Oferowany na rynkach europejskich Jeep Compass model 2011 posiada dwie konfiguracje napędu. Oprócz systemu napędu 4x4 Freedom Drive ITM, na niektórych rynkach dostępny będzie także napęd tylko na koła przednie z benzynowym silnikiem o pojemności 2 litrów oraz dla wersji napędzanych 2,2-litrowym Dieslem. Samochody z przednim napędem nie będą jednak oferowane na rynku polskim.
W skład wspomnianego Freedom Drive ITM wchodzi sprzęgło osiowe z możliwością blokowania, a więc korzystania ze stałego napędu 4x4 - aby zwiększyć trakcję w głębszym śniegu czy piasku lub na innych podłożach o niskiej przyczepności. Na rynku polskim system napędu 4x4 Freedom Drive I stanowi wyposażenie seryjne razem z silnikiem wysokoprężnym 2.2 CRD.
W modelu 2011 zmianie uległy nastawy zawieszenia, podwyższono sztywność sprężyn i stopień tłumienia, zastosowano także tylny stabilizator przechyłów o zwiększonej średnicy.
Nową jednostką napędową Compassa jest turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra. Ten turbodiesel współpracuje z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów i rozwija moc 120 kW (163 KM) oraz moment obrotowy 320 Nm. Zużycie paliwa wynosi 6,6 l/100 km (cykl mieszany). Do Compassa dostępne są również dwa silniki benzynowe nieoferowane na rynku polskim.
Auto na rynkach europejskich oferowane będzie w dwóch wersjach: Sport i Limited.
Samochód do salonów sprzedaży zacznie docierać w pierwszym kwartale 2011 roku.
Źródło: Jeep
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?