Jakie auta kupują internauci

Tadeusz Belerski
Fot. Marcin Oliva Soto
Fot. Marcin Oliva Soto
Internauci kupują samochody najczęściej co 2-4 lata, a do najchętniej wybieranych przez nich marek należą Volkswagen, Fiat i Toyota.
Fot. Marcin Oliva Soto
Fot. Marcin Oliva Soto

Tak przynajmniej wynika z badań Centrum Badań Marketingowych Indicator i portalu www.ontheroad.com.pl
, który zapytał interanutów o ich motoryzacyjne plany na najbliższą przyszłość.

A gdzie zakupią swój samochód? Okazało się, iż coraz więcej osób bierze pod uwagę możliwość nabycia auta w internecie (42,5 proc.). Ale jeszcze więcej planuje kupić pojazd za granicą. Tyle samo bierze pod uwagę salon oraz w komis (po 33 proc.).

Warto też zauważyć, że ponad 2/3 spośród ankietowanych, zamierza kupić używany pojazd, a tylko 18,5 proc. deklaruje, że będzie on nowy.
Jakie samochody chcą nabyć internauci. Z ankiety wynika, że najczęściej deklarują zamiar zakupu Volkswagena (11,3 proc.), kolejne miejsca zajęły Fiat, Toyota i Audi. Należy podkreślić, że co piąty nie wiedział jeszcze jaką markę wybierze.

Z analiz posiadania i zamiaru kupna najpopularniejszych marek wynika, że internauci są lojalni wobec posiadanej marki samochodu. Najbardziej lojalnymi użytkownikami są kierowcy takich marek jak BMW, Fiat i Volkswagen. Niższy stopień lojalności obserwowany jest w przypadku Renault, gdzie rozważany wybór w takim samym stopniu dotyczy pozostania przy marce, co jej zmiany na Audi.

Internauci zadeklarowali, że najchętniej kupią samochód z nadwoziem typu sedan lub hatchback (odpowiednio 26,9 proc. i 24,2 proc.). Diesel jest najczęściej wskazywanym typem silnika (40,7 proc.), zaś jego pojemność powinna zawierać się w przedziale od 1500 do 1900 cm sześc. Tak wybiera dokładnie 1/3 internautów.

Okazuje się, że istnieje silny związek pomiędzy posiadanym typem nadwozia i rodzajem silnika w przyszłym aucie. Świadczy to, że internauci nie lubią zmieniać tych istotnych elementów pojazdu i są do nich przywiązani.
Prawie połowa respondentów zadeklarowała, że nie wyda więcej niż 20 tys. zł na zakup samochodu (45,3 proc). Ci, którzy nie mają jeszcze auta, zamierzają wydać mniej pieniędzy. Wedle 28,6 proc. badanych, którzy nie są właścicielami auta, ale planują go kupić, ich pierwszy pojazd powinien kosztować do 10 tys. zł. Samochody powyżej 45 tys. zł, zamierzają kupić głownie ci, którzy już mają auto(25,1proc.).

Warto zauważyć, że aż 11,8 proc. spośród nieposiadających samochodu nie wie jeszcze za jaką mniej więcej kwotę go kupi.

Jakie marki preferują interanuci (w %)
1. Volkswagen - 11,3
2. Fiat - 7,0
3. Toyota - 6,7
4. Audi - 6,3
5. BMW - 4,8
6. Opel - 4,7
7. Peugeot - 3,9
8. Ford - 3,8
9. Renault - 3,3
10. Skoda - 3,2
11. Mazda - 2,2
12. Seat - 2,2
13. Honda - 2,2
14. Alfa Romeo - 1,9
15. Volvo - 1,8
16. Mercedes - 1,8
17. Nissan - 1,6
18. Citroen - 1,3
19. Saab - 1,3
20. Land Rover - 1,1
21. Inna marka - 6,9
22. Trudno powiedzieć - 20,7

Miejsce zakupu (w %)
1. Sprowadzony z zagranicy - 45,3
2. Ogłoszenie w internecie - 42,5
3. Salon dilera - 33,2
4. Komis samochodowy - 33,1
5. Od znajomego/rodziny - 23,3
6. Giełda samochodowa - 23,1
7. Ogłoszenie w prasie - 22,5
8. Samochód użytkowany przez firmę - 7,3
9. Trudno powiedzieć 13,6

**Zobacz także:

Nowy ranking ADACPierwsza dziesiątka sportowych aut w historii

**

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty