Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Jak uszczelnić zużyty silnik?

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

fot. archiwum Wyeksploatowany silnik o dużym przebiegu, który ma luzy w wielu elementach można czasowo „uzdrowić” wlewając olej o większej gęstości, np. zamiast 5W/30 czy 5W/40 wlewamy 10W/30 lub 15W/40.

fot. archiwum Wyeksploatowany silnik o dużym przebiegu, który ma luzy w wielu elementach można czasowo „uzdrowić” wlewając olej o większej gęstości, np. zamiast 5W/30 czy 5W/40 wlewamy 10W/30 lub 15W/40.

 

Oczywiście podatność na uruchomienie takiego silnika zimą będzie gorsza, jednak na jakiś czas kondycja motoru ulegnie poprawie, a luzy „uszczelnią” się gęstym olejem. Jeśli wcześniej był stosowany olej syntetyczny można go wymienić na półsyntetyk.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • markozpomorza

    do takich rzeczy najlepszy jest Valvoline. Producenci tej marki specjalizują się w silnikach z dużymi przebiegami lubiącymi wypić trochę więcej niż inne. miałem taką sytuację w swojej astrze. zaczęła pić i zmieniłem na bardziej gęsty valvoline. pomogło.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości