Imperium atakuje
Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Do tej pory europejscy producenci starali się zawojować rynek amerykański. Teraz jest odwrotnie – największy koncern świata – General Motors chce podbić Europę.
Europejskie rynki mają być zawojowane tanimi samochodami marki Chevrolet. Na salonie samochodowym w Paryżu zaprezentowano trzy nowe modele i pojazdy koncepcyjne, wyznaczające drogę rozwoju marki w Europie.
W ciągu 3 miesięcy ma zniknąć marka Daewoo, a jej dilerzy mają powiesić sobie logo Chevrolet. W okresie przejściowym obowiązywać mają dwie marki.
“Rozszerzenie asortymentu produktów odzwierciedla naszą determinację i chęć wykorzystania wszystkich możliwości rozwoju, jakie oferuje Chevrolet", powiedział Erhard L. Spranger, Dyrektor Generalny Chevrolet Europe. “Sportowy, trzydrzwiowy Aveo/Kalos oraz modele koncepcyjne S3X i M3X to jasny komunikat, czego klienci mogą oczekiwać od Chevroleta w najbliższych latach".
Polityka ta ma dotyczyć także naszego kraju i z pierwszych sygnałów wynika, że samochody marki Chevrolet cieszą się w Polsce rosnącym powodzeniem. A są to modele produkowane w koreańskich zakładach dawnego Daewoo. Przygotywane są do produkcji nowe modele, które wyglądają dość interesująco, np. prezentowany na zdjęciach następca Matiza – na razie jako pojazd studyjny o nazwie M3X.