Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Ixar. Polski samochód elektryczny dla osób od 16. roku życia

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

IXAR 

Cała konstrukcja będzie ważyć poniżej 450 kilogramów, i posiadać cztery silniki o łącznej mocy 15 kW. Za kierownicą może usiąść osoba, która skończyła 16 lat i posiada prawo jazdy kategorii B1.

Fot. Dytko Sport Trwa konkurs na polski samochód elektryczny. Jednym z kandydatów w obecnie trwającym etapie jest iXAR - auto zbliżone wymiarami do miejskich pojazdów.

Ixar to niewielkie czteroosobowe auto. Pojazd ma 363 cm długości, 148 cm szerokości i 155 cm wysokości.

Cała konstrukcja będzie ważyć poniżej 450 kilogramów, i posiadać cztery silniki o łącznej mocy 15 kW. Za kierownicą może usiąść osoba, która skończyła 16 lat i posiada prawo jazdy kategorii B1.

Redakcja poleca:

Prawo jazdy. Kierowca nie straci uprawnień za punkty karne
Co z OC i AC Przy sprzedaży auta?
Alfa Romeo Giulia Veloce w naszym teście

Zobacz także: Suzuki Swift w naszym teście

Właściciel spółki Proto Cars Paweł Dytko zapowiada, że niezależnie od przebiegu konkursu, będzie robił wszystko, aby dokończyć projekt. Przewidywalna cena pojazdu to około 39 tys. zł.

Polski rząd zakłada, że za dziesięć lat w naszym kraju będzie milion elektrycznych samochodów. Międzynarodowa agencja badawcza Navigant Research prognozuje, że do 2023 samochody elektryczne będą stanowić 2,4% sprzedaży pojazdów nowej generacji na świecie. Z kolei światowy rynek aut osobowych o napędzie elektrycznym może zanotować wzrost sprzedaży z 2,7 mln w 2014 r do 6,4 mln w 2023 roku.

IXAR 

Cała konstrukcja będzie ważyć poniżej 450 kilogramów, i posiadać cztery silniki o łącznej mocy 15 kW. Za kierownicą może usiąść osoba, która skończyła 16 lat i posiada prawo jazdy kategorii B1.

Fot. Dytko Sport

IXAR

Cała konstrukcja będzie ważyć poniżej 450 kilogramów, i posiadać cztery silniki o łącznej mocy 15 kW. Za kierownicą może usiąść osoba, która skończyła 16 lat i posiada prawo jazdy kategorii B1.

Fot. Dytko Sport

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • jurek1959339 (gość)

    Piękne marzenia, ale na marzeniach i prototypach się skończy. Przyczyna jest prozaiczna; na kowadle i w garażu można wystrugać wspaniały prototyp, ale aby być znaczącym producentem samochodów jakichkolwiek, trzeba mieć linie produkcyjne, zaplecze badawcze. Innymi słowy trzeba być liczącym się producentem jakiś samochodów. W tym przypadku, jak i w szeregu innych projektów aut, którymi możemy się chwalić, skończy się tym samym. Możliwe, że całkiem udany projekt będzie się starzał, gdyż nikt nie podejmie się jego produkcji.

  • Mietek (gość)

    Nie rozumiem w czym problem...Zafajdane Możejki kupiliśmy za 4 md $... teraz Orlen jakieś czeskie CPNy chce kupić za 6 mld$. Gdy tymczasem Chińczycy kupili za 3 mld $ SAABA i VOLVO !!!! Można kupić....a nie płakać i lizać po rękach innych by tu ulokowali produkcję jakiegoś bzdeta

  • franec (gość)

    Mietek brrraaaawooo !!!! Święta prawda ! Ale co my teraz możemy jak nam wszystko co nasze było postkomunistyczne bandziory sprzedały, a raczej rozdały obcym ! ???

  • btw (gość)

    Też mi się wydaje że projekt nie doczeka się realizacji. Z resztą ja bym 16 latkowi nie pozwolił prowadzić. Syn ma 18 i niby prawko zdał za pierwszym razem ale jeszcze głupie błędy robi za kółkiem więc korando mu tylko do sklepu i z powrotem pozwalam brać. Jak gdzieś dalej jedziemy to musze siedzieć obok i mieć rękę na pulsie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości