Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36367 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Jeep Cherokee

Data publikacji: Autor: pim

 Jest traktowany raczej jak luksusowa limuzyna, a nie samochód terenowy. Nowa wersja stylistyczna, renegade, ma mu przywrócić nieco traperskiego charakteru.

Jeep cherokee

"Przyśrubowane" do błotników nadkola, progi
i grafitowane felgi mają nadać samochodowi
traperskiego wyglądu.

Zewnętrzenie wyglądu poważnego obieżyświata dodaje zwłaszcza balkonik świetlny i bagażnik na dachu. Wysoko umieszczone halogeny często pojawiają się na samochodach przeznaczonych do jazdy w ciężkim terenie. Lepiej zdają egzamin podczas przejazdów przez krzewy czy wysoką trawę, trudniej je zabrudzić brodząc w błocie. W przypadku renegade można nimi np. podświetlić nocny mecz plażowej siatkówki czy grilla na polanie.

Bagażnik dachowy, w takiej wersji, jaką wykorzystano w renegade, także kojarzy się z koniecznością zabrania większej ilości sprzętu biwakowego czy przeprawami przez rzeki, kiedy bagaże muszą być wysoko, by nie zamoknąć.

Leśny pakiet stylizacyjny jest uzupełniony nakolami "przyśrubowanymi" do błotników, dwukolorowym zderzakiem i wydatnymi progami. Śrubowane nadkola są szersze niż w standardowej wersji, przez co samochód wygląda "mocniej". We wnękach kół są szesnastocalowe alufelgi, które także "twardo" wystylizowano grafitowymi akcentami.

Komfortowo wyposażone wnętrze ma ducha
samochodu terenowego, szczególnie dzięki fotelom
z tkaniny łączonej ze skórą i aluminiowym
wstawkom, które dają nieco wrażenia maszynowej
surowości. Przednie fotele są wyraźnie profilowane,
co zresztą podkreśla tapicerka, jakby chciały
przestrzec kierowcę, że nie będzie łatwo.

Rurowe boczne progi z czarnymi stopniami wyglądają bojowo. W rzeczywistości mają ułatwiać wejście do wysokiego samochodu w mieście. Wybierając się w trudny teren można je łatwo zdemontować, żeby nie zmniejszały możliwości pojazdu i nie były narażone na uszkodzenie.

Cherokee renegade jest dostępny w 4 kolorach: czarnym, kaktusowej zieleni, jasnym khaki i srebrnym. Dwa ostatnie są metalizowane.

Można wybierać między trzema silnikami: benzynowym V6 o pojemności 3,7 l i mocy 211 KM (maksymalny moment obrotowy - 312 Nm) i dwoma turbodieslami CRD z bezpośrednim wtryskiem. Mniejszy (2,5 l) ma moc 143 KM i maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Większy ma pojemność 2,8 l, moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Samochód napędzany silnikiem 2,8 CRD ma selec-trac, czyli stały napęd na wszystkie koła.

Najwolniejszy renegade potrzebuje na osiągnięcie 100 km/h 13,5 sekundy. Najszybszy robi to w mniej niż 11 sekund.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Jeep Cherokee zdjęcia

Jeep Cherokee dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Jeep Cherokee Cena