Wszystko
o samochodach

Porady / Warto wiedzieć

Jak zbadać amortyzatory?

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

 Stosowane są różne metody określania stanu technicznego amortyzatorów. Najtańszą z nich jest kontrola wzrokowa.

W praktyce stosuje się różne metody określania stanu technicznego amortyzatorów. Najtańsza z nich, kontrola wzrokowa, powinna być wykonywana zawsze podczas przeglądów.

 

W trakcie jej trwania można wykryć uszkodzenia zewnętrzne, korozję oraz wycieki oleju, które praktycznie dyskwalifikują amortyzator. Kolejną jest próba kołysania samochodem. Chociaż jest ona nieskomplikowana, ma zasadniczą wadę, za jej pomocą można zweryfikować tylko całkowicie zużyte amortyzatory. Jazda próbna wymaga uczestnictwa fachowca, który może ocenić sposób zachowania pojazdu podczas jazdy na wprost, pokonywania zakrętów, hamowania i przyśpieszania porównując stan faktyczny z reakcjami sprawnego pojazdu.

 

Najbardziej miarodajne są badania na testerze zawieszenia. Jest to etap, który pozwala na weryfikację podejrzeń uzyskanych przy pomocy innych metod oraz na potwierdzenie diagnozy w formie wydruku. Ponieważ zamontowany amortyzator jest badany jako fragment zawieszenia pojazdu, wyniki uzyskane w formie wykresu powinny być właściwie zinterpretowane przez diagnostę wykonującego pomiar.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości