Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Jak będzie wyglądał polski samochód elektryczny? Znamy finalistów

Data publikacji: Autor: (ip) TVN/x-news

Łukasz Myszyński, autor projektu Junior. Jest absolwentem Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP we Wrocławiu oraz Scuola Politecnica di Design w Mediolanie. Współpracował z zespołami projektowymi Lamborghini, Audi oraz Ducati, tworząc pojazdy koncepcyjne.

Źródło: ElectroMobility Poland ElectroMobility Poland ogłosiło laureatów konkursu na wizualizację nadwozia samochodu elektrycznego. Który z nich trafi na polskie ulice? Odpowiedź poznamy już w przyszłym roku.

Podczas uroczystego finału nagrodzono zwycięskie projekty konkursu na Miejskie Auto Przyszłości. Laureatom gratulował Minister Energii Krzysztof Tchórzewski – Inicjując w Ministerstwie Energii projekt rozwoju elektromobilności chcieliśmy przede wszystkim, żeby polski samochód elektryczny był dostosowany do potrzeb Polaków. Dlatego idea konkursu zorganizowanego przez ElectroMobility Poland była zbieżna z naszymi planami i oczekiwaniami. Dziś widzimy efekty pracy uczestników konkursu i jury - nowoczesne, atrakcyjne i wykonane zgodnie z najnowszymi trendami projekty, przygotowane przez rodzimych projektantów, które staną się fundamentem do powstania polskiego auta elektrycznego. Gratuluję zwycięzcom i cieszę się, że polscy projektanci pokazali swoje umiejętności i potencjał  – mówił minister.

Redakcja poleca:

Czy nowe auta są bezpieczne? Nowe wyniki testów zderzeniowych
Testujemy nowego Volkswagena Polo
Niskoprocentowe piwa. Czy można po nich prowadzić auto?

Jury konkursu zdecydowało o przyznaniu czterech równorzędnych nagród. Laureaci to:

Łukasz Myszyński, autor projektu Junior. Jest absolwentem Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP we Wrocławiu oraz Scuola Politecnica di Design w Mediolanie. Współpracował z zespołami projektowymi Lamborghini, Audi oraz Ducati, tworząc pojazdy koncepcyjne.
 
Mateusz Tomiczek to twórca projektu Curie. Studiował na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej oraz we włoskiej szkole projektowania samochodów IAAD w Turynie. Obecnie pracuje jako stylista samochodów, projektuje zarówno karoserię jak i wnętrza pojazdów.

Damian Woliński zaprezentował projekt SE1. Ukończył studia magisterskie na kierunku wzornictwa przemysłowego w ASP we Wrocławiu. Motoryzacja jest jego pasją od najmłodszych lat.
 
Sebastian Nowak to autor projektu Be-E, projektant, grafik 3D, a także wykładowca akademicki od ponad 15 lat związany z branżą gier komputerowych i projektowaniem przestrzennym. Obecnie zajmujący stanowiska Senior Vehicle Artist w firmie CD Projekt Red oraz Chief Designer w Triggo S.A.
 
- Najpierw dokonaliśmy wstępnej selekcji, potem wyboru finałowych projektów. Dzisiejszego wieczoru z kolei poznaliśmy zwycięzców. Jurorzy konkursu nie mieli łatwego zdania. Na każdym etapie kapituła kierowała się z nie tylko oryginalnością projektów i nowoczesnością formy, ale w równym stopniu możliwością budowy i produkcji seryjnej samochodu – mówi Maciej Kość, Prezes Zarządu ElectroMobility Poland.

Jak sprawdza się Hyundai i30?

Wybór najlepszych projektów nadwozia to pierwszy etap prac nad polskim samochodem elektrycznym. Teraz spółka planuje wesprzeć podmioty zdolne do wyprodukowania własnego prototypu oraz te, które zabudują wybrane w pierwszym konkursie wizualizacje. Kolejnym krokiem będzie połączenie procesu budowy prototypów z procesem ich produkcji w przyszłości.- W październiku br. spółka ogłosi konkurs na prototyp auta elektrycznego, skierowany do firm z branży motoryzacyjnej. Konkurs zostanie przeprowadzony we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju – wyjaśnia Piotr Zaremba, Szef Projektu ElectroMobility Poland. Proces wyłonienia najlepszych konstrukcji potrwa do końca 2018 r. Wtedy też możemy się spodziewać pierwszych samochodów na drogach.

Łukasz Myszyński, autor projektu Junior. Jest absolwentem Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP we Wrocławiu oraz Scuola Politecnica di Design w Mediolanie. Współpracował z zespołami projektowymi Lamborghini, Audi oraz Ducati, tworząc pojazdy koncepcyjne.

Źródło: ElectroMobility Poland

Łukasz Myszyński, autor projektu Junior. Jest absolwentem Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP we Wrocławiu oraz Scuola Politecnica di Design w Mediolanie. Współpracował z zespołami projektowymi Lamborghini, Audi oraz Ducati, tworząc pojazdy koncepcyjne.

Źródło: ElectroMobility Poland

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • mmll (gość)

    a napęd ?????

  • olek_01 (gość)

    a jaki zasięg na ładowaniu ???

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    na powyższe pytania jest jedynie słuszna odpowiedż : to zależy. jeżeli zoptymalizują konstrukcje (nadwozia - lekkość i napędu -moc ) do jazdy miejskiej czyli v<50 kmh to będzie tanio / daleko . Jeżeli będą chcieli ścigać sie blachosmrodami, osiągać prędkosci rzedu 100 to będzie drogo i mały zasieg i z idei powszechnej elektryfikacji polskim autem wyjdzie ..... .... i kamieni kupa

  • tubis (gość)

    Z projektami polskimi to wiadomo - pomysły świetne, ale ciężko się przebić do realizacji na dużą skalę. Póki co polski samochód znaczy tyle co samochód z hajmig gdzie są same auta z polskich salonów

  • bmw// opel// fiat// audi (gość)

    TO MUSISZ ZOBACZYĆ SZOK ODJECHANE SUPER https://www.youtube.com/watch?v=kunfmqu9hcs

  • kf (gość)

    Jak bedzie wygladal polski samochod ele.- ni jak bo go nie bedzie

  • xD ldz (gość)

    Czy pracuje juz ktos nad układem napedowym a baterie kto nam wyprodukuje w duzej ilosci ???????? to bedzie w całosci polska mysl techniczna i kooperanci czy baterje zrobi LG silniki ABB układ elektryczny licencj JAPAN ,a polskie będą tylko plasticzki z wnętrza i prąd na pierwsze ładowanie??????? Czy nie musiny sie pospieszyć bo inni nas wyprzedza o epoke i nikt poza polska i krajami zsrr tego nie kupi ???????

  • ekolog (gość)

    Jaki zasięg między ładowaniami 150km?? Samochód bardzo "ekologiczny" bo przecież elektrownia nic nie wydziela na załadowanie, no ale tego nie widać na pierwszy rzut oka.

  • Ten Elektryczny (gość)

    No zwłaszcza ten skradziony i rozebrany na części, które oferuje sie na Allegro.

  • Ten Elektryczny (gość)

    Onet.pl Gut Volkswagen Gut BMW Gut Mersedes Gut

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości