Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Jednoślady 125 ccm. Przegląd rynku część 2

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. Pixabay.com W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.

Rynek jednośladów 125 cm w Polsce kwitnie w najlepsze. Kto spróbował jazdy po mieście takim pojazdem już wie, że trudno znaleźć dla niego lepszą alternatywę. Stodwudziestkipiątki są stosunkowo tanie, generują znikome koszty eksploatacji i oferują dodatkowe bonusy. Są nimi np. możliwość jazdy po buspasie oraz łatwość parkowania w każdej sytuacji. Przy tym oferują zupełnie wystarczającą w ruchu miejskim dynamikę. Prawie wszystkimi jednośladami klasy 125 cm3 można podróżować z prędkością 90-110 km/h. Tutaj wiele jednak zależy od sytuacji pogodowej (wiatr) i masy kierowcy oraz pasażera.

Oto część druga naszego przeglądu rynku jednośladów na prawo jazdy kat. B. Tutaj można znaleźć cześć pierwszą - Motocykle 125 ccm. Przegląd modeli na polskim rynku - część 1

PEUGEOT

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. PeugeotSPEEDFIGHT 125

Speedfight jest oferowany w dwóch wersjach - 50 i 125 cm3. Większa z nich ma ponad 11 KM, co przy masie niecałych 120 kg pozwala na sprawne poruszanie się po mieście. Dostępny w czterech wersjach kolorystycznych. Plus za ciekawy design, minus za brak ABS-u.

  • Moc: 11,1 KM
  • Masa własna: 116 kg
  • Cena: od 13 990 zł

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. Peugeot


PULSION

Modelem Pulsion Peugeot chce wejść do rewiru okupowanego przez Yamahę Xmax i Hondę Forza. Czy to się uda? W designie skutera można znaleźć nawiązania do samochodów francuskiego producenta. W wyposażeniu m.in system i-Connect umożliwiający integrację pojazdu ze smartfonem.

  • Moc: 14,4 KM
  • Masa własna: 165 kg
  • Cena: od 23 990 zł

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. PeugeotDJANGO

Design Django ma być nawiązaniem do modelu S55 z lat 50. ubiegłego wieku. Peugeot może stanowić ciekawą alternatywę dla Vespy. Jest od niej nieco tańszy i można go kupić w wielu wersjach kolorystycznych. Może być i „na elegancko”, i „na sportowo”.

  • Moc: 10,2 KM
  • Masa własna: 129 kg
  • Cena: od 13 990 zł

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. Peugeot



TWEET

Tweet to lekki, miejski skuter na 16-calowych kołach. Schowek pod siedzeniem pomieści jeden kask integralny, a haczyk pod kierownicą umożliwi wygodne przewożenie np. torby z zakupami. Zasilany wtryskiem motor jest chłodzony powietrzem. Skuter według producenta spala 2,8 l/100 km.

  • Moc: 10,5 KM
  • Masa własna: 109 kg
  • Cena: od 11 090 zł

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. PeugeotBELVILLE

Belville koncepcyjnie nie różni się od Tweeta. Różnice dotyczą silnika - ten jest chłodzony cieczą. Belville jest też nieco szlachetniej wykończony. Na pokładzie tego skutera znajdziemy m.in. ABS i gniazdo do ładowania smartfona.

  • Moc: 11,3 KM
  • Masa własna: 130 kg
  • Cena: od 13 990 zł

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. Peugeot



CITYSTAR 125

Dostępny z trzema pojemnościami silnika - 50, 125 i 200 cm3. W standardzie wygodna kanapa, dwa hamulce tarczowe i gniazdo 12V. Trochę rozczarowuje brak systemu ABS. Citystar to jeden z niewielu dużych skuterów z płaską podłogą.

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

  • Moc: 11 KM
  • Masa własna: 143 kg
  • Cena: od 16 590 zł

KAWASAKI

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. KawasakiZ125

Kawasaki ma ofercie tylko jeden model motocykla o pojemności 125 cm3. Z125 celuje w segment maszyn dla miłośników sportu i będzie dobrym wyborem na początek motocyklowej drogi. Atrakcyjne malowanie nawiązuje do większych i mocniejszych maszyn japońskiego producenta.

  • Moc: 15 KM
  • Masa własna: 146 kg
  • Cena: od 21 600 zł

PIAGGIO

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. PiaggioLIBERTY 125

Jeden z najpopularniejszych skuterów południa Europy w standardzie jest wyposażany w ABS i wtrysk paliwa. Łączy włoską elegancję z odrobiną sportowego sznytu. Duże koła (16 i 14 cali) poprawiają komfort jazdy na dziurawej drodze.

  • Moc: 11 KM
  • Masa własna: bd
  • Cena: od 11 200 zł

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. PiaggioMEDLEY 125

Medley w porównaniu do tańszego i mniejszego Liberty ma znacznie bogatsze wyposażenie. Składa się na nie m.in. cyfrowy zestaw wskaźników, system start-stop i duży, 36-litrowy schowek pod kanapą.

  • Moc: 15 KM
  • Masa własna: bd
  • Cena: od 14 900 zł

VESPA

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. VespaPRIMAVERA 125

Primavera nieustannie sprzedawana od 50 lat to najbardziej klasyczny model Vespy. W standardzie 11-calowe koła i niepowtarzalny styl. Za dopłatą dostępnych jest wiele akcesoriów, dzięki którym każdy bez problemu spersonalizuje Vespę pod siebie.

  • Moc: 11 KM
  • Masa własna: bd
  • Cena: od 19 900 zł

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. VespaSPRINT 125

Sprint do elegancji Primavery wprowadza pierwiastek sportu. Dostępne zestawienia kolorystyczne podkreślają ten stan rzeczy. 12-calowe koła zapewniają nieco większy komfort jazdy. Możliwości personalizacji wykraczają poza standard - można zamówić sobie skuter w dowolnie wybranym przez siebie kolorze.

  • Moc: 11 KM
  • Masa własna: bd
  • Cena: od 20 900 zł

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. VespaGTS 125

Gama Vespy GTS zawiera kilka modeli, różniących się stylem i kolorystyką. Wspólny jest najmocniejszy wśród stodwudziestekpiątek 12-konny silnik mający zapewnić dobre osiągi. Jest on wyposażony w system start-stop.

  • Moc: 12 KM
  • Masa własna: bd
  • Cena: od 23 400 zł

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. Vespa946 RED

To prawdziwy Rolls Royce w segmencie 125 cm. Wysoka cena sprawia, że nie jest to częsty widok na polskich drogach. Nazwa modelu nawiązuje do roku, w którym na drogi wyjechał pierwszy w historii skuter Vespa. Dostępna tylko w jednym kolorze - czerwonym.

  • Moc: 12 KM
  • Masa własna: bd
  • Cena: od 43 900 zł

KYMCO

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. KymcoAGILITY 16+ 125i

Popularny skuter na dużych kołach kusi atrakcyjną ceną i niezłym wyposażeniem (ABS w standardzie). To następca modelu Agility City 125, który w ostatnich latach zdobył w Polsce dużą popularność.

  • Moc: 9 KM
  • Masa własna: 131 kg
  • Cena: od 10 900 zł

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. KymcoNEW LIKE 125i

Retro-skuter w wykonaniu Kymco jest napędzany chłodzonym powietrzem, 11,5-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Ponaddwukrotnie niższa cena od Vespy Primavery sprawia, że Kymco może być ciekawą propozycją dla osób z mniejszym budżetem, które nie chcą rezygnować z wyjątkowego stylu.

  • Moc: 11,5 KM
  • Masa własna: 128 kg
  • Cena: od 10 900 zł

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. Kymco


X-TOWN

X-Town w przypadku Kymco stanowi wstęp do świata maksiskuterów. Ma atrakcyjny wygląd, bogate wyposażenie i zapewnia wysoki komfort podróży. Dobrze nadaje się też do podróży we dwoje. Oczywiście, w mieście nie będzie tak zwinny, jak mniejsze maszyny.

  • Moc: 13 KM
  • Masa własna: 183 kg
  • Cena: od 17 300 zł

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. KymcoNEW DOWNTOWN 125i

To topowy model skutera 125 cm3 w wykonaniu Kymco. Sprzęt zapewni doskonały komfort podróży w trasie. W jego dużym, oświetlonym schowku pod kanapą zmieszczą się dwa kaski integralne. Oferuje dużo miejsca na nogi zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

  • Moc: 15 KM
  • Masa własna: 164 kg
  • Cena: od 19 900 zł

Zobacz także: Ford Transit w nowej wersji Trail

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. Pixabay.com

W poprzedniej części przeglądu stodwudziestekpiątek przyjrzeliśmy się ofercie marek: Benelli, Hondy, Yamahy oraz Suzuki. Wracamy do tematu i tego, co mają do zaoferowania inni producenci. Dziś bierzemy pod lupę produkty Peugeota, Kawasaki, Piaggio, Vespę i Kymco.
Fot. Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości