Wszystko
o samochodach

Przepisy / Aktualności

Inspekcja Transportu Drogowego zostanie włączona do policji

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Archiwum Wiceszef MSWiA Jarosław Zieliński zamierza zmniejszyć liczbę służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach w Polsce. Onzacza to m.in. zlikwidowanie Inspekcji Transportu Drogowego.

Fot. Archiwum Przygotowany ma zostać projekt ustawy zgodnie z którym Inspekcja Transportu Drogowego zostanie zlikwidowana, a jej budżet i ponad 700 inspektorów włączonych zostanie w struktury policji. W planach jest także włączenie do policji elektronicznego systemu nadzoru nad ruchem drogowym i fotoradarów.

Pomysł zmian tłumaczony jest tym, że dzisiaj policja i inspekcja mają podobne zadania, a to wprowadza niepotrzebne komplikacje i podnosi koszty ich utrzymania.

Zobacz także: Kucharczyk: Do końca grudnia dogonimy Piasta

Obecnie inspektorzy transportu drogowego nie są funkcjonariuszami służb mundurowych. Są zatrudnieni w oparciu o kodeks pracy. Pracują od poniedziałku do piątku. W weekendy pojawiają się na drogach tylko w przypadku wzmożonych akcji. Po zmianach inspektorzy mają uzyskać wszelkie uprawnienia policyjne, a więc m.in. wcześniejsze przejście na emeryturę.

Inspekcja Transportu Drogowego została powołana na mocy ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym. Do podstawowych zadań Inspekcji należy m.in. kontrola i zapewnienie przestrzegania przepisów ruchu drogowego przez kierujących pojazdami. W tym roku inspektorzy nałożyli 245 tys. mandatów kierowcom, którzy przekroczyli dozwoloną prędkość.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • pracownik bez przywileji (gość)

    Następna grupa otrzyma przywileje emerytalne służb mundurowych.W kolejce czekają celnicy.

  • podatnik (gość)

    tak to jest skandal,żeby dostac sie do Policji trzeba przejsc przez wiele etapow ktorych nieznajomi Policjantow i ich rodzin nie przechodza pozytywnie. Czy inspektor ITD byłby wstanie przejsc wieloetapowy proces by zostac Policjantem watpie. Pracowal sobie jak zwykly pracownik od poniedzialku do piatku i teraz to mu sie zaliczy jakby przez te lata byl Policjantem,czyli pracujac 10 lat w ITD dosluzy 5 lat juz jako policjant i bedzie mial wczesniejsza emeryture na ktora oczywiscie podatnicy sie zrzuca,ja jako podatnik nie wyrażam zgody na to nie z moich podatkow. Jak chcialem dostac sie do Policji to oczywiscie uwalili mnie na multiselekcie jak wiekszosc kandydatow,wieloznacznosc interpretacji tego etapu.

  • gregor102 (gość)

    To jest świetny pomysł, bo co oni mają za obowiązki tak naprawdę...? Po włączeniu do Policji, chociaż pensje "Krokodyli" znormalnieją, w tej chwili biorą 4 tysiące na rękę za tak naprawdę nie robienie niczego...!!! Bo co to za praca, stoją sobie na rogatkach dróg i zatrzymują samochody...to powinno być zadaniem POLICJI!!!

  • z (gość)

    Pod szyldem obniżenia kosztów działania podnosi się koszty znacząco. Teraz ITD 45 lat pracy i 15 lat emerytury. Będzie odwrotnie. Emerytura znacznie kosztowniejsza od pracy. Sabotaż? Komuś zależy aby zniszczyć Polskę?

  • Chef Bas z Siura (gość)

    Cie choroba, znowu chcą dobrze a wyjdzie jak zwykle. Kontrola ciężarówki to nie to samo co sprawdzenie na poboczu passata kombi 1.9 tdi. Czas pracy i odpoczynku zawodowego kierowcy - tachograf, ładunek, masa zestawu, nacisk osi... w całej UE są służby, które tylko tym się zajmują ale u nas przecież musi być inaczej. Wystarczyłoby obsługę fotoradarów zlecić firmie prywatnej w drodze przetargu i rozszerzyć uprawnienia ITD o kontrole całodobowe. Drogówka ani chybi udławi się nowymi zadaniami i po roku, gdy sprawa się rypnie, przyjdzie czas na zdrowy rozsądek. Jak zwykle.

  • mietek (gość)

    To będą tacy ułomni Policjanci....tylko od ciężarówek z zerową wiedzą jaką posiada Policjant po kursie podstawowym...no chyba że gosci wyślą na roczne szkolenie. Ale jeżeli liczy się to do emerytury to gancygal

  • @podatnik@gregor102 (gość)

    Żeby zostać krokodylem trzeba mieć studia, znać ADR-y, umieć rozliczać czas pracy kierowców i umieć samodzielnie pisać wielostronicowe decyzje i samodzielne prowadzić postępowania sądowe. Żeby zostać policjantem w drogówce wystarczy matura, umiejętność czajenia się w krzakach z suszarką i wypełniania kilku rubryczek w bloczku mandatowym. Poza tym we wszystkich krajach starej UE są krokodyle, np. w Niemczech BAG działa od ponad 60 lat. No ale pan nauczyciel z Suwałk (bo ten pan nigdy z policją nie miał do czynienia nawet jako poseł zajmowała się oświatą) o tym nie wie i nie chce wiedzieć. A co na to minister Adamczyk, któremu podlega ITD ?

  • robitd (gość)

    @podatnik@gregor102, skąd ty się urwałeś? Piszesz takie farmazony , że aż płakać się chce. Jakie wyższe wykształcenie, jakie prowadzenie postępowań sądowych ??? Skąd ty masz takie informacje?

  • ja (gość)

    Gregor - zmień dila ... robi cie w chu.....

  • zarządzający (gość)

    Bardzo mądry minister!!! Przenieść ITD do Policji, a w ministerstwie transportu stworzyć nową instytucje do kontroli firm transportowych i opłat drogowych!!!! Paranoja Przecież po to było ITD. Czy nie lepiej zostawić ludzi którzy znają się na robocie, żeby robili to do czego ich powołano w 2002 roku. Nikt w ITD nie chce fotoradarów. Policja nie umie kontrolować ciężarówek i autobusów, a poza tym nie mają czym tego robić!!! Niech sobie weźmie fotoradary. Finał będzie taki że obcokrajowcy wykończą polski transport!!!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości