Wszystko
o samochodach

Porady / LPG

Instalacje LPG. Czy każdy samochód może jeździć na gaz?

Data publikacji: Autor: Materiał partnera zewnętrznego

fot. to.com.pl LPG można stosować z powodzeniem w przeważającej większości silników. Szczególnie jeśli chodzi o instalacje wtrysku LPG w fazie ciekłej. Bezproblemowe działanie instalacji gazowej zależy przede wszystkim od jej prawidłowego doboru do danego silnika.

Nie chodzi tu jednak tylko o skompletowanie odpowiednio dobranych, pod względem różnych parametrów, elementów składowych. Równie ważny jest właściwy montaż instalacji oraz dokładne „dopasowanie” jej działania do specyfiki danego silnika. Które w takim razie silniki najlepiej pracują na LPG? Na ten temat rozmawiamy z ekspertem, właścicielem serwisu Energia w Ostrołęce, Leszkiem Wiktorskim.

Które silniki dają się zagazować?

fot. to.com.pl- W praktycznie każdym silniku benzynowym czterosuwowym jest możliwość założenia gazu – opowiada nam właściciel serwisu Energia w Ostrołęce Leszek Wiktorski, działający już 30 lat na rynku. - Zagazować da się cała grupa volkswagena, a więc wszystkie volkswageny, skody, seaty. Pozostałe grupy: citroeny, toyoty również mogą z powodzeniem jeździć na gazie.

Instalacji LPG jednak nie da się zamontować we wszystkich mercedesach. - Mercedes opracował własny układ wtryskowy i z racji tego, że te auta nie sprzedaje się w dużych seriach, firmy nie stworzyły dla nich instalacji – dodaje Leszek Wiktorski. - Dotyczy to również aut BMW.

Co zrobić, aby auto dobrze jeździło na gazie?

Aby auto jeździło dobrze na gazie, musi spełnić jeden podstawowy warunek: pracować dobrze na benzynie.

- Dlatego przed montażem sprawdzamy sprawność układu wysokiego napięcia, stan silnika, czy na przykład nie ma żadnych wycieków – zdradza Leszek Wiktorski. - Ważny jest dobór odpowiednich elementów instalacji i prawidłowe wykonanie oraz zaprogramowanie urządzenia. To wszystko gwarantuje, że auto będzie jeździło na gazie długo i bezawaryjnie.

Jak widać, wiele zależy więc od wyboru odpowiedniego warsztatu, który poleci nam daną instalację. Dodajmy, że raczej sekwencyjną – ten rodzaj zdecydowanie dominuje na rynku i, co najważniejsze, sprawdza się dobrze.



fot. to.com.pl- Jest kilkadziesiąt jej producentów. My jesteśmy serwisem fabrycznym firmy STAG – mówi nasz rozmówca. - To polska myśl techniczna. Firma ma siedzibę w Białymstoku, zatrudnia ponad 600 osób, z czego około 100 inżynierów pracujących nad unowocześnieniem instalacji. Rzetelnie podchodzi do trwałości produktów i do gwarancji. Uważam, że obecnie STAG tworzy jedne z najlepszych na świecie instalacji gazowych. Mieszczą się one w przedziale cen średnich. Za jakość, którą posiadają, cena jednak nie jest wysoka. Bo pamiętajmy: kryterium niskiej ceny nie jest dobrym punktem wyjściowym. Po prostu tanio nie da się zrobić dobrze. A jeśli instalacja jest dobrze wykonana, właściwie zaprogramowana, to klient musi patrzeć na przełącznik, aby zorientować się czy jedzie na gazie czy na benzynie. Nie ma wówczas zmian osiągów, żadnych różnic w jeździe. Jest jedna różnica: przy dystrybutorze, gdy się spogląda na cenę.

LPG przyszłości

fot. to.com.plPrzyszłość należy do instalacji z ciekłym wtryskiem gazu. - Dzisiejszy układ wtryskowy niestety bierze trochę benzyny – mówi Leszek Wiktorski. - A jeśli ją pobiera, to ekonomia jazdy spada. Dla klienta natomiast przy przejściu na gaz najważniejszym kryterium jest cena. Nowe rozwiązanie wyeliminuje problem dobierania benzyny - samochód będzie od początku pracować tylko na samym gazie.

Takie rozwiązanie ma już opracowane firma STAG. - Specjaliści pracowali nad tym kilka lat. Będzie on dostępny w bardzo przystępnej cenie wiosną przyszłego roku, także u nas – mówi Leszek Wiktorski. - Przez wtryskiwacze benzynowe będzie wtryskiwany gaz w stanie ciekłym. Samą pracą silnika będzie zarządzał komputer benzynowy silnika, a instalacja gazowa będzie po to, aby podać właściwe paliwo i wzbogacić je odpowiednio.

Energia Leszek Wiktorski
Stacha Konwy 7, Ostrołęka
tel. 29 764 80 04
Otwarte od pn. do pt. w godz. 8.00 - 18.00

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • gazik (gość)

    coś się chyba nie zgadza.... z tym systemem silnik musi odpalić na benzynie. Z reduktorami inaczej się nie da. Kolejny artykuł o tej instalacji, który nie jest do końca rzetelny...

  • jezzy (gość)

    Nie tylko firma Stag ma opracowane cng. Inne firmy również już to stosują i robią to dobrze. Np firma BRC jest również wysoko na rynku. Osobiście nie jestem jeszcze przekonany do tych instalacji, na chwilę obecną preferuje jednak sprawdzony dotrysk benzyny.

  • karol (gość)

    polskie instalacje optima też się doskonale sprawdzają, mam już drugie auto z taką instalacją (pierwszy był ford a teraz BMW) i nie mogę na nic narzekać, jeżdżę od przeglądu do przeglądu, wymieniam filtry zgodnie z zaleceniami i przez ten czas trafiła mi się tylko jakaś regulacja jedynie, koszt 150zł, w tak długim okresie czasu to żaden pieniądz

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości