Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Infiniti Q50 2.2d. Japońska limuzyna z silnikiem Mercedesa

Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)
Infiniti Q50 2.2d Sport TechReprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm długości, 1820 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Jest większa od BMW serii 3, Mercedesa klasy C czy Lexusa IS, ale ustępuje gabarytami BMW serii 5, Mercedesowi klasy E i Lexusowi GS.fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)
Infiniti Q50 2.2d Sport TechReprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm długości, 1820 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Jest większa od BMW serii 3, Mercedesa klasy C czy Lexusa IS, ale ustępuje gabarytami BMW serii 5, Mercedesowi klasy E i Lexusowi GS.fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)
Zależności między koncernami samochodowymi stają się coraz bardziej złożone. Infiniti to wykreowana przez Nissana luksusowa marka. Nissan z kolei tworzy sojusz z Renault, które sukcesywnie zacieśnia współpracę z Mercedesem. W efekcie pod maskę Infiniti Q50 trafił turbodiesel niemieckiego koncernu.

Rynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce - w latach 2015-2016 segment urósł o 30%. Modele prestiżowe w 2016 roku stanowiły już 12% ogólnej sprzedaży nowych samochodów w naszym kraju. Wraz ze wzrostem popularności tego segmentu coraz częściej wieloletnią dominację niemieckiego trio: Audi, BMW i Mercedesa próbują osłabiać kolejni konkurenci: Jaguar, Lexus lub Infiniti.

Infiniti Q50 2.2d Sport TechReprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm
Infiniti Q50 2.2d Sport Tech

Reprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm długości, 1820 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Jest większa od BMW serii 3, Mercedesa klasy C czy Lexusa IS, ale ustępuje gabarytami BMW serii 5, Mercedesowi klasy E i Lexusowi GS.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Reprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm długości, 1820 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Jest większa od BMW serii 3, Mercedesa klasy C czy Lexusa IS, ale ustępuje gabarytami BMW serii 5, Mercedesowi klasy E i Lexusowi GS.

Design zewnętrzny japońskiego sedana bazuje na rozwiązaniach stylistycznych zaprezentowanych w konceptach: Emerg-E, Etherea i Essence. Drapieżne reflektory przednie, duży, chromowany wlot powietrza, dynamiczny zderzak przedni i wyraźne przetłoczenia na długiej pokrywie silnika w połączeniu z mocno pochyloną szybą czołową podkreślają sportowy wizerunek marki. 19-calowe aluminiowe tarcze kół, podwójne końcówki układu wydechowego czy wyprofilowanie pokrywy bagażnika dodatkowo akcentują atletyczny wizerunek modelu. Q50 dostępne jest w jednym z ośmiu kolorów. Lakiery nakładane są w specjalnej technologii Scratch Shield – samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakiernicza.

Infiniti Q50 2.2d Sport TechReprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm
Infiniti Q50 2.2d Sport Tech

Reprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm długości, 1820 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Jest większa od BMW serii 3, Mercedesa klasy C czy Lexusa IS, ale ustępuje gabarytami BMW serii 5, Mercedesowi klasy E i Lexusowi GS.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Wnętrze Infiniti to uczta dla miłośników nowoczesnych rozwiązań multimedialnych – smartfonów, palmtopów, tabletów i innych elektronicznych gadżetów. W Q50-tce znajdziemy 5-calowy ekran umieszczony na desce rozdzielczej oraz dwa dotykowe (7- i 8-calowy) wyświetlacze na konsoli centralnej. Na najmniejszym 5-calowym ekranie osadzonym pomiędzy dwoma tradycyjnymi zegarami prędkościomierza i obrotomierza prezentowane są m.in. dane z komputera pokładowego, podstawowe wskazówki z nawigacji czy informacje z systemów bezpieczeństwa aktywnego tzw. Tarczy Bezpieczeństwa. Część z tych informacji powielona jest na 8-calowym wyświetlaczu na którym dodatkowo możemy zobaczyć obraz z kamery cofania i panoramicznej kamery 360° imitującej widok z lotu ptaka, mapę nawigacji oraz dane z fabrycznie zainstalowanych aplikacji np. skrzynki email lub kalendarza. Poniżej na nieco mniejszym ekranie wyświetlane są dane z klimatyzacji, systemu audio oraz aplikacji internetowych, które możemy samodzielnie zainstalować w aucie np. Facebooka lub Twittera.

Infiniti Q50 2.2d Sport TechReprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm
Infiniti Q50 2.2d Sport Tech

Reprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm długości, 1820 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Jest większa od BMW serii 3, Mercedesa klasy C czy Lexusa IS, ale ustępuje gabarytami BMW serii 5, Mercedesowi klasy E i Lexusowi GS.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Jak większość pojazdów w tym segmencie również kabina Q50 teoretycznie oferuje miejsce dla pięciu osób. W praktyce wyprofilowanie tylnej kanapy oraz tunel wału napędowego sprawiają, że środkowe miejsce z tyłu sprawdza się tylko na krótkich dystansach. Na pozostałych miejscach kierowca i pasażerowie będą podróżowali w bardzo komfortowych warunkach. Tapicerka skórzana, którą pokryte są siedziska jest przyjemna w dotyku, a elektryczna regulacja z funkcją pamięci w którą wyposażone są fotele przednie pozwoli każdemu znaleźć optymalną pozycję.

Zobacz także: Jak dbać o opony?

Polecamy: Volkswagen Tiguan w naszym teście

Wszystkie elementy kabiny japońskiego sedana wykonane są z materiałów wysokiej jakości, a ich spasowanie jest wzorowe. Codzienną eksploatację pojazdu uprzyjemni nam praktycznie kompletne wyposażenie z zakresu komfortu ze świetnym 14-głośnikowym systemem audio Bose na czele.

W czterodrzwiowym nadwoziu wygospodarowano bagażnik o kubaturze 500 litrów. Dodatkowo asymetrycznie dzielona i składana tylna kanapa oraz otwór umożliwiający przewożenie długich przedmiotów pozwalają powiększyć możliwości transportowe Q50.

[page_break]

Pod maską Infiniti pracuje opracowany przez inżynierów Mercedesa silnik wysokoprężny OM651 o pojemności 2143 cm³, generujący 170 KM i 400 Nm. Ważący 1775 kg pojazd po 8,5 sekundy osiąga 100 km/h i przestaje przyspieszać kiedy prędkościomierz wskaże 230 km/h. Diesel współpracuje z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Przełożenia możemy zmieniać za pomocą dźwigni zmiany biegów lub wykorzystując wygodne łopatki przy kierownicy. Automat działa płynnie, ale zdecydowanie za wolno i nie pasuje do modelu o usportowionym wizerunku. Do dyspozycji kierowcy oddano również przełącznik trybu jazdy (standard, sport, jazda po śniegu oraz osobisty) determinujący prace napędowej, skrzyni biegów oraz siły wspomagania kierownicy. W codziennej eksploatacji po pokonaniu każdych 100 km z 74-litrowego baku Infiniti ubywa średnio 6,5 litra oleju napędowego.

Infiniti Q50 2.2d Sport TechReprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm
Infiniti Q50 2.2d Sport Tech

Reprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm długości, 1820 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Jest większa od BMW serii 3, Mercedesa klasy C czy Lexusa IS, ale ustępuje gabarytami BMW serii 5, Mercedesowi klasy E i Lexusowi GS.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

Ciekawostką w Q50 jest elektroniczny układ kierowniczy „steer by wire” Innowacyjność tego rozwiązania polega na wyeliminowaniu mechanicznego połączenia pomiędzy kierownicą i przednimi kołami. Informacje na temat położenia kierownicy przesyłane są drogą elektroniczną do siłownika sterującego kołami. Zaletą tego rozwiązania jest szybsza reakcja na ruch kierownicy oraz wyeliminowanie nieprzyjemnych wibracji, które w tradycyjnych rozwiązaniach przenoszone są z kół na kierownice. Z systemem bezpośredniego kierowania adaptacyjnego współdziała aktywny asystent toru jazdy. Układ ten za pomocą kamery śledzi pasy na jezdni i w razie konieczności samoczynnie koryguje tor jazdy.

O bezpieczeństwo podróżnych oprócz sześć poduszek powietrznych i standardowych systemów bezpieczeństwa takich jak ABS, EBD, TCS, VDC czy BA dba również Tarcza Bezpieczeństwa. To pakiet systemów z zakresu bezpieczeństwa aktywnego w skład którego wchodzą: inteligentny tempomat, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, system ostrzegania o pojeździe znajdującym się w martwym polu, system prewencyjnego hamowania awaryjnego, system ostrzegania o ryzyku kolizji z przodu, system wspomagający kontrolę dystansu oraz system zapobiegania kolizjom z tyłu.

Infiniti Q50 2.2d Sport TechReprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm
Infiniti Q50 2.2d Sport Tech

Reprezentantem Infiniti w popularnej klasie średniej jest model Q50. Proporcjonalna sylwetka limuzyny z Japonii ma 4800 mm długości, 1820 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Jest większa od BMW serii 3, Mercedesa klasy C czy Lexusa IS, ale ustępuje gabarytami BMW serii 5, Mercedesowi klasy E i Lexusowi GS.

fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (www.info-ekspert.pl)

19-calowe tarcze kół w połączeniu z niskoprofilowymi oponami i twardo zestrojonym zawieszeniem sprawiają, że Infiniti prowadzi się pewnie, przewidywalnie i precyzyjnie. Oczywiście nie zapomniano o komforcie. Charakterystyka zawieszenia jest kompromisem pomiędzy optymalnymi właściwościami jezdnymi i poprawnym tłumieniu nierówności.

Podsumowanie

W ofercie Infiniti Q50 każdy znajdzie coś dla siebie. Paleta silników składa się z oszczędnego 170-konnego diesla, silnika benzynowego generującego moc 211 KM oraz 306-konnej wersji hybrydowej. Do wyboru mamy 6-stopniową manualną skrzynię biegów lub przekładnię automatyczną o siedmiu przełożeniach. Napęd może być przekazywany na tylne lub wszystkie koła. Siedem wersji wyposażenia (Podstawowy, Premium, Premium Tech, Sport, Hybrid Sport, Sport Tech, Hybrid Sport Tech) oraz bogata lista wyposażenia opcjonalnego pozwoli każdemu skonfigurować pojazd odpowiadający jego preferencjom. Ceny Q50 zaczynają się od 151 500 zł, co w połączeniu z innymi atutami tego modelu czyni z niego ciekawą alternatywę dla europejskiej konkurencji.

Dane techniczne

Silnik – wysokoprężny
- Pojemność skokowa – 2143 cm3
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 125 (170)
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 400 w zakresie 1600 - 2800

Pojemność zbiornika paliwa: 74l

Wymiary
- Długość (mm) – 4800
- Wysokość (mm) – 1445
- Szerokość bez lusterek (mm) –1820

Napęd
- Tylny

Układ kierowniczy
- ze wspomaganiem

Koła i opony
- Wymiary opon standardowych – 245/40 R19
- Standardowe obręcze kół – 19” (aluminiowe)

Masa(kg)
- Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 1775
- Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 2200

Pojemność bagażnika: 500 l

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty