Importowane auta - magia stworzona przez handlarzy

łs / TVN Turbo/x-news
Fot. TVN Turbo/x-news
Fot. TVN Turbo/x-news
Każdego roku do Polski przywożone są setki tysięcy używanych samochodów. Niestety tylko niewielki odsetek z nich jest w należytym stanie technicznych. Część nieuczciwych sprzedawców próbuje też manipulować przebiegami czy dokumentacją pojazdów. Sprawia to, że poszukiwanie używanego auta przypomina stąpanie po polu minowym.
Fot. TVN Turbo/x-news
Fot. TVN Turbo/x-news

Ponad połowa sprzedawanych w Polsce aut pochodzi z importu. Eksperci tłumaczą, że jest to spowodowane działaniem handlarzy, którzy wmawiają, że auto z zagranicy jest lepsze i mniej zawodne od tego z Polski.

Tymczasem pojazdy sprowadzane np. z Niemiec najczęściej pochodzą z... autozłomów. Koszty utylizacji są bowiem znacznie wyższe niż przewozu do innego kraju.

Jak nie dać się oszukać przy zakupie samochodu? Przede wszystkim auta radzimy szukać niedaleko domu. - Z treści ogłoszeń wynika, że większość pojazdów jest w stanie perfekcyjnym. Po 10 latach mają przebiegi na poziomie stu-stu pięćdziesięciu tysięcy kilometrów, oryginalny lakier bez otarć i zarysowań, a silnik i zawieszenie pracują bez zarzutu. Powszechne są deklaracje uprzedniej wymiany paska rozrządu, filtrów i oleju. Skuszeni takimi informacjami ludzie często jadą po auto na drugi koniec Polski. Na miejscu czar pryska – mówi Stanisław Płonka, mechanik samochodowy z Rzeszowa.

Aby uniknąć takich sytuacji kluczowe pytania należy zadać sprzedawcy już przez telefon. Jeśli deklaruje, że dziesięcioletnie auto ma sto tysięcy kilometrów przebiegu, powinien to udokumentować. Książka serwisowa będzie podstawą do tego tylko wówczas, gdy była prowadzona do końca. Tymczasem powszechną praktyką jest informowanie o udokumentowanej historii serwisowej, podczas gdy ostatnia wizyta w ASO miała miejsce kilka lat wstecz. W ten sposób przebieg nie będzie możliwy do dokładnego zweryfikowania.

Wątpliwości powinien wzbudzić także perfekcyjny lakier, pozbawiony jakichkolwiek ubytków i zarysowań. W normalnie użytkowanym samochodzie nie jest to możliwe. Drobne uszkodzenia powstają m.in. w wyniku uderzeń piasku i kamyczków w przednią część nadwozia, czy podczas mycia samochodu, nawet miękką, naturalną szczotką.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty