Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36771 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

Data publikacji: Autor: Przemysław Pepla

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD, Fot: Przemysław Pepla Amerykańskie SUV-y kojarzone są najczęściej z silnikami V8 o dużych pojemnościach zużywającymi ogromne ilości paliwa. Jednak w ofercie Jeepa możemy odnaleźć także model Grand Cherokee wyposażony w trzylitrowego Diesla, który ma stanowić ekonomiczną alternatywę dla jednostek benzynowych.

Grand Cherokee piątej generacji (WK2) produkowany jest od 2010 roku. To pierwsza wersja tego modelu, która posiada Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD, Fot: Przemysław Peplawielowahaczowe zawieszenie pneumatyczne (system Quadra-Lift). Pozwala ono regulować prześwit w zakresie 105 mm. Maksymalnie może wynosić 27 cm.

O tym, że w przeciwieństwie do większości oferowanych SUV-ów  Grand Cherokee nie udaje pojazdu terenowego, lecz faktycznie nim jest, świadczy zastosowanie stałego napędu na 4 koła Quadra-Trac. Współpracuje on z systemem Selec-Terrain, który pozwala na dostosowanie trybu pracy przekładni i dyferencjału do konkretnego podłoża (np. śnieg, kamienie, błoto). Dodatkowo, Grand Cherokee został wyposażony w elektroniczny reduktor, asystenta zjazdu ze wzniesienia oraz podjazdu. Niestety, testowany egzemplarz posiadał 20-calowe koła z typowo szosowymi oponami, które utrudniały jazdę w trudniejszym terenie.

Wewnątrz Grand Cherokee w wersji Overland odnajdziemy materiały wysokiej jakości. Skórzaną tapicerką pokryto nie tylko podgrzewane i wentylowane fotele, lecz również boczne panele drzwiowe, deskę rozdzielczą i podłokietnik. Zastrzeżenia można mieć do konsoli centralnej, którą wykonano z twardego plastiku, zdecydowanie odbiegającego jakością od pozostałych elementów wnętrza.

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD, Fot: Przemysław PeplaWynoszący 2915 mm rozstaw osi sprawia, że pojazd ten zapewnia bardzo dużą ilość miejsca dla piątki pasażerów, bez względu na to, czy zajmą miejsce w pierwszym, czy drugim rzędzie foteli. Inżynierom udało się wygospodarować bagażnik o stosunkowo małej pojemności 457 litrów. Konkurenci oferują więcej. Ciekawym rozwiązaniem jest natomiast możliwość dotarcia do zawartości bagażnika poprzez niezależnie otwieraną tylną szybę.

Klienci w naszym kraju mogą wybierać spośród trzech potężnych jednostek benzynowych o pojemnościach 3,6, 5,7 oraz 6,4-litra. Dla miłośników Diesli przewidziano tylko jeden silnik. Jest nim 3-litrowy, sześciocylindrowy motor RA 630 produkcji włoskiej firmy VM Motori.

Jednostka ta bardzo dobrze radzi sobie z ważącym ponad 2300 kg Jeep'em. W dużym stopniu jest to zasługa potężnego momentu obrotowego, wynoszącego 550 Nm, który dodatkowo jest dostępny już od 1800 obr./min. Moc 241 KM sprawia, że auto ochoczo reaguje na dodanie gazu. Pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po upływie 8,2 sekundy, zaś wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na wartości 202 km/h.

Silnik współpracuje z pięciobiegową skrzynią automatyczną, która dobrze sprawuje się podczas spokojnej jazdy po mieście. Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD, Fot: Przemysław PeplaJednak w przypadku gwałtownego wciśnięcia pedału gazu przekładnia zbyt długo zwleka z redukcją biegu. Może to sprawiać problemy podczas wykonywania np. manewru wyprzedzania. Choć wielu producentów stosuje już przekładnie o 6, 7 a nawet 8 biegach, Jeep pozostał wierny skrzyni o zaledwie pięciu przełożeniach, co nie pozostaje bez wpływu na ekonomię jazdy.

O ile w trasie możliwe jest uzyskanie wyniku na poziomie nawet 8,5 l/100 km, o tyle jazda tym autem w zakorkowanym mieście przekłada się na spalanie rzędu 14-15 l/100 km. Należy jednak zaznaczyć, że auto nie posiada systemu start&stop. Średnio, podczas testu Jeep Grand Cherokee zadowalał się 10,5 litra oleju napędowego na 100 km.

Prezentowana wersja samochodu kosztuje 248 tys. zł. Nie jest to mała kwota, jednak w zamian za to otrzymujemy pojazd wyposażony w m.in. 7 poduszek powietrznych, ABS wraz z ESP, aktywny tempomat z radarem, dwustrefową klimatyzację, układ monitorowania martwego pola i reflektory biksenonowe, którym możemy podróżować w komfortowych warunkach nie tylko po utwardzonych nawierzchniach.

Wybrane dane techniczne:

Marka/model

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland

Mercedes Klasy M 350 CDI BlueTec

Volkswagen Tuareg 3.0 TDI 4XMotion

Pojemność silnika (ccm)

2987

2987

2967

Moc (KM)

241

258

245

Moment obr. (Nm)

550

620

550

Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)

8,2

7,4

7,6

Prędkość maksymalna (km/h)

202

224

220

Średnie spalanie (l./100 km)

8,3

6,8

7,2

Emisja CO2 (g/km)

218

194

198

Skrzynia biegów

Automatyczna, 5-bieg.

Automatyczna, 7-bieg.

Automatyczna, 8-bieg.

Pojemność bagażnika (l.)

457

690

580

Liczba miejsc

5

5

5

Cena (zł)

248 000

284 000

226 590

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD, Fot: Przemysław Pepla

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD, Fot: Przemysław Pepla

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Pagani (gość)

    Tendencyjny artykół. 248000 zł brutto to kwota za "pełną wersję" Jeep-a z navi, panoramicznym dachem, pneumatyką, kamerą cofania itd. 284000 zł za Mercedesa i 226590 zł za Vw to ceny bazowe! Zwracam się z prośbą do red. o poświęcenie czasu na zapoznanie się z cennikiem.

  • Hania (gość)

    Dokładnie tak. Przynajmniej jeśli chodzi o porównanie Jeepa z Mercedesem.

  • HAHA (gość)

    @Pagani - po 1. to nie artykół, tylko artykuł, a po 2. to sam się zapoznaj z cennikiem. Jak już to zrobisz, to zobaczysz, że 284 tys. za Merca, czy 226 tys. z VW to nie są ceny bazowe za diesle! Można je kupić jeszcze taniej... OMG!

  • rtw (gość)

    HAHA>>>>>>>>>piszesz bzdury!Taureq z 3litrowym 240km tdi doposazony do poziomu Jeepa bedzie kosztowal ponad 350tys a Mercedes M ok.400tys!!!

  • Mrok (gość)

    w Jeepie jest bardzo przyzwoite wnętrze http://youtu.be/2ktO5K2dCIQ

  • miki (gość)

    Bagażnika to auto nie ma wcale. Sprzedałem to auto własnie ze względu na to, że ledwo zakupy się mieściły z biedronki... tragiczny kufer.

  • Pagani (gość)

    Do:HAHA - Za 284 tys możesz mieć ubogiego krewnego Merca lub jak wolisz zaoszczędzić jeszcze uboższego VW za 226 tys zł. Radzę zapoznać się z wyposażeniem Grand Cherokee w wersji Overland w cenie j.w. i wtedy możemy podyskutować. HAHA

  • HAHA (gość)

    Pagani, ubogiego krewnego? Tzn co? SsangYonga? Bo patrząc w cennik to ML'a diesla można mieć już za 273 tys. To samo się tyczy VW - ceny 3.0TDI V6 zaczynają się od 212 tys. Tyle że jest jeden haczyk - oba mają wówczas słabsze, ~200-konne silniki. Poza tym do Overlanda także możesz zamówić jeszcze dodatki, co nie pozostanie bez wpływu na cenę (jakbyś się nie domyślił, to pójdzie w górę).

  • Pagani (gość)

    Do HAHA. Słuchaj, Grand Cherokee też możesz mieć już za ok 190 000 zł brutto. Tak samo jest z ML'em i VW w Twoich rewelacyjnych cenach - są to uboższe wersje. Ty nie rozumiesz mojego pierwszego wpisu - Overland w cenie 248000 zł ma wyposażenie takie jak ML za 350000 zł. i VW za ok 290000 zł. Dodatki w Overlandzie to lakier met za 3500 zł, DVD w podsufitce zamiast panoramy za ok 4000 zł i to wszystko. Jeszcze raz polecam lekturę specyfikacji wyposażenia. HAHA

  • HAHA (gość)

    Tyle, że w tej tabeli przecież nigdzie nie jest napisane, że wszystkie mają takie samo lub porównywalne wyposażenie. Ba, nie jest nawet nic o nim wspomniane, a co więcej napisano tam wyraźnie, że są to Wybrane dane TECHNICZNE. Opisany wyżej jest Overland, a zbliżone do niego pod względem TECHNICZNYM modele są obok. Jak sam zauważyłeś (Brawo!), ceny wszystkich wersji na końcu są bez dodatków. A to, że w przypadku Mercedesa lub VW są one warte ~ 100 tys. a Jeep'a 7,5 tys. to się zgodzę - racja.

  • Pagani (gość)

    Do Haha. Przecież to sam pisałeś: "..sam się zapoznaj z cennikiem. Jak już to zrobisz, to zobaczysz, że 284 tys. za Merca, czy 226 tys. z VW to nie są ceny bazowe za diesle! Można je kupić jeszcze taniej... OMG!" oraz, że w tej cenie "...jest jeden haczyk - oba mają wówczas słabsze, ~200-konne silniki". Ja się do tego chciałem odnieść, ponieważ nie można porównywać wyposażonego na 98% Overlanda z prawie podstawowymi wersjami ML i VW - po prostu nie lubię jak ktoś ściemnia. Ale chyba rozwiązałem zagadkę - sam pisałeś ten artykuł. Bronisz go, ponieważ nie masz wyjścia (pewnie naczelny opier...), a to jak szybko odpisujesz jest dodatkowym dowodem, że to Twoje "wypociny". HAHA

  • Pagani (gość)

    Jeszcze jedno: nie wiem jak bardzo miasto "musiałoby być zakorkowane", żeby ten samochód z silnikiem 3,0 CRD spalił 14-15l/100KM...

  • HAHA (gość)

    AAAAAAAAAA nie mogę! Teraz to rozwaliłeś system stary! Idąc Twoim tokiem rozumowania, to Ty jesteś tym opier... naczelnym, bo odpisujesz jeszcze szybciej! Oj poprawiłeś mi nastrój na wieczór:) dziękuję, jesteś WIELKI! Masz jeszcze jakieś rewelacje?? HAhaha :)

  • Pagani (gość)

    Do HAHA. Zgadza się, rozwaliłem. Po tak kiepskim artykule miałbym na siebie taki bat ukręcać? Coś z tym Twoim tokiem rozumowania nie tak. Podobnie zresztą jak z analizą danych, z którymi mogłeś się zapoznać przed napisaniem tego wszystkiego. W przeciwieństwie do Ciebie nie mogę Ci napisać (nawet ironicznego) "Brawo!!!" Przykro mi, że musiałeś to przeczytać Panie Przemysławie HAHA

  • Janusz (gość)

    ciekawe jakby wypadł w porównaniu z bmw x5?

  • Pietrreq (gość)

    Ten bagażnik to faktycznie porażka :/ większy już jest w nowywwm Seatcie Leonie ....

  • rafał (gość)

    prosze o opinie co do auta jeepa grand cherokee laredo z 2012 roku z motorem 3.0

  • TajnosAgentos (gość)

    po co sie tak dziewczyny drapiecie o to ile kosztuje jaki samochod?zacznijmy od tegoi ze ten test jest bez sensu bo Jeep jest,byl i zawsze bedzie samochodem terenowym a VW jest byl i tylko bedzie nadmuchana bulwarowka ktora w terenie tonie tam gdzie Jeep wlacza 2 bieg...

  • k (gość)

    zamów sobie vw lub merca z wyposażeniem jaki jest w jeepie (diesel pełny wypas) to napisz jaka wyszła ci cena i nie pisz pisz pierdół

  • użytkownik Jeep (gość)

    dlaczego Jeep-a Gr. Cherokee porównuje się do auta klasy premium (ML) ? Jeep nigdy nie był i nie jest klasą premium, jest zwykłym plastikowym trzeszczącym pudłem. I dlatego ML czy Touareg są znacznie droższe niż Grand z podobnym poziomem wyposażenia

  • Marek (gość)

    I tak zacznijmy od tego że te. modele należą do tej samej klasy I A cena odzwierciedla ich prestiz Co do tego czy są to samochody terenowe tak ,ale z małym ale .Do Merca i Vw za redaktor musimy dopłacić Jeep daje w tej wersji jako standard .Faktem jest że ceny za Merca i Vw to ceny podstawowe inna polityka firm .Co do samej jakości hm . Proszę zobaczyć test łosia wykonaniu tych 3 modeli Mimo to obecna wersja jeepa sprzedaje się jak świeże buleczki a ta po lobbingu będzie jeszcze lepiej

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Jeep Grand Cherokee zdjęcia

Jeep Grand Cherokee dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Jeep Grand Cherokee opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Jeep Grand Cherokee Cena