Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36065 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Jaguar S-Type 3,0 V6 High

Data publikacji: Autor: Jacek Dobkowski

 Angielskie Jaguary są cenione za niepowtarzalny styl, prestiż i wyśmienity komfort jazdy. Stylizacja modelu S-Type odróżnia się od marek z kontynentu.

Przejdź do: Opinia specjalisty | Podsumowanie | Dane techniczne

Każdy Jaguar przywodzi na myśl kota czającego się do skoku. Sylwetka jest dynamiczna, o wysmakowanych przetłoczeniach. Auto sprawia wrażenie, że za chwilę zerwie się z miejsca i pomknie ku horyzontowi. W końcu marka wzięła nazwę od dzikiego, drapieżnego kota.

Oryginalny przód
Szczególne wrażenie robi przednia część nadwozia. Cztery okrągłe reflektory z oddzielnymi obudowami, zaczynające się od nich przetłoczenia maski. Tradycyjna, owalna atrapa chłodnicy Od razu widać, że to wóz najwyższej klasy, że marka ma wieloletnią tradycję. Chromy jak najbardziej pasują do jej charakteru. Kierowcy w dresach zdecydowanie nie.

Najlepszy Ford?
Jaguara dotknęła globalizacja w przemyśle motoryzacyjnym. Od 1989 roku należy do potężnego, amerykańskiego Forda. W ramach tego koncernu wchodzi w skład Premier Automotive Grup wraz z Volvo (Szwecja), Daimlerem, Aston Martinem, Land Roverem (Wielka Brytania) i Lincolnem (USA). Jest to grupa aut prestiżowych. Pod marką Daimler występują obecnie najbardziej luksusowe odmiany Jaguara XJ8.
Konstrukcyjnie Jaguar S-Type jest spokrewniony z Lincolnem LS. Oba auta wykorzystują tę samą płytę podłogową, wspólny może być też trzylitrowy silnik V6, który napędzał testowany przez nas egzemplarz. Jednostka ta stanowi rozwinięcie fordowskiego silnika z serii Duratec o pojemności 2,5 litra.

Zalety i wady


Nadwozie
+ odróżnia się od każdej innej marki
+ szlachetna atmosfera we wnętrzu
+ skórzana tapicerka w standardzie
+ kierownica i fotel kierowcy automatycznie się odsuwają, aby ułatwić wchodzenie i wychodzenie z samochodu
+ wygodne fotele o grubych oparciach
+ elektryczna regulacja przednich foteli
+ elektryczna regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
+ skuteczne naiewy dla pasażerów z tyłu

- tylko cztery poduszki powietrzne w standardzie
- mały bagażnik z zawiasami wchodzącymi do jego wnętrza

Silnik
+ czuje się jego moc
+ bardzo dobra dynamika
+ kultura pracy
+ rasowy, stłumiony dźwięk podczas przyspieszania
+ szybka reakcja na pedał gazu
+ bardzo szeroki zakres obrotów, do ponad 7 000

- mógłby być żwawszy na bardzo niskich obrotach

Zachowanie na drodze
+ łagodne w każdej sytuacji
+ tłumienie nierówności na wysokim poziomie
+ komfortowe zawieszenie bez bujania na boki
+ łagodne działanie kontroli trakcji napędzanej (tylnej) osi

- utrudnione cofanie (bez czujników parkowania w tylnym zderzaku)

Okiem zawodnika Macieja Marcinkiewicza, kierowcy wyścigowego
Bardzo nowoczesna sylwetka nadwozia z elementami retro. Wnętrze przyjemne, wykonane z wysokiej jakości materiałów. Podczas pracy 240-konnego silnika słychać przyjemny pomruk. Auto przyspiesza bardzo sprawnie. Pięciobiegowy automat jest dobrze zestopniowany, tak że przy jeździe na najwyższym przełożeniu przy trzech tysiącach obrotów mamy prędkość bliską 160 kilometrom na godzinę. W samochodzie jest wtedy w miarę cicho. Zawieszenie Jaguara pozwala jechać bez problemu i szybko po ostrych zakrętach. Komfort na normalnej drodze jest znakomity.

Podsumowanie
Typ S okazał się komfortowym autem, którym można także jechać szybko i bezpiecznie. Zawieszenie radzi sobie doskonale z nielekkim przecież pojazdem.
Dla wielu nabywców Jaguara, nie tylko S-Type, liczy się jednak przede wszystkim prestiż marki i wyborna stylizacja.

Dane techniczne

Rodzaj nadwozia pięciomiejscowy
czterodrzwiowy sedan
Silnik benzynowy 2 967 ccm
6 cylindrów w układzie widlastym
24 zawory
Moc 238 KM przy 6 800 obr./min
Maks. moment obrotowy 293 Nm przy 4 500 obr./min
Napęd na tylne koła
Prędkość maks. 226 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Ogumienie 225/55 ZR 16
Długość 4,861 m
Szerokość 1,819 m
Wysokość 1,444 m
Rozstaw osi 2,909 m
Masa 1 720 kg
Bagażnik 370 l
Zbiornik paliwa 70 l
Zużycie paliwa 8,2 l poza miastem
16,3 l miasto
11,2 l cykl mieszany
Cena równowartość 59 600 euro

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • KrystianZet (gość)

    Piękne auto, ostatnio widziałem jednego przejeżdżając przez Piastów pod tamtejszym serwisem Jaguara, aż mi się łezka w oku zakręciła! :D

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Jaguar S-Type dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Jaguar S-Type Cena