Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36771 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Jeep Grand Cherokee 3.0 V6

Data publikacji: Autor: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Jeep Grand Cherokee Fot:Robert Kulczyk – Info-Ekspert Model Grand Cherokee, który jest ikoną amerykańskiej motoryzacji produkowany jest nieprzerwanie od 1992 roku. Cena najtańszej wersji Laredo wyposażonej w silnik Diesla 3.0 l. o mocy 190 KM wynosi 211 900 złotych.

Pojazd łączy luksus spotykany w samochodach klasy premium z cechami aut typu SUV. Zaprezentowany został w 2009 roku Jeep Grand Cherokee Fot:Robert Kulczyk – Info-Ekspertna salonie samochodowym w Nowym Yorku. Konstrukcja została oparta na nadwoziu typu Uni-Frame, które łączy ramę z typowym nadwoziem samonośnym. W połowie zeszłego roku amerykańska marka poddała model modernizacji. Lifting przeprowadzony z udziałem włoskich projektantów z grupy Fiata obejmował przednią część pojazdu, lampy tylne oraz stylistykę wnętrza. Gama silników, w jakie wyposażany jest nowy Grand Cherokee obejmuje trzy jednostki benzynowe: 3.0 286 KM, 5.7 HEMI 352 KM i 6.4 HEMI 468 KM oraz dwie wysokoprężne 3.0 o mocach 190 i 250 KM. W ofercie znajduje się aż pięć wersji kompletacji wyposażenia: Laredo, Limited, Overland, Overland Summit oraz STR8.

Grand Cherokee charakteryzuje się klasycznymi ponadczasowymi liniami nadwozia, jest połączeniem auta rodzinnego i luksusowego samochodu terenowego. Model zachwyca rozmiarami, jego długość wynosi 4828mm, szerokość 2153mm, a wysokość 1781mm. Duże gabaryty pojazdu powodują, że wnętrze jest naprawdę pokaźnych rozmiarów. Miejsca nie brakuje zarówno na przednich fotelach jak i tylnej kanapie. Łatwy sposób zajmowania miejsc jest cechą charakterystyczną dla nadwozi typu SUV, nie inaczej jest w Grand Cherokee. Dobrze wyprofilowane fotele przednie powodują, że siedzi się w nich bardzo wygodnie i nawet przy dłuższych trasach nie odczuwa się zbytniego zmęczenia. Stylistyka, wyposażenie oraz standard wykończenia nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z Jeep Grand Cherokee Fot:Robert Kulczyk – Info-Ekspertsamochodem klasy premium. Luksusowe wnętrze uzupełnia funkcjonalny bagażnik. Podstawowa jego objętość to 457 litrów do wysokości rolety i aż 787 litrów do dachu. Po złożeniu siedzeń tylnych objętość bagażnika wzrasta do 1554 litrów.

Sercem testowanego modelu był trzylitrowy silnik wysokoprężny opracowany przez inżynierów z włoskiego VM Motori. Konstrukcja wyposażona została w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek znanej firmy Garret oraz w układ zasilania MultiJet II, którego autorem jest Fiat Powertrain. Jednostka o pojemności skokowej 2987 ccm dysponuje maksymalną mocą 250KM osiąganą przy prędkości obrotowej 4000 obr/min. Moment obrotowy silnika, który wynosi 570Nm pozwala, ważące 2430 kg auto rozpędzić do prędkości 100km/h w czasie niespełna 8,2 sekundy. Pozytywnie zaskakuje średnie zużycie paliwa, Grand Cherokee potrafi zadowolić się ilością 7,5 litrów oleju napędowego na 100km (dane producenta) w trybie jazdy mieszanej. Zbiornik paliwa o pojemności 93,5 litra powoduje, że nie będziemy często gościć na stacji benzynowej. Pojazd znakomicie radzi sobie zarówno na asfalcie jak i na drodze nieutwardzonej. Silnik jest bardzo dynamiczny oraz charakteryzuje się bardzo cichą i równomierną pracą. Napęd na koła jezdne przenoszony jest za pośrednictwem 8 biegowej automatycznej skrzyni biegów, która bardzo szybko i płynnie zmienia przełożenia. W wersji Jeep Grand Cherokee Fot:Robert Kulczyk – Info-EkspertOveland Summit zastosowano system napędu na cztery koła Quadra-Drive II, wykrywa on potencjalny poślizg koła i odpowiednio rozdziela moment na pozostałe koła. Kierowca ma dodatkowo możliwość za pośrednictwem systemu zarządzania trakcją Selec-Terrain wyboru jednego z pięciu trybów: Piasek, Błoto, Auto, Śnieg lub Skały. System odpowiednio dostosowuje właściwości pojazdu tak, aby uzyskać optymalną przyczepność. Zastosowany w testowanym modelu pneumatyczny układ zawieszenia Quadra-Lift pozwala regulować wysokość zawieszenia w zależności od potrzeb. Pozycji jest pięć: wysokość standardowa, tryb Off -road 1, tryb Off -road 2, tryb parkingowy oraz tryb Aero. Maksymalny prześwit, jaki można uzyskać to aż 287 mm, co pozwala poruszać się w naprawdę trudnym terenie. Zawieszenie zostało zestrojone tak, że można się poczuć jak w luksusowej limuzynie, płynnie wybiera nierówności, a do wnętrza nie dostają się prawie żadne odgłosy jego pracy, czasami jedynie mogą być odczuwalne przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów.

Wybrane dane techniczne Jeepa Grand Cherokee i konkurentów:

Marka / model

Jeep Grand Cherokee

Audi Q7

Mercedes M350

Wersja

Overland Summit

-

-

Cena (zł)

289 900

255 000

288 800

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

2987

2967

2987

Moc (KM)

250

245

258

Moment obrotowy (Nm)

570

550

620

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,2

7,8

7,4

Prędkość maksymalna (km/h)

202

216

224

Średnie spalanie (l/100 km)

7,5

7,4

6,8

Skrzynia biegów

Automatyczna 8-biegowa

Automatyczna 8-biegowa

Automatyczna 7-biegowa

Pojemność bagażnika (l)

457

775

690

Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Info-Ekspert

Jeep Grand Cherokee Fot:Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Jeep Grand Cherokee Fot:Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • MS (gość)

    Mała uwag: silnik 286KM ma pojemność 3,6 litra.

  • zzz (gość)

    buahahahaaa!!! bagażnik 457l -smiech na sali!!! zalosne...

  • Sarmata (gość)

    w tej chwili Jeepa GC mozna kupic za 199-215000 pln

  • FX (gość)

    Dokładnie. Ale nawet pomijając wyprzedaże które cały rok nie trwają. DO zestawienia wzięta najbogatsza wersja i porównana z niemiecką konkurencją o bliżej nieznanej zawartości - obstawiam ze modele podstawowe co się ma nijak bo jak powszechnie wiadomo w BMW, Mercu i Audi lista wyposażenia dodatkowego potrafi podnieść cenę każdego oferowanego modelu podstawowego o 100%

  • bryan (gość)

    W np.nowychMercedesach klasyC180,C200,wyposażenie dodatkowe"na maxa"przekracza110%od podstawowej,windując cenę ubezpieczenia,przeglądu,serwisu, trudniej sprzedać niższą ceną,wyjazd nówką z salonu traci na wartości ponoć nawet40% w sekundę+koszty aktualizacji oprogramowania komputera pokładowego,nawigacji oraz o wątpliwych programach antywirusowych,że aż strach by hakerzy są w stanie jadącemu kierowcy zablokować mu np.z sąsiedniego pasa, hamulce(skutki tragiczne gotowe)czy unieruchomić auto zdalnie(kierowca mógłby nie otworzyć dzwiczki,no chyba rozbije szyby z wewnątrz co słono kosztowałaby póżniej naprawa nie obejmująca w zasadzie ubezpieczeniem).Dziękuję bardzo!"Eletroniczni"złoczyńcy nie śpią i nie próżnują w nowinkach technologicznych,a producenci aut stale pompują grube pieniądze na zabezpieczenia,które po jakimś czasie są po prostu bezużyteczne i nie ma to jak sprawdzone mechaniczne blokady bez żadnej elektroniki co mnie nigdy nie zawiodły by przeszło na amatorów cudzej własności.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Jeep Grand Cherokee zdjęcia

Jeep Grand Cherokee dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Jeep Grand Cherokee opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Jeep Grand Cherokee Cena