Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak dobrać alufelgi do naszego auta?

(ip)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Ładne, aluminiowe felgi to niemały wydatek. Nie dajmy jednak zwieźć cenie – kupno niewiadomego pochodzenia felg może być tylko pozorną oszczędnością. Spawana lub prostowana, po odświeżeniu wygląda jak nowa. Podpowiadamy, jak dobrać odpowiednie felgi do naszego pojazdu.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Dobór właściwych obręczy nie jest prosty. I choć parametry felgi czasem opisuje się na jej wewnętrznej części, często opis jest niekompletny lub nieczytelny. Źle dobrane parametry mogą doprowadzić do szybszego zużycia zawieszenia. W doborze szerokości felg zachowajmy umiar. Nie zapomnijmy również zwrócić uwagę na moc silnika naszego pojazdu.

- „Zbyt duże felgi powodują konieczność zastosowania szerokich opon, a to może wpłynąć na obciążenie łożyska kół. Natomiast niewłaściwe osadzenie obręczy może wpłynąć na trudności związane z utrzymaniem kierunku jazdy.  Zwróćmy także uwagę na typ naszego zawieszenia oraz hamulców. To również wymaga zastosowania felg w odpowiednim rozmiarze. Powinniśmy zawsze pamiętać o wskazaniach producenta samochodów, który rozmiar felg i opon do danego modelu przedstawia w instrukcji pojazdu, jest ona opisana na podstawie warunków homologacyjnych danego pojazdu. Zastosowanie się do tych parametrów uchroni nas przed przykrymi konsekwencjami podczas zdarzenia drogowego i zapewni bezpieczne przemieszczanie się. Zawsze w razie wątpliwości należy się kontaktować się z autoryzowanym serwisem”  - mówi Grzegorz Biesok, Kierownik Sprzedaży Akcesoriów, firmy Auto-Boss.

Z szerokością felgi wiąże się jej również odsadzenie, zwane również ET lub offsetem. Jest to odległość powierzchni montażu od środka felgi, wyrażona w milimetrach. Gdy wartość odsadzenia się zmniejsza – obręcze wystają bardziej na zewnątrz. Zwiększenie ET powoduje natomiast umiejscowienie koła bardziej wewnątrz nadkola.

Oczywiście felgi nie mogą być również zbyt małe. Jeśli wybierzemy takie felgi, jej wewnętrzna część będzie ocierać o tarczę hamulcową. Przyglądając się średnicy felgi, również ona nie może być również za mała, tarcza hamulcowa i zacisk hamulca muszą się w niej zmieścić. Bez problemu możemy większą obręcz umieścić w miejsce mniejszej. Daje to wrażenie większych kół, mimo iż zewnętrzna  średnica opon się nie zwiększy. Takie zabiegi mogą być zastosowane przy kołach z oponami niskoprofilowymi – o niskiej ścianie bocznej. Pamiętajmy jednak, że duże felgi i niskie opony pogarszają komfort jazdy i wielu przypadkach zwiększają zużycie paliwa.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty