Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jeep dla Ciebie: Grand Cherokee 3.0 V6 CRD. Solidna propozycja

Robert Kulczyk – Info-Ekspert
Jeep Grand Cherokee Sercem testowanego modelu był trzylitrowy silnik wysokoprężny opracowany. Jednostka o pojemności skokowej 2987 ccm dysponuje maksymalną mocą 250 KM osiąganą przy prędkości obrotowej 4000 obr/min. Moment obrotowy silnika, który wynosi 570 Nm pozwala, ważące 2430 kg auto rozpędzić do prędkości 100 km/h w czasie niespełna 8,2 sekundy.Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
Jeep Grand Cherokee Sercem testowanego modelu był trzylitrowy silnik wysokoprężny opracowany. Jednostka o pojemności skokowej 2987 ccm dysponuje maksymalną mocą 250 KM osiąganą przy prędkości obrotowej 4000 obr/min. Moment obrotowy silnika, który wynosi 570 Nm pozwala, ważące 2430 kg auto rozpędzić do prędkości 100 km/h w czasie niespełna 8,2 sekundy.Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
Model Grand Cherokee, który jest ikoną amerykańskiej motoryzacji produkowany jest nieprzerwanie od 1992 roku. Cena najtańszej wersji Laredo wyposażonej w trzylitrowy silnik Diesla o mocy 190 KM wynosi 228 000 złotych.
Jeep Grand Cherokee Sercem testowanego modelu był trzylitrowy silnik wysokoprężny opracowany. Jednostka o pojemności skokowej 2987 ccm dysponuje maksymalną
Jeep Grand Cherokee

Sercem testowanego modelu był trzylitrowy silnik wysokoprężny opracowany. Jednostka o pojemności skokowej 2987 ccm dysponuje maksymalną mocą 250 KM osiąganą przy prędkości obrotowej 4000 obr/min. Moment obrotowy silnika, który wynosi 570 Nm pozwala, ważące 2430 kg auto rozpędzić do prędkości 100 km/h w czasie niespełna 8,2 sekundy.

Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Pojazd łączy luksus spotykany w samochodach klasy premium z cechami aut typu SUV. Zaprezentowany został w 2009 roku na salonie samochodowym w Nowym Yorku. Konstrukcja została oparta na nadwoziu typu Uni-Frame, które łączy ramę z typowym nadwoziem samonośnym. W połowie zeszłego roku amerykańska marka poddała model modernizacji.

Lifting przeprowadzony z udziałem włoskich projektantów z grupy Fiata obejmował przednią część pojazdu, lampy tylne oraz stylistykę wnętrza. Gama silników, w jakie wyposażany jest nowy Grand Cherokee obejmuje trzy jednostki benzynowe: 3.6 (286 KM), 5.7 HEMI (352 KM) i 6.4 HEMI (468 KM) oraz dwie wysokoprężne 3.0 o mocach 190 i 250 KM. W ofercie znajduje się aż pięć wersji kompletacji wyposażenia: Laredo, Limited, Overland, Overland Summit oraz STR8.

Grand Cherokee charakteryzuje się klasycznymi ponadczasowymi liniami nadwozia, jest połączeniem auta rodzinnego i luksusowego samochodu terenowego. Model zachwyca rozmiarami, jego długość wynosi 4828 mm, szerokość 2153 mm, a wysokość 1781 mm. Duże gabaryty pojazdu powodują, że wnętrze jest naprawdę pokaźnych rozmiarów. Miejsca nie brakuje zarówno na przednich fotelach jak i tylnej kanapie. Łatwy sposób zajmowania miejsc jest cechą charakterystyczną dla nadwozi typu SUV, nie inaczej jest w Grand Cherokee. Dobrze wyprofilowane fotele przednie powodują, że siedzi się w nich bardzo wygodnie i nawet przy dłuższych trasach nie odczuwa się zbytniego zmęczenia.

Jeep Grand Cherokee Sercem testowanego modelu był trzylitrowy silnik wysokoprężny opracowany. Jednostka o pojemności skokowej 2987 ccm dysponuje maksymalną
Jeep Grand Cherokee

Sercem testowanego modelu był trzylitrowy silnik wysokoprężny opracowany. Jednostka o pojemności skokowej 2987 ccm dysponuje maksymalną mocą 250 KM osiąganą przy prędkości obrotowej 4000 obr/min. Moment obrotowy silnika, który wynosi 570 Nm pozwala, ważące 2430 kg auto rozpędzić do prędkości 100 km/h w czasie niespełna 8,2 sekundy.

Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Stylistyka, wyposażenie oraz standard wykończenia nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z samochodem klasy premium. Luksusowe wnętrze uzupełnia funkcjonalny bagażnik. Podstawowa jego objętość to 457 litrów do wysokości rolety i aż 787 litrów do dachu. Po złożeniu siedzeń tylnych objętość bagażnika wzrasta do 1554 litrów.

Sercem testowanego modelu był trzylitrowy silnik wysokoprężny opracowany przez inżynierów z włoskiego VM Motori. Konstrukcja wyposażona została w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek znanej firmy Garret oraz w układ zasilania MultiJet II, którego autorem jest Fiat Powertrain. Jednostka o pojemności skokowej 2987 ccm dysponuje maksymalną mocą 250 KM osiąganą przy prędkości obrotowej 4000 obr/min. Moment obrotowy silnika, który wynosi 570 Nm pozwala, ważące 2430 kg auto rozpędzić do prędkości 100 km/h w czasie niespełna 8,2 sekundy.

Pozytywnie zaskakuje średnie zużycie paliwa, Grand Cherokee potrafi zadowolić się ilością 7,5 litrów oleju napędowego na 100km (dane producenta) w trybie jazdy mieszanej. Zbiornik paliwa o pojemności 93,5 litra powoduje, że nie będziemy często gościć na stacji benzynowej. Pojazd znakomicie radzi sobie zarówno na asfalcie jak i na drodze nieutwardzonej. Silnik jest bardzo dynamiczny oraz charakteryzuje się bardzo cichą i równomierną pracą. Napęd na koła jezdne przenoszony jest za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów, która bardzo szybko i płynnie zmienia przełożenia.

Jeep Grand Cherokee Sercem testowanego modelu był trzylitrowy silnik wysokoprężny opracowany. Jednostka o pojemności skokowej 2987 ccm dysponuje maksymalną
Jeep Grand Cherokee

Sercem testowanego modelu był trzylitrowy silnik wysokoprężny opracowany. Jednostka o pojemności skokowej 2987 ccm dysponuje maksymalną mocą 250 KM osiąganą przy prędkości obrotowej 4000 obr/min. Moment obrotowy silnika, który wynosi 570 Nm pozwala, ważące 2430 kg auto rozpędzić do prędkości 100 km/h w czasie niespełna 8,2 sekundy.

Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

W wersji Oveland Summit zastosowano system napędu na cztery koła Quadra-Drive II, wykrywa on potencjalny poślizg koła i odpowiednio rozdziela moment na pozostałe koła. Kierowca ma dodatkowo możliwość za pośrednictwem systemu zarządzania trakcją Selec-Terrain wyboru jednego z pięciu trybów: Piasek, Błoto, Auto, Śnieg lub Skały. System odpowiednio dostosowuje właściwości pojazdu tak, aby uzyskać optymalną przyczepność.

Zastosowany w testowanym modelu pneumatyczny układ zawieszenia Quadra-Lift pozwala regulować wysokość zawieszenia w zależności od potrzeb. Pozycji jest pięć: wysokość standardowa, tryb Off -road 1, tryb Off -road 2, tryb parkingowy oraz tryb Aero. Maksymalny prześwit, jaki można uzyskać to aż 287 mm, co pozwala poruszać się w naprawdę trudnym terenie. Zawieszenie zostało zestrojone tak, że można się poczuć jak w luksusowej limuzynie, płynnie wybiera nierówności, a do wnętrza nie dostają się prawie żadne odgłosy jego pracy, czasami jedynie mogą być odczuwalne przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów.

Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Info-Ekspert

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty