Rok 2012 to ważna data w historii rozwoju marki Jaguar. We wrześniu obchodzi 90. rocznicę powstania, ale to nie jedyna okrągła
rocznica. Na kultowym włoskim wyścigu Mille Miglia, zespół Jaguar Heritage Racing Team hucznie świętował 60. rocznicę wprowadzenia prototypowego hamulca tarczowego w modelu C-Type. Za kierownicą historycznego Jaguara, podobnie jak w roku 1952, zasiadł Sir Stirling Moss (l.82) i jego pilot Norman Dewis (l.91). Sam wyścig był również wyjątkowy. 32 startujące Jaguary ukończyły wyścig bez incydentu mechanicznego, ustanawiając tym samym nowy rekord.
Jaguar C-Type, z nowatorskim układem hamulcowym, wygrał wyścig w Reims, a następnie w 1953 roku rajdy w Le Mans, dzięki czemu uwiarygodnił innowacyjność zastosowanej technologii. Był to krok milowy nie tylko w rozwoju firmy Jaguar, ale także w historii całej motoryzacji, bowiem hamulce tarczowe zostały wprowadzone do przemysłu na szeroką skalę.
Model C-Type, prowadzony przez Mossa i Dewisa, to jeden z historycznych modeli, które wzięły udział w tegorocznym wyścigu Mille Miglia. Do zawodów stanęły także dwa Jaguary C-type XKC, model Mk VII oraz Jaguar XK 120 OTS i XK120 fixed-head.
Historycznym modelom Jaguar Heritage Racing Team towarzyszyły współczesne samochody: Jaguar XF, XJ oraz XKR-S, których filozofia projektowania opiera się na tych samych wartościach, co w kultowych modelach sportowych. Wyścig Mille Miglia to pierwsza z trzech imprez, na których Jaguar Heritage Racing Team zaistnieje oficjalnie z grupą historycznych samochodów. W kolejnych miesiącach będzie się ścigać na Nürburgring Oldtimer Grand Prix oraz Goodwood Revival.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?