XJR jest napędzany 5-litrowym doładowanym silnikiem V8, który produkuje 550 KM i 680 Nm maksymalnego momentu
obrotowego. To wystarczy, aby rozpędzić limuzynę od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i maksymalnie do 280 km/h. Kierowca ma jednocześnie do dyspozycji skrzynię automatyczną o ośmiu przełożeniach, które można zmieniać ręcznie za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy oraz system start/stop, który przyczynia się do uzyskania relatywnie niskiego zużycia paliwa na poziomie 11,6 litra na 100 kilometrów.
Jaguar XJR wyróżnia się subtelnym pakietem nakładek nadwozia, obejmującym przedni i tylny spoiler, wyprofilowane progi oraz dyskretne oznaczenia "R" na atrapie chłodnicy i klapie bagażnika. W oczy rzucają się także 20-calowe obręcze aluminiowe ze specjalnie opracowanymi oponami Pirelli oraz dwie podwójne końcówki układu wydechowego.
Sportową atmosferę wnętrza podkreślają czerwone fotele skórzane z kontrastującymi przeszyciami oraz czarne wstawki dekoracyjne. Standardem jest również 380-watowy system audio firmy Meridian, obejmujący 12 głośników.
Zawieszenie wersji XJR opracowano na torze Nürburgring, a ustawienia amortyzatorów i sprężyn zostały dobrane z uwzględnieniem wysokiej dynamiki jazdy. Odpowiednią siłę hamowania zapewniają z kolei duże tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 376 mm z tyłu.
Jaguar XJR będzie kosztował ponad 90 000 euro.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?