Jeep Cherokee 2.8 CRD

Krzysztof Franek
Właściciele jeepów cherokee najbardziej cenią sobie możliwość połączenia komfortowej jazdy na szosie z potencjałem i solidnością konstrukcji samochodu dla jazdy off-road.

Teraz model na 2003 r. został wyposażony w doładowany silnik wysokoprężny 2.8 CRD (common rail diesel), skojarzony pierwszy raz z 5-biegowym automatem.


Jeep Cherokee 2.8 CRD

Cherokee jest samochodem na drogi i bezdroża.

Miłośnicy marki otrzymali moc (150 KM), przyspieszenie (12,6 sek. do 100 km), prędkość (174 km/h), maksymalny moment obrotowy 360 Nm i wygodę na najwyższym poziomie w tej klasie. Automatyczna skrzynia 545RFE z nadbiegiem, znana z grand cherokee, ma adaptacyjną charakterystykę, pozwalającą dostosować model zmiany przełożeń do stylu jazdy kierowcy. Dla wersji 2.8 CRD po raz pierwszy w tym modelu z silnikiem wysokoprężnym przewidziano stały napęd 4x4 Selec-Trac. A zatem teraz jeep cherokee, oprócz dotychczasowych napędów: 3,7 l benzynowy V-6 Power Tech z 4-przekładniową skrzynią automatyczną i nie oferowanym na polskim rynku benzynowym 2.4 l z 5-biegową manualną, wzbogacił się o następny, atrakcyjny model.
Interfejs nowej, ale odwzorowanej z grand cherokee konsoli sufitowej pozwala programować 9 funkcji użytkowych i bezpieczeństwa. Pomocą w prowadzeniu pojazdu w nocy są opcjonalne, elektrochromatyczne lusterka - wewnętrzne i boczne od kierowcy, a podczas dnia przesuwne zasłony szyby czołowej. Standardowe przednie poduszki powietrzne napełniają się wielostopniowo, zależnie od siły uderzenia. Dodatkowym zabezpieczeniem głów osób na przednich i tylnych skrajnych siedzeniach są poduszki kurtynowe, w wersji Limited - w standardzie. Niezależne zawieszenie przednie na sprężynach śrubowych oraz zależne tylnej osi umożliwia zachowanie wyjątkowego komfortu jazdy szosowej i takiegoż potencjału terenowego.
Do gamy pojazdów jeep powraca w tym roku auto o przydomku Renegade w modelu cherokee. Zadebiutowało ono w Europie na międzynarodowym salonie w Birmingham pod koniec października 2002 r. Tradycyjnie wyposażone jest m.in. w zintegrowane światła dachowe, wyprawowy bagażnik dachowy, nitowane nadkola, boczne stopnie, charakterystyczne obręcze kół i dwubarwny zderzak przedni z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi. Wnętrze jest również przystosowane do jazdy wyprawowej.
Jeep cherokee powstaje w najnowocześniejszych dla Chrysler Group zakładach Toledo North Aseembly Plant w stanie Ohio, uważanych za wzorcowe dla przemysłu motoryzacyjnego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty