Kobiety są szczególnie uważne przy wyborze auta z drugiej ręki, wtedy liczy się dla nich przede wszystkim stan techniczny pojazdu, a mniejsze znaczenie ma jego wygląd. W 2015 roku Polki najczęściej wybierały auta używane marki Ford (12%). __
- Kobieta jako klient jest bardzo pragmatyczna i przywiązuje dużą wagę do szczegółowej selekcji odpowiedniego modelu samochodu. Kobiety zwykle nie kupują używanego auta z ogłoszenia, nie decydują się także na zakup samochodu sprowadzonego z zagranicy z trudną do weryfikacji historią. Zdecydowanie bardziej wolą korzystać z usług certyfikowanych centrów sprzedaży aut używanych, w których doceniają możliwość konsultowania stanu technicznego pojazdu z mechanikiem oraz sprawdzenia auta na stanowisku diagnostycznym – powiedział Przemysław Vonau, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce i członek zarządu Grupy AAA AUTO.
Według danych firmy, Polki w 58% wybierają auta o nadwoziu typu hatchback, a 14% klientek decyduje się na samochody o nadwoziu typu sedan.,,Kobiety zwracają uwagę na aspekty praktyczne i wygodę codziennej jazdy. To powód, dla którego często decydują się na mniejszy samochód ze słabszym silnikiem, łatwiejszy do zaparkowania oraz bardziej ekonomiczny” – dodał Przemysław Vonau.
Najczęściej kupowane przez Polki w 2015 roku były auta marki Ford – 12% sprzedanych aut, drugim wyborem były auta marki Toyota – 10%, a trzecim – 7,8%, modele Skody. W ciągu ostatnich 5 lat w ramach Grupy AAA AUTO wzrosło zapotrzebowanie na samochody typu SUV, czyniąc je tym samym trzecią najpopularniejszą klasą samochodów wśród kobiet.
Najczęściej kupowane modele samochodów przez kobiety w 2015 roku w Polsce:
1. Skoda Fabia |
2. Ford Focus |
3. Toyota Yaris |
4. Opel Astra |
5. Honda Civic |
6. Toyota Auris |
7. Ford Mondeo |
8. Volkswagen Polo |
9. Ford Fiesta |
10. Skoda Octavia |
Kobiety, które kupiły samochód w AAA AUTO w 2015 roku częściej wybierały auta z silnikiem benzynowym (63%) niż z dieslem, a 90% klientek preferowało manualną skrzynię biegów. Najpopularniejszymi kolorami samochodów wśród kobiet były kolejno: czarny (21%), srebrny (20%), szary (15%). Praktyczność użytkowania jest dużo ważniejsza dla kobiet niż komfort jazdy, trzecim wskazywanym przez nie przy wyborze samochodu kryterium jest bezpieczeństwo. Jeśli chodzi o modele samochodów z wyposażeniem dodatkowym, bezpieczeństwo staje się z kolei pierwszym czynnikiem determinującym wybór samochodu. W związku z tym, aż 96% kobiet wybiera auto z systemem ABS, a 56% ze światłami przeciwmgielnymi. Ponadto istotna dla kobiet jest wielkość bagażnika oraz ekonomiczne zużycie paliwa, a także użyteczne funkcje, jak: tempomat i system głośnomówiący.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?