Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37748 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe Artykuł sponsorowany

Jaki jest nowy Fiat Tipo - sonda

Data publikacji: Autor: Motofakty.pl

Fiat Tipo / Fot. Kacper Rogacin Nowy Fiat Tipo to model, którym włoski producent chce podbić polski rynek. Największym atutem Tipo jest przystępna cena. Ale czy tylko? Zapraszamy do obejrzenia naszej sondy.

Fiat Tipo / Fot. Kacper RogacinJuż podstawowa wersja kompaktowego sedana Fiata otrzymuje m.in. ESP, czołowe poduszki powietrzne, klimatyzację, system audio z portami USB oraz AUX, centralny zamek z pilotem, elektryczne szyby przednie i regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy. Tak skonfigurowany sedan z silnikiem 1.4 16V (95 KM) z sześciobiegową, manualną skrzynią został wyceniony na 42 600 zł.

Dostępne są też mocniejsze silniki. Benzynowy 1.6 o mocy 110 KM jest łączony z 6-biegową, automatyczną skrzynią. Słynące z oszczędności turbodiesle MultiJet II występują w odmianach o pojemności 1.3 (95 KM) i 1.6 (120 KM).

Nowy model Fiata w dobrym stylu wchodzi do nasyconego segmentu kompaktów. Oferuje atrakcyjną linię nadwozia, przestronne i należycie wykończone wnętrze oraz optymalnie dobrane silniki za bardzo rozsądne pieniądze. Nic dziwnego, że partię pierwszych 1200 egzemplarzy sprzedano, nim auto trafiło do salonów.

Fiat Tipo / Fot. Kacper Rogacin

Fiat Tipo / Fot. Kacper Rogacin

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Tadeusz (gość)

    Co to za rewelacja, są tańsze!

  • jo (gość)

    nie ma combi nie ma zainteresowania mojego

  • Grzegorz (gość)

    Ja za kilka tygodni też idę do salonu !

  • Radek (gość)

    za kilka miesięcy będzie i kombi

  • mike (gość)

    Auto toretycznie tanie, ale tylko teoretycznie. Byłem w salonie i za 42 tys owszem można kupić to auto. Ale to totalny biały (nie metalik) golas, z za małym silnikiem. Auto, które jest wyposażone i z przyzwoitym silnikiem trzeba zapłacić okolo 60 tys. Za takie pieniądze można mieć auto dużo lepiej wyglądające w środku i z zewnątrz. Tutaj niestety o ile z zewnątrz wygląda jako tako, to w środku mamy coś w stylu fiata Sieny z przed 10 lat.

  • Tomek (gość)

    To auto jest warte max 35 tys bo 42 tys mam golasa a zeby cos dolorzys to wychodzi 62 tys a za ta cene mam focusa !!!

  • ? (gość)

    Ten samochód ma podpić polski rynek

  • karol (gość)

    Wszystko ok, ale nie rozumiem dlaczego ma "podpić" polski rynek :)

  • Ta... (gość)

    Na pewno podpije

  • tom (gość)

    Byłem na jeździe testowej .jestem miło zaskoczony . Wygodny .ładny.tani w stosunku do konkurencji . Nie jestem przyzwyczajony do krótkich biegów (1i2) .I przeraża mnie spalanie. Wiem że wiele club montuje gaz i po wakacjach mają wejść sedan i kombi z fabryczna instalacją gazową. Ciekawi mnie też ile to auto będzie warte za rok.

  • kombi_is_gut (gość)

    W ofercie ma pojawic sie tez hatchback i kombi - z ledami. Byly prezentowane na jakis targach ostatnio - niestety nie moge znalezc nigdzie informacji kiedy beda dostepne..

  • icar (gość)

    Przed zakupem wszyscy chętni na to auto poczytajcie jaki fiat zastosował czynnik klimatyzacji w Tipo .Jest to 1234yf

  • gość (gość)

    może niech się wypowiedzą Ci co mają?łatwo krytykować nie mając pojęcia o samochodzie..

  • gosc (gość)

    Ja mam tego tipo wersja limitowana opening edition plus, i jestem bardzi zadowolony. W srodku jest przyjemnie cicho, silnik nawet jak go slychac to ma przyjemny dzwiek. Spalanie w benzyny w miescie takie jak w katalogu lub mniejsze - sam sie zdziwilem. Jedyne czego mi brakuje, to jakis haczykow w bagazniku. Klima daje rade pomimo ze jest manualna a srodka chlodzacego jest chyba 0,42 kg. Zawieszenie jest dobre, nic ni trzeszczy na dziurach. Spasowanie plastikow jest ok. A to ze czynnik klimy jest nowy a nie stary to dyzi ni zmienia - nie ma go duzo, a przeciez od 2017 r. wszystkie nowe auta w UE beda miec ten czynnik. No i co wazne, sa posrednie czyjniki tmps do cisnienia w oponach, a nie drogie bezporednie ktore trzeba wymieniac jak bateria padnie. Wgmnie auto jest tanie jakna to co oferuje. A osiagi - dla mnie sa ok, anieporuszam sie jak dziadek :)

  • Stefan (gość)

    Czekam na hatchbacka z silnikiem T-Jet i zawieszeniem zestrojonym jak w Bravo II (198). Na razie mogę opijać wymianę rozrządu (120kkm) bez awarii silnika (1,4 T-Jet 120KM). Z pozdrowieniami dla wyznawców wieśwagenizmu :)

  • maxx (gość)

    Mam wersję podstawową ( golas) białego koloru z orginalną instalacją gazową. Słabiutki silnik 1,4. Silnik jest hałaśliwy i słabo wyciszony. Biegi są krótkie zwłaszcza: 4 i 5 bieg. Orginalne kołpaki są wciskane a przez to łatwe aby ktoś sobie w ciągu sekundy wziął ( przydałby by się kołpaki wkręcane). Plusy to dosyć mało pali jak jedziemy bardzo oszczędnie, bardzo przestronne wnętrze, otwierający się sam bagażnik z pilota ale jest ta funkcja z pilota niedopracowana bo raz łatwo się otwiera a raz nie. Mam problemy z uruchomieniem silnika bo jak się przekręca bardzo często kluczyk to nie kręci rozrusznik a w serwisie nigdy nie palą się do usuwania usterek jak już kupisz samochód. Wersja podstawowa nigdy nie jest pokazywana na zdjęciach czy filmach tylko wersje bogate bo nie było by o czym mówić i kogo chwalić.Ogólnie miałem wcześniej wersję podstawową Fiata Bravo i była o wiele bogatsza. Plusem Fiata Tipo jest to że jest nowy z salonu a nie wcześniej wytłuczony po polskich dziurach .

  • Pit (gość)

    Mam tu po w wersji pop z pakietem chrom. Silnik 1.4 tjet z fabrycznym gazem. Spalanie z klimà i kompletem pasażerów w trasie po krajówkach 9.8-10 litrów lpg. Lepsza jakość materiałöw w tipo zaczyna się od wersji pop, tipo tipo to niestety zwykłe plastiki. Porównywanie nawet najtańszego tipo do sieny to jakaś kpina. Przed tipo byłem posiadaczem albei ( siena 2 ) i dzieli je przepaść pokoleniowa. Takie bzdury piszą osoby co jeżdzą 10cio letnim lub starszym vagiem po kilku dzwonach. Tak na marginesie to albeą 1.2 16v objechałrm z rodziną całą Europę i autko nigdy nie odmówiło posłuszeństwa. Silnik 1.4 tjet jest uważany za najlepszy w swojej klasie, mój dodatkowo przystosowany do fabrycznego gazu. Wady tipka to krótka 1 i dwójka, zalety to świetna elastycznoś na wysokich biegach 5 i 6

  • Pawel kombi 1.4 tjet (gość)

    Potwierdzam opinię Pana Pit. Auto za te pieniadze OK.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat Tipo zdjęcia

Fiat Tipo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł