Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jakie uszkodzenia opony naprawiać?

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. STOP
Fot. STOP
Gdy z koła z oponą bezdętkową uchodzi powietrze, należy bezwzględnie przerwać jazdę.

Gdy zauważymy, że z koła wyposażonego w oponę bezdętkową uchodzi powietrze, należy przerwać jazdę i bezwzględnie skontrolować oponę ustalając przyczynę spadku ciśnienia.

 

Fot. STOP
Fot. STOP

Opony kół, z których całkowicie zeszło powietrze i na których była kontynuowana jazda nawet na krótkim dystansie, ulegają nieodwracalnym uszkodzeniom i muszą być złomowane.

 

Uszkodzenia bieżnika o średnicy do 5-6 mm można naprawić w warsztacie wulkanizatorskim stosując technologię zalecaną przez producenta opon. Nieskuteczne mogą okazać się naprawy uszkodzeń bieżnika, których długość jest większa niż 6 mm. Opony, które mają uszkodzone powierzchnie ścian bocznych nie powinny być naprawiane. Jeżeli bieżnik zużył się do głębokości 2 mm, opony nie nadają się do eksploatacji i naprawy.

 

Ceny ogumienia w zależności od rozmiaru i marki zwierają się w przedziale 200 - 1000 złotych. Aby nie ponieść dotkliwej straty jadąc na kole bez powietrza, warto dbać o koło zapasowe.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty