Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Jakich aut szukamy w Internecie?

Data publikacji: Autor: Paweł Piątek

Nissan Qashqai, Volvo XC60 oraz Ford Focus to najbardziej poszukiwane modele samochodów w Internecie. Te trzy auta królują w odsłonach bez względu na lokalizację geograficzną użytkowników, co jest dużym zaskoczeniem. Czy internet znosi podział na Polskę A i B?

Fot. 123RF Nissan Qashqai, Volvo XC60 oraz Ford Focus to najbardziej poszukiwane modele samochodów w Internecie. Te trzy auta królują w odsłonach bez względu na lokalizację geograficzną użytkowników, co jest dużym zaskoczeniem. Czy internet znosi podział na Polskę A i B?

Internet daje narzędzia, które umożliwiają użytkownikom przeglądanie ofert różnych marek samochodowych bez wychodzenia z domu. Nie trzeba odwiedzać kilkunastu salonów, aby mieć wgląd w aktualne cenniki. Z drugiej strony, internet pozwala firmom motoryzacyjnym agregować dane o zachowaniu użytkowników w sieci, a dzięki temu sprawdzać czy mieszkaniec np. Białegostoku ma te same preferencje odnośnie wymarzonego auta co mieszkaniec Gdyni albo Sosnowca.

Nie ma Polski A i B

Okazuje się, że internet znosi podział na Polskę A i B. Statystyki za ostatnie 6 miesięcy, udostępnione przez platformę Carsmile, wskazują, że niezależnie od miejsca zamieszkania użytkownika, trzy najczęściej oglądane modele samochodów to: Nissan Qashqai, Volvo XC60 oraz Ford Focus. Na czwartym miejscu znalazł się Hyundai Tucson.

Zobacz także: Prawo jazdy. Czy można zobaczyć nagranie z przebiegu egzaminu?

W analizie uwzględniono 30 różnej wielkości miast, których mieszkańcy odwiedzili w ostatnich 6 miesiąc stronę carsmile.pl. Ranking najczęściej oglądanych modeli powstał na bazie odsłon wykonywanych przez użytkowników platformy. W zestawieniu uwzględniono wszystkie modele przeglądane przez użytkowników, a nie tylko ich pierwszy wybór, który może być efektem np. przekierowania z wyszukiwarki. Różnice miedzy miastami są kosmetyczne, przynajmniej jeśli chodzi o najpopularniejsze modele.

Klikamy w dobre oferty

Analiza odsłon generowanych przez użytkowników zlokalizowanych w różnych częściach Polski prowadzi do wniosku, że miejsce zamieszkania nie ma większego znaczenia. Użytkownicy koncentrują swoją uwagę na wybranych modelach samochodów, które zdecydowanie wyróżniają się pod względem liczby „kliknięć”.

- Widać wyraźnie, że najwięcej użytkowników przegląda te modele samochodów, które w danym momencie charakteryzują się najlepszym stosunkiem ceny do jakości, a także relatywnie wysokim standardem wyposażenia. Można więc powiedzieć, że internet, uczy nas racjonalnego spojrzenia na samochody, nie tylko jako na źródło przyjemności i satysfakcji, ale też generator powtarzalnych miesięcznych kosztów – zauważa Michal Knitter, wiceprezes Carsmile. Takie zachowanie internautów jest też zasługą rosnącej popularności usługi wynajmu. -Zmusza ona użytkowników do patrzenia na koszty samochodu w ujęciu miesięcznym, a nie tylko sumarycznie raz do roku, gdy trzeba zapłacić ubezpieczenie, albo raz na 3 lata gdy kupujemy auto – ocenia Michal Knitter.

Moda na crossovery

Nissan Qashqai to przykład samochodu kosztującego ok. 100 tys. zł, który można wynająć za cenę ok. 1500 zł miesięcznie z ubezpieczeniem, serwisem oraz oponami na zimę. Jest to możliwe dzięki polityce rabatowej Nissana dla firm zajmujących się wynajem, ale też wynika z faktu, że model ten dobrze trzyma wartość w okresie użytkowania. Jego popularność wśród internautów jest też pokłosiem aktualnej mody na crossovery, które dają większe poczucie komfortu i bezpieczeństwa jazdy.

Według danych Samar, w lutym najczęściej rejestrowane w Polsce były: Toyota Corolla, Skoda Octavia oraz Skoda Fabia. Na czwartym miejscu znalazła się Toyota RAV4. Pamiętajmy jednak, że większości zakupów nowych samochodów dokonują w Polsce duże firmy, które są zwykle „przywiązane” do wybranych marek.

10 najczęściej oglądanych modeli samochodów w ostatnich 6 miesiącach

1. Nissan Qashqai

2. Volvo XC60

3. Ford Focus

4. Hyundai Tucson

5. Ford Kuga

6. Fiat Tipo

7. Audi Q5

8. Opel Astra

9. Mercedes GLA

10. Dacia Duster

Źródło: carsmile, na podstawie odsłon na platforie

Renault Megane R.S. w naszym teście

Nissan Qashqai, Volvo XC60 oraz Ford Focus to najbardziej poszukiwane modele samochodów w Internecie. Te trzy auta królują w odsłonach bez względu na lokalizację geograficzną użytkowników, co jest dużym zaskoczeniem. Czy internet znosi podział na Polskę A i B?

Fot. 123RF
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Nissan Qashqai, Volvo XC60 oraz Ford Focus to najbardziej poszukiwane modele samochodów w Internecie. Te trzy auta królują w odsłonach bez względu na lokalizację geograficzną użytkowników, co jest dużym zaskoczeniem. Czy internet znosi podział na Polskę A i B?

Fot. 123RF

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Jarek (gość)

    Dziwne, że wśród najczęściej wyszukiwanych aut nie ma żadnego modelu Skody, bo to przecież najpopularniejsze auto w Polsce. Ja też mam akurat Skodę z Master1. Wziąłem w leasing pół roku temu i jestem bardzo zadowolony. Jednak prawda to co mówią, auto pokontraktowe warto kupować w przypadku używek.

  • kaldi (gość)

    Z reguły tanich, ale czasem nie warto oszczędzać. Oszczędzisz, raz a później dokładasz.. Kupiłem teraz auris od pierwszego właściciela, droższe ale auto sprawdzone. Serwisowane w aso

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości