Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Jaki amortyzator?

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Fot. Kayaba Ze względu na charakterystykę pracy amortyzatory możemy podzielić na dwa rodzaje: "miękkie" i "twarde".

Ze względu na charakterystykę pracy amortyzatory możemy podzielić na dwa rodzaje.

 Fot. Kayaba

Amortyzatory o małej sile tłumienia, „miękkie” umożliwiają komfortową jazdę, lecz sprzyjają przechyłom bocznym i wzdłużnym auta, przyczyniając się do małej skuteczności hamowania.

 

Amortyzatory o dużej sile tłumienia zapewniają wysoką stabilność nadwozia, lecz sprawiają, że zawieszenie jest „twarde”, sportowe, a podróżowanie charakteryzuje się małym komfortem.

 

Dobór amortyzatorów do pojazdu jest kompromisem pomiędzy tymi przeciwnymi właściwościami. Wybór jest tym trudniejszy, że każdy amortyzator jest częścią składową układu zawieszenia pojazdu. Charakterystyka zawieszenia jest dobierana przez wytwórnię w długim cyklu badań i jest optymalizowana dla konkretnego samochodu. Dlatego inne właściwości ma amortyzator zastosowany w sedanie, a odmienne w wersji sportowej czy kombi.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości