Dla modelu Grand Cherokee Jeep przygotował system Selec-Terrain. Jego sercem jest panel sterujący na konsoli środkowej. Obrotowym pokrętłem można wybrać jeden z pięciu programów.
Inżynierowie Jeepa przygotowali tryby do jazdy po śniegu, piasku, błocie, kamieniach oraz uniwersalny Auto, który zdaje egzamin w każdej sytuacji. W ostatnim z wymienionych na przednie koła trafia 45% sił napędowych. Pozostałe 55% jest wysyłane na tył.
Przed włączaniem trybu do jazdy po kamieniach należy uruchomić reduktor. System kontroli trakcji zacznie reagować szybciej i bardziej agresywnie, by tłumić buksowanie kół, które oderwały się od podłoża. W samochodach z pneumatycznym zawieszeniem Quadra Lift prześwit zostanie zwiększony o 10 cm, by zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia elementów podwozia. Programy do jazdy po piasku i błocie kontrolują buksowanie kół, a napęd jest rozdzielany po równo między osie.
Warto wiedzieć: Nie tylko Krasić. TOP 10 piłkarzy z najlepszym CV w Ekstraklasie
Podobnie działa funkcja przewidziana do pokonywania ośnieżonych dróg. Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo zerwania przyczepności, kontrola trakcji interweniuje jeszcze wcześniej, a Jeep Grand Cherokee rusza z drugiego biegu.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?