Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Informacje prasowe Grupy PGD

Data publikacji: Autor: Grupa PGD

Ponad 1% rynku samochodowego w Polsce dla Grupy PGD. Focus C-Max wchodzi do gry. Rok sukcesów Japan Motors.

Ponad 1% rynku samochodowego w Polsce dla Grupy PGD
Informacja prasowa z 5 lutego 2004 r.

Do bardzo udanych zaliczy miniony rok Grupa PGD.
Po raz pierwszy w swojej historii firma przekroczyła 1% udziału w rynku sprzedaży nowych samochodów. I to posiadając tylko cztery dealerstwa.
Wzrost sprzedaży Grupy PGD osiągnął 44,4%, czyli ponad dwa i pół raza więcej niż wzrost rynku motoryzacyjnego w Polsce, który wyniósł 16,8%.
Grupa PGD sprzedała ponad 13% Fordów w Polsce, prawie 20% oryginalnych części zamiennych do Forda i ponad 4% Nissanów.

Należące do Grupy PGD dealerstwa Forda - OMC Motors w Warszawie oraz  Euro Car i Partner w Krakowie dostarczyły klientom 3640 nowych samochodów, co stanowi 13,4% sprzedaży Forda w Polsce. Największy wkład w tę sprzedaż miało OMC Motors, które jednocześnie osiągnęło 2,1% udziału w całym warszawskim rynku motoryzacyjnym.
Warto też zauważyć, że łączny udział Euro Caru i Partnera w rynku krakowskim, który wyniósł 9,3%, jest o ponad 2% wyższy niż udział Forda w sprzedaży w Polsce.

2003 rok przyniósł oddziałom OMC Motors oraz Partner statuty Centrów Pojazdów Dostawczych, a Euro Carowi statuetkę Chairman’s Award - nagrodę przyznawaną przez Prezesa Ford of Europe za najlepszą obsługę klienta w salonie i w serwisie.

W bardzo udany sposób Grupa PGD wprowadziła do swojej oferty samochody marek japońskich, od stycznia 2003 roku - Nissana, a od listopada - Suzuki. Po pierwszym roku sprzedaży Nissana, bielski salon Japan Motors może pochwalić się m.in.: pierwszym miejscem w rankingu standardów Nissana i zadowolenia klienta, 4,2% udziału w sprzedaży Nissana w Polsce oraz pierwszym miejscem w sprzedaży samochodów terenowych Nissana w Polsce (co trzynasty terenowy Nissan sprzedany w 2003 roku w Polsce wyjechał z bielskiego salonu Grupy PGD). Krótki okres sprzedaży Suzuki nie upoważnia do rozbudowanych wniosków, potwierdza jednak, co znaczy dla marki dobry dealer. W niespełna dwa miesiące od dnia, kiedy Grupa PGD rozszerzyła swoją ofertę o Suzuki, sprzedaż samochodów tej marki w regionie bielskim wzrosła ponad pięciokrotnie.

Grupa PGD to także ważny uczestnik rynku wtórnego, którego znaczenie z roku na rok rośnie. W ubiegłym roku Działy Samochodów Używanych dealerstw Grupy zanotowały wzrost sprzedaży o 73%.

Rok 2003 potwierdził także pozycję Grupy PGD na rynku oryginalnych części zamiennych Forda. Hurtownia części Grupy PGD miała 19,6% udziału w zakupach części z Ford Polska.

Innymi słowy (albo raczej liczbami) rzecz opisując, Grupa PGD wygląda następująco:
1 - a dokładnie 1,06% udziału w polskim rynku sprzedaży nowych samochodów (z liczbą 4079 aut) osiągnęła w 2003 roku Grupa PGD. To oznacza też, że co 94 samochód sprzedany w Polsce wyjechał z salonu Grupy PGD
1 - pierwsze miejsce w rankingu standardów Nissana i zadowolenia klienta zajął na koniec 2003 roku Japan Motors
1 - pierwsze miejsce w sprzedaży samochodów terenowych Nissana w Polsce dla Japan Motors. Co trzynasty terenowy Nissan sprzedany w 2003 roku w Polsce wyjechał z bielskiego salonu Grupy PGD
2 - na drugim miejscu w rankingu sprzedaży Forda zakończył rok OMC Motors ze sprzedażą 1592 aut, szósty był Partner, siódmy Euro Car, które także znalazły się w ekskluzywnym klubie 1000
3 - po raz trzeci w swojej historii Euro Car zdobył nagrodę Chairman's Award przyznawaną przez Prezesa Ford of Europe za najlepszą obsługę klienta w salonie i w serwisie
5 - ponad pięciokrotnie wzrosła w regionie bielskim sprzedaż Suzuki, w niespełna dwa miesiące od dnia, kiedy Japan Motors rozszerzył swoją ofertę o samochody tej marki
13 - a dokładnie 13,4% wynosi udział Grupy PGD w sprzedaży Forda w Polsce
18 - około osiemnastu kilometrów, czyli jak z... do..., miałby konwój samochodów sprzedanych w salonach Grupy PGD w 2003 roku ustawionych zderzak w zderzak
19 - a nawet 19,6% to nasz udział w zakupach części z Ford Polska. I oczywiście miejsce pierwsze z ogromną przewagą nad następnymi odbiorcami.
1 037 422 - jeden milion kilometrów (z ładnym ogonem) przejechały w minionym roku samochody Działu Spedycji Grupy PGD rozwożące części zamienne

Liczby zawarte w niniejszej informacji pochodzą z raportu Samar 2003 oraz obliczeń Działu Analiz Grupy PGD.

Focus C-Max wchodzi do gry
Informacja prasowa z 9 lutego 2004 r.

Segment kompaktowych minivanów (MAV - Multi-Activity Vehicle) należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się na europejskim rynku samochodów osobowych.
Od dawna niecierpliwie oczekiwaliśmy na propozycję Forda w tym segmencie rynku.
Ford wszedł do gry mocną kartą. Tą kartą jest Focus C-Max.

Zapowiada się na przebój rynkowy tego roku - można przewidywać. Podstawą do optymizmu jest sukces i znakomite opinie towarzyszące Focusowi, który jest najchętniej kupowanym samochodem na świecie. A właśnie on posłużył do stworzenia prawdziwie uniwersalnego minivana, z powodzeniem łączącego przestronne wnętrze, uniwersalność zastosowań i wysoki komfort, ze smukłą linią nadwozia oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa, a także rewelacyjną jakością prowadzenia.

Efektem pracy stylistów Forda jest atrakcyjny samochód rodzinny o niezwykle nowoczesnej stylistyce i zaawansowanych innowacjach konstrukcyjnych, którego funkcjonalne rozwiązania pomogą użytkownikom prowadzić aktywny styl życia.
Litera "C" w nazwie modelu wskazuje na jego podstawowe atuty: komfort (Comfort ), pewność w prowadzeniu (Confidence ) i kontrolę, czy raczej panowanie nad pojazdem (Control ). Z kolei człon "MAX" wskazuje, iż każdy z tych elementów doprowadzono do maksimum, stąd hasło kampanii promocyjnej - "maksymalnie dopracowany".
Dzięki zmiennemu układowi tylnych siedzeń (tzw. Comfort Seat System) Ford Focus C-Max w wersji FX Gold może w komfortowych warunkach przewozić pięć osób z bagażem, bądź też zapewnić luksusowe warunki podróżowania na poziomie "lotniczej klasy biznes" dla czterech osób. Przy złożonym środkowym tylnym siedzeniu, dwie osoby podróżujące z tyłu mają znacznie więcej miejsca na nogi i więcej przestrzeni na wysokości ramion. Ford Focus C-Max został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić kierowcy maksimum komfortu. Wyższa i wygodniejsza pozycja za kierownicą oraz dobrze wyposażone miejsce kierowcy idą w parze
z komfortem jazdy, precyzją sterowania, pewnym trzymaniem się drogi i wysoką skutecznością hamulców.

"Ford przygotował bardzo dobrą ofertę promocyjnych pakietów wyposażenia - mówi Dyrektor Handlowy OMC Motors Grzegorz Pszczel - dzięki temu otrzymaliśmy piękny, nowoczesny samochód, którego relacja ceny do wyposażenia jest wręcz rewelacyjna. Nasi klienci potrafią liczyć, dlatego z największym zainteresowaniem spotkały się wersje FX Silver i FX Gold. Promocyjna oferta już na początku sprzedaży, dotychczasowe zainteresowanie klientów, dobre opinie w prasie fachowej oraz renoma Focusa, jaka obejmuje też C-Max’a, karzą nam wierzyć w duży sukces tego samochodu " dodaje Grzegorz Pszczel.

Rok sukcesów Japan Motors
Informacja prasowa z 9 lutego 2004 r.

Siedmiokrotny wzrost sprzedaży Nissana na Podbeskidziu.
Pięciokrotny wzrost sprzedaży Suzuki.
Pierwsze miejsca Japan Motors w pierwszym roku działalności.

Kiedy w styczniu 2003 roku Japan Motors rozpoczynał sprzedaż Nissanów, udział tej marki w rynku bielskim wynosił zaledwie 0,63%. W ciągu roku roku wzrósł - w co aż trudno uwierzyć - prawie sześciokrotnie - do 3,76%. Warto zauważyć, że jest to o 1,1% więcej niż wynosi udział Nissana w sprzedaży w Polsce. A to oznacza, że wskaźnik udziału marki w rynku lokalnym tzw. performance przekroczył 140%. Bielski salon Japan Motors może pochwalić się 4,2% udziału w sprzedaży Nissana w Polsce oraz pierwszym miejscem w sprzedaży samochodów terenowych Nissana w Polsce. Co trzynasty terenowy Nissan sprzedany w 2003 roku w Polsce wyjechał z bielskiego salonu.

"Dobra oferta ma swoja wagę o czym świadczy wzrost sprzedaży Nissana w Polsce o prawie 33% - mówi Grzegorz Hankus, Dyrektor Zarządzający Japan Motors - W naszym przypadku znaczenie miały jeszcze inne czynniki, między innymi: dobre warunki ekspozycji aut w przyjaznym, klimatyzowanym salonie (jedynym w regionie z restauracją dla klientów), doświadczenie sprzedawców i przede wszystkim właściwie zbudowane i podtrzymywane więzi z klientami. " Japan Motors nie tylko zaprasza swoich klientów na jazdy testowe po specjalnie przygotowanym torze, ale zorganizował także oryginalną, off roadową prezentację samochodów terenowych oraz zlot posiadaczy Nissanów z napędem na cztery koła.

"Liczby i procenty są ważne, ale nas cieszy najbardziej, że sukcesy osiągnęliśmy zajmując jednocześnie pierwsze miejsce w rankingu spełnienia standardów Nissan Poland i zadowolenia klienta - z nieskrywaną dumą stwierdza Grzegorz Hankus - ponieważ to wyróżnienie jest potwierdzeniem filozofii naszego działania. Filozofii w której centrum jest klient i jego potrzeby ".

W listopadzie 2003 roku Japan Motors uzyskał również autoryzację Suzuki i rozpoczął działalność jako pierwszy na Podbeskidziu i jeden z pierwszych w Polsce wielomarkowych salonów samochodowych. Krótki okres sprzedaży Suzuki nie upoważnia do rozbudowanych wniosków, potwierdza jednak, co znaczy dla marki dobry dealer. W niespełna dwa miesiące sprzedaż samochodów tej marki w regionie bielskim wzrosła ponad pięciokrotnie. "Sprzedalibyśmy jeszcze więcej, ale po prostu brakło samochodów - przyznaje Dyrektor Handlowy Japan Motors Bogdan Leśniak. - Szczególnym popytem cieszyły się Grand Vitara i Wagon R+ ."

W Japan Motors przyznają, że najtrudniejsze już za nimi. Zbudowanie świadomości marki Japan Motors jako salonu, w którym dostępnych jest dwanaście modeli samochodów japońskich producentów przynosi efekty. W związku z tym liczą, że rok 2004 będzie można uznać za równie udany. Wyniki stycznia zdają się te oczekiwania potwierdzać.

Liczby zawarte w niniejszej informacji pochodzą z raportu Samar 2003 oraz obliczeń Działu Analiz Grupy PGD.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości