Jakie opony na lato

(w)
Zima, która zaatakowała nas w zeszłym tygodniu pokazała, że nie należy za wcześnie rezygnować z zimowych opon. Wiele wskazuje na to, że dopiero teraz można pomyśleć o "przyodzianiu" auta w opony letnie.
Ldo 120 km/h
Ndo 140 km/h
Pdo 150 km/h
Qdo 160 km/h
Rdo 170 km/h
Sdo 180 km/h
Tdo 190 km/h
Hdo 210 km/h
Vdo 240 km/h
Wdo 270 km/h
Ypow. 300 km/h

Przy okazji zwracam uwagę na tabelę, która pokazuje, kiedy używać opon zimowych, kiedy letnich i letnich high perfomance (najprościej tłumacząc: z najwyższymi indeksami prędkości).Używane opony letnie poddajemy skrupulatnemu przeglądowi przed ich ponownym założeniem. Jeśli bieżnik jest mocno zużyty, należy przemyśleć sprawę zakupu nowych gum. Bieżnik, nawet jeśli jego wysokość przekracza minimalne 1,5 mm, może nie wykazywać się dostateczną przyczepnością na mokrej jezdni. Podczas jazdy przy obfitych opadach deszczu lub po kałużach, opony muszą odprowadzać duże ilości wody. Zużyty bieżnik ma ograniczone możliwości odprowadzania wody, co grozi aquaplaningiem. Zjawisko to występuje wówczas, kiedy opona nie usunie spod siebie wody - wtedy zamiast dotykać nawierzchni drogi, ślizga się po wodzie. Jest to równoznaczne z utratą sterowności.
Przy zakupie nowych opon trzeba kierować się wskazaniami producenta samochodu odnośnie doboru odpowiedniego rozmiaru i innych parametrów. Ważne jest dobranie odpowiedniego indeksu prędkości. Nie należy zakładać opon, których indeks prędkości jest niższy niż maksymalna prędkość samochodu. Indeks oznaczany jest literami według poniższego zestawienia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty