Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ile kosztuje utrzymanie auta

Maciej Krzywoszyński
Kupno samochodu to dopiero początek wydatków. Oprócz kosztów paliwa trzeba sporo wydać na przeglądy...

fot. Robert Kwiatek
fot. Robert Kwiatek


Kupno samochodu to dopiero początek wydatków. Oprócz kosztów paliwa trzeba sporo wydać na przeglądy, zwłaszcza na pierwszy, wykonywany ze względu na gwarancję w ASO. W zależności od marki jego ceny mogą się jednak różnić, i to bardzo.

 

Najtaniej wypadają pierwsze przeglądy Fiata Punto i Toyoty Yaris. Tyle że w ASO Fiata trzeba się pojawić dopiero po 20 tys. km, a Toyoty - już po 15 tys. km.

fot. Fiat
fot. Fiat

Skorzystać na tym mogą jednak tylko ci, którzy sporo jeżdżą - niezależnie od przebiegu pierwszy przegląd i tak trzeba wykonać najpóźniej po roku eksploatacji auta.

 

Za 350 zł w Punto
(na zdjęciu po lewej) możemy liczyć na wymianę oleju oraz filtrów oleju i powietrza, do tego dochodzi uzupełnienie płynów i ścieżka diagnostyczna. W wypadku Yarisa cena jest identyczna, ale na pierwszym przeglądzie w naszym samochodzie nie zostanie wymieniony filtr powietrza.

 

fot. Nissan
fot. Nissan

W miarę tanio wypada też przegląd innego małego "japończyka" - Nissana Micry
(na zdjęciu po prawej), zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę długą listę czynności wykonywanych przez serwis. Za 380 zł możemy liczyć nie tylko na wymianę oleju i filtra, ale także na pełną ścieżkę diagnostyczną oraz sprawdzenie 30 elementów (w tym np. geometrii zawieszenia).

 

fot. Skoda
fot. Skoda

Pierwszy przegląd małych aut z grupy Volkswagena - Skody Fabii
(na zdjęciu po lewej) i VW Polo - wygląda oraz kosztuje podobnie (odpowiednio 430 i 460 zł). Za te kwoty możemy oczekiwać wymiany oleju, filtra oleju oraz filtra przeciwpyłkowego. Co ciekawe, w obydwu markach producent zaleca wymieniać filtr powietrza jedynie co 60 tys. km. W cenie pierwszego przeglądu w ASO VW i Skody nie mieści się tzw. ścieżka diagnostyczna, możemy liczyć jedynie na "podpięcie" do komputera i wzrokowe sprawdzenie podwozia oraz najważniejszych podzespołów.

 

fot. Opel
fot. Opel

Najdrożej, przynajmniej na pierwszy rzut oka, spośród sprawdzanych przez nas aut segmentu B wypada utrzymanie Opla Corsy
(na zdjęciu po prawej). Za pierwszy przegląd trzeba tu zapłacić nawet 700 zł. Cena ta obejmuje tylko wymianę oleju, filtrów oleju i powietrza oraz ogólne sprawdzenie samochodu. Jednak okresy międzyprzeglądowe w wypadku Opla są najdłuższe. W serwisie trzeba się pojawiać co 30 tys. km lub po roku. Dla dużo jeżdżących utrzymanie Corsy nie będzie więc najkosztowniejsze - przy przebiegach rzędu 30 tys. km rocznie będzie porównywalne z Punto czy Yarisem.

 

Ceny przeglądów znacznie różnią się nie tylko w zależności od miasta (przytaczane przez nas dotyczą Poznania), ale też w zależności od ASO. Różnice - nawet w tym samym mieście - mogą sięgać nawet 100 zł. Przed pierwszym przeglądem warto więc nieco się rozejrzeć. Nie zawsze najbliższy serwis jest najtańszy, a najtańszy - najlepszy.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty