Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37017 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe Artykuł sponsorowany

Jaki jest nowy Fiat Tipo - sonda

Data publikacji: Autor: Motofakty.pl

Fiat Tipo / Fot. Kacper Rogacin Nowy Fiat Tipo to model, którym włoski producent chce podbić polski rynek. Największym atutem Tipo jest przystępna cena. Ale czy tylko? Zapraszamy do obejrzenia naszej sondy.

Fiat Tipo / Fot. Kacper RogacinJuż podstawowa wersja kompaktowego sedana Fiata otrzymuje m.in. ESP, czołowe poduszki powietrzne, klimatyzację, system audio z portami USB oraz AUX, centralny zamek z pilotem, elektryczne szyby przednie i regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy. Tak skonfigurowany sedan z silnikiem 1.4 16V (95 KM) z sześciobiegową, manualną skrzynią został wyceniony na 42 600 zł.

Dostępne są też mocniejsze silniki. Benzynowy 1.6 o mocy 110 KM jest łączony z 6-biegową, automatyczną skrzynią. Słynące z oszczędności turbodiesle MultiJet II występują w odmianach o pojemności 1.3 (95 KM) i 1.6 (120 KM).

Nowy model Fiata w dobrym stylu wchodzi do nasyconego segmentu kompaktów. Oferuje atrakcyjną linię nadwozia, przestronne i należycie wykończone wnętrze oraz optymalnie dobrane silniki za bardzo rozsądne pieniądze. Nic dziwnego, że partię pierwszych 1200 egzemplarzy sprzedano, nim auto trafiło do salonów.

Fiat Tipo / Fot. Kacper Rogacin

Fiat Tipo / Fot. Kacper Rogacin

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Tadeusz (gość)

    Co to za rewelacja, są tańsze!

  • jo (gość)

    nie ma combi nie ma zainteresowania mojego

  • Grzegorz (gość)

    Ja za kilka tygodni też idę do salonu !

  • Radek (gość)

    za kilka miesięcy będzie i kombi

  • mike (gość)

    Auto toretycznie tanie, ale tylko teoretycznie. Byłem w salonie i za 42 tys owszem można kupić to auto. Ale to totalny biały (nie metalik) golas, z za małym silnikiem. Auto, które jest wyposażone i z przyzwoitym silnikiem trzeba zapłacić okolo 60 tys. Za takie pieniądze można mieć auto dużo lepiej wyglądające w środku i z zewnątrz. Tutaj niestety o ile z zewnątrz wygląda jako tako, to w środku mamy coś w stylu fiata Sieny z przed 10 lat.

  • Tomek (gość)

    To auto jest warte max 35 tys bo 42 tys mam golasa a zeby cos dolorzys to wychodzi 62 tys a za ta cene mam focusa !!!

  • ? (gość)

    Ten samochód ma podpić polski rynek

  • karol (gość)

    Wszystko ok, ale nie rozumiem dlaczego ma "podpić" polski rynek :)

  • Ta... (gość)

    Na pewno podpije

  • tom (gość)

    Byłem na jeździe testowej .jestem miło zaskoczony . Wygodny .ładny.tani w stosunku do konkurencji . Nie jestem przyzwyczajony do krótkich biegów (1i2) .I przeraża mnie spalanie. Wiem że wiele club montuje gaz i po wakacjach mają wejść sedan i kombi z fabryczna instalacją gazową. Ciekawi mnie też ile to auto będzie warte za rok.

  • kombi_is_gut (gość)

    W ofercie ma pojawic sie tez hatchback i kombi - z ledami. Byly prezentowane na jakis targach ostatnio - niestety nie moge znalezc nigdzie informacji kiedy beda dostepne..

  • icar (gość)

    Przed zakupem wszyscy chętni na to auto poczytajcie jaki fiat zastosował czynnik klimatyzacji w Tipo .Jest to 1234yf

  • gość (gość)

    może niech się wypowiedzą Ci co mają?łatwo krytykować nie mając pojęcia o samochodzie..

  • gosc (gość)

    Ja mam tego tipo wersja limitowana opening edition plus, i jestem bardzi zadowolony. W srodku jest przyjemnie cicho, silnik nawet jak go slychac to ma przyjemny dzwiek. Spalanie w benzyny w miescie takie jak w katalogu lub mniejsze - sam sie zdziwilem. Jedyne czego mi brakuje, to jakis haczykow w bagazniku. Klima daje rade pomimo ze jest manualna a srodka chlodzacego jest chyba 0,42 kg. Zawieszenie jest dobre, nic ni trzeszczy na dziurach. Spasowanie plastikow jest ok. A to ze czynnik klimy jest nowy a nie stary to dyzi ni zmienia - nie ma go duzo, a przeciez od 2017 r. wszystkie nowe auta w UE beda miec ten czynnik. No i co wazne, sa posrednie czyjniki tmps do cisnienia w oponach, a nie drogie bezporednie ktore trzeba wymieniac jak bateria padnie. Wgmnie auto jest tanie jakna to co oferuje. A osiagi - dla mnie sa ok, anieporuszam sie jak dziadek :)

  • Stefan (gość)

    Czekam na hatchbacka z silnikiem T-Jet i zawieszeniem zestrojonym jak w Bravo II (198). Na razie mogę opijać wymianę rozrządu (120kkm) bez awarii silnika (1,4 T-Jet 120KM). Z pozdrowieniami dla wyznawców wieśwagenizmu :)

  • maxx (gość)

    Mam wersję podstawową ( golas) białego koloru z orginalną instalacją gazową. Słabiutki silnik 1,4. Silnik jest hałaśliwy i słabo wyciszony. Biegi są krótkie zwłaszcza: 4 i 5 bieg. Orginalne kołpaki są wciskane a przez to łatwe aby ktoś sobie w ciągu sekundy wziął ( przydałby by się kołpaki wkręcane). Plusy to dosyć mało pali jak jedziemy bardzo oszczędnie, bardzo przestronne wnętrze, otwierający się sam bagażnik z pilota ale jest ta funkcja z pilota niedopracowana bo raz łatwo się otwiera a raz nie. Mam problemy z uruchomieniem silnika bo jak się przekręca bardzo często kluczyk to nie kręci rozrusznik a w serwisie nigdy nie palą się do usuwania usterek jak już kupisz samochód. Wersja podstawowa nigdy nie jest pokazywana na zdjęciach czy filmach tylko wersje bogate bo nie było by o czym mówić i kogo chwalić.Ogólnie miałem wcześniej wersję podstawową Fiata Bravo i była o wiele bogatsza. Plusem Fiata Tipo jest to że jest nowy z salonu a nie wcześniej wytłuczony po polskich dziurach .

  • Pit (gość)

    Mam tu po w wersji pop z pakietem chrom. Silnik 1.4 tjet z fabrycznym gazem. Spalanie z klimà i kompletem pasażerów w trasie po krajówkach 9.8-10 litrów lpg. Lepsza jakość materiałöw w tipo zaczyna się od wersji pop, tipo tipo to niestety zwykłe plastiki. Porównywanie nawet najtańszego tipo do sieny to jakaś kpina. Przed tipo byłem posiadaczem albei ( siena 2 ) i dzieli je przepaść pokoleniowa. Takie bzdury piszą osoby co jeżdzą 10cio letnim lub starszym vagiem po kilku dzwonach. Tak na marginesie to albeą 1.2 16v objechałrm z rodziną całą Europę i autko nigdy nie odmówiło posłuszeństwa. Silnik 1.4 tjet jest uważany za najlepszy w swojej klasie, mój dodatkowo przystosowany do fabrycznego gazu. Wady tipka to krótka 1 i dwójka, zalety to świetna elastycznoś na wysokich biegach 5 i 6

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Fiat Tipo zdjęcia

Fiat Tipo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Fiat Tipo opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł