Wszystko
o samochodach

Porady / Opony

Jakie uszkodzenia opony naprawiać?

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Fot. STOP Gdy z koła z oponą bezdętkową uchodzi powietrze, należy bezwzględnie przerwać jazdę.

Gdy zauważymy, że z koła wyposażonego w oponę bezdętkową uchodzi powietrze, należy przerwać jazdę i bezwzględnie skontrolować oponę ustalając przyczynę spadku ciśnienia.

 Fot. STOP

Opony kół, z których całkowicie zeszło powietrze i na których była kontynuowana jazda nawet na krótkim dystansie, ulegają nieodwracalnym uszkodzeniom i muszą być złomowane.

 

Uszkodzenia bieżnika o średnicy do 5-6 mm można naprawić w warsztacie wulkanizatorskim stosując technologię zalecaną przez producenta opon. Nieskuteczne mogą okazać się naprawy uszkodzeń bieżnika, których długość jest większa niż 6 mm. Opony, które mają uszkodzone powierzchnie ścian bocznych nie powinny być naprawiane. Jeżeli bieżnik zużył się do głębokości 2 mm, opony nie nadają się do eksploatacji i naprawy.

 

Ceny ogumienia w zależności od rozmiaru i marki zwierają się w przedziale 200 – 1000 złotych. Aby nie ponieść dotkliwej straty jadąc na kole bez powietrza, warto dbać o koło zapasowe.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • kirowca Daewo (gość)

    uszkodzenie boczne tuż przy bieżniku ok.1,5 cm przecięcie całej ścianki opony. Czy można i wlno jest naprawić/ Proszę o radę. Dziękuję za pomoc z góry.

  • auto (gość)

    mozna

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości