Jak jeździ się "anglikem" po polskich drogach? Sprawdziliśmy (WIDEO)

redakcja.regiomoto
VW Passat B5 z kierownicą po prawej stronie
VW Passat B5 z kierownicą po prawej stronie
Unijny trybunał zdecydował - w Polsce będzie można zarejestrować samochód z kierownicą po prawej stronie bez kosztownej przekładki. Wielu kierowców obawia się, że na naszych drogach zrobi się z tego powodu niebezpiecznie. Mają rację?
VW Passat B5 z kierownicą po prawej stronie
VW Passat B5 z kierownicą po prawej stronie

Na razie, aby zarejestrować tzw. anglika w Polsce, trzeba przerobić go na samochód przystosowany do ruchu prawostronnego. Zmienić ustawienie świateł, przełożyć lusterka, ale też układ kierowniczy, pedały czy konsolę środkową. Kosztuje to co najmniej 5000 zł.

Zobacz też: Samochody z kierownicą po prawej będą rejestrowane w Polsce. Unia za "anglikami"

Sędziowie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznali, że taki wymóg to łamania wspólnotowej zasady swobodnego przepływu towarów i nakazali Polsce zmianę przepisów. Nasze władze czekają na pisemne uzasadnienie wyroku z rozpoczęciem prac nad zmianami w prawie.

Wielu kierowców obawia się tymczasem, że więcej "anglików" na polskich drogach, głównie jednojezdniowych i często bardzo ruchliwych, to większe ryzyko wypadków. Sprawdziliśmy, czy mają rację:

Realizacja: M. Rokicki

Problem dostrzegli też przedstawiciele firm ubezpieczeniowych, którzy zapowiadają, że stawki za polisy OC dla samochodów z kierownicą po prawej stronie będą dużo wyższe od zwykłych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty