja Hyundaia, który coraz śmielej poczyna sobie na światowych rynkach.

Fot. Hyundai
Fot. Hyundai

Luksusowy, 7-miejscowy SUV został zbudowany w oparciu o oferowany od 2007 roku w USA model Veracruz, na przedłużonej płycie podłogowej mniejszego Hyundaia Santa Fe.  Europejską wersję nazwaną ix55 zaprezentowano po raz pierwszy w 2008 roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. W Polsce dostępna jest od ubiegłego roku.

 

Z zewnątrz - zgodnie ze standardami, obowiązującymi w tej klasie - auto wygląda masywnie. Muskularna sylwetka i "spokojna" linia nadwozia sprawiają pozytywne wrażenie, ale nieco mniej ciekawie prezentuje się kratka wlotu powietrza do silnika. Za to z tyłu ładnie wyglądają diodowe światła zespolone i dwie końcówki rur wydechowych. Hyundai wyposażono także w duże 18-calowe koła.

Fot. Hyundai
Fot. Hyundai

W obszernego, wygodnego wnętrza kabinie samochodu może się zmieścić nawet 7 osób. Miejsca w pierwszym i drugim rzędzie foteli jest więcej niż w niejednej limuzynie, a jakość użytych plastików i skóry nie pozostawia wiele do życzenia. Całość jest stonowana, bez zbędnych ekstrawagancji, a co najważniejsze funkcjonalna.

Dwa ostatnie fotele można schować pod podłogę i stworzyć idealnie płaską powierzchnię. Bagażnik ma wówczas pojemność 598 litrów, ale po złożeniu drugiego rzędu siedzeń można go powiększyć nawet do1746  l. Jak przystało na SUV-a klasy Premium, wyposażenie standardowe jest bardzo bogate: skórzana tapicerka siedzeń, dwustrefowa klimatyzacja i nawiewy w każdym rzędzie foteli, otwierany dach, ksenonowe reflektory, czujniki parkowania.  Nie można niestety dokupić nawigacji satelitarnej i wybrać innego silnika.

Fot. Hyundai
Fot. Hyundai

Do napędu ważącego ponad 2 tony pojazdu służy jednak nowoczesna, wysokoprężna jednostka 3.0 V6 CRDi z wtryskiem common-rail, o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 451 Nm, dostępnym przy 1750 obr./min. Auto przyspiesza do 100 km/h w ciągu 10,4 s, a maksymalnie rozpędza się do 200 km/h. Warto dodać, że silnik jest bardzo cichy i dosyć ekonomiczny - spala średnio 9,4 l oleju napędowego na każde 100 km (dane producenta). Silnik współpracuje z 6-stopniowa automatyczną skrzynią biegów, która posiada możliwość sekwencyjnej zmiany przełożeń. Hyundai ix55 posiada elektroniczny system rozdziału momentu na wszystkie koła. Przy niskiej prędkości można go zblokować w stosunku 50:50, co znacznie ułatwia jazdę na "luźnej" nawierzchni.

 

Fot. Hyundai
Fot. Hyundai

Samochód dobrze trzyma się drogi, a jego zawieszenie spisuje się przyzwoicie i nawet na szybko pokonywanych zakrętach zachowuje się neutralnie. Ewentualną podsterowność szybko eliminuje elektroniczny system kontroli stabilności pojazdu - ESP.  Nieco zbyt lekko pracuje jednak układ kierowniczy - tak silne wspomaganie pomaga podczas manewrów w mieście i na parkingu, ale na drogach szybkiego ruchu i autostradach trochę przeszkadza.

Do najważniejszych zalet ix55 należą: komfortowe i przestronne wnętrze, cichy i dość oszczędny silnik, bogate wyposażenie oraz cena, która zwłaszcza na tle konkurencji prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Model ten kosztuje w Polsce 209 900 zł, podczas gdy np. za Nissana Murano dostępnego jedynie z benzynowym silnikiem 3.5/252 KM trzeba zapłacić 212 tys.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty