Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36377 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Jeep Renegade. Test zadziornego crossovera z silnikiem 2.0 MJD o mocy 170 KM

Data publikacji: Autor: Marcin Rejmer

Jeep Renegade

Pod maską testowanego Jeepa pracuje silnik diesla 2.0 MJD o mocy 170 KM współpracujący z 9-stopniową skrzynią automatyczną. Zestaw ten zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i prędkość maksymalną 196 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1750 obr/min. 

Fot. Marcin Rejmer Produkowany od 2014 roku najmniejszy model w ofercie Jeepa przeszedł pod koniec ubiegłego roku face lifting. Odświeżona włosko-amerykańska terenówka kosztuje od 69 900 zł, ale prezentowany przez nas egzemplarz 152 170 zł. W naszym teście Jeep Renegade Deserthawk z czterocylindrowym, 16 zaworowym silnikiem diesla 2.0 MJD AT9 o mocy 170 KM i napędem 4x4.

Jeep Renegade  to crossover zaliczany do segmentu B opracowany we współpracy z włoskim koncernem Fiat, który jest właścicielem marki. Jest pierwszym Jeepem wytwarzanym poza Stanami Zjednoczonymi. W Europie na miejsce produkcji Włosi wybrali zmodernizowany zakład w San Nicola di Melfi we Włoszech. Wcześniej powstawały tam m.in. Fiaty Punto i Lancie Ypsilon. Oprócz Europy, montowany jest również w zakładzie GAC FCA w Guangzhou w Chinach oraz w Pernambuco w Brazylii.

Jeep Renegade

Pod maską testowanego Jeepa pracuje silnik diesla 2.0 MJD o mocy 170 KM współpracujący z 9-stopniową skrzynią automatyczną. Zestaw ten zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i prędkość maksymalną 196 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1750 obr/min. 

Fot. Marcin Rejmer Pojazd został zbudowany na bazie płyty podłogowej modelu Fiat 500L. Ma 4236 mm długości, co na rynku stawia go w jednym szeregu z takimi rywalami jak Honda HR-V, Toyota CH-R, Nissan Juke, Opel Mokka, Volkswagen Tiguan czy też bliźniaczy Fiat 500X.

Jeep Renegade zdobył najwyższą ocenę, pięć gwiazdek Euro NCAP z końcową punktacją 80/100, uzyskaną dzięki zdobyciu 87% w zakresie ochrony dorosłych, 85% w zakresie ochrony dzieci, 65% - pieszych i 74% za systemy bezpieczeństwa samochodu.

Wygląd zewnętrzny

Renegade wygląda jakby chciał pogodzić w sobie dwie różne koncepcje, przypomina rasowe terenówki zza oceanu, ale można dostrzec w nim także włoską myśl stylistyczną. W konsekwencji jest kanciasty, ale te kanty jakby trochę zaokrąglono. Charakterystyczne dla marki są grill z pionowym użebrowaniem oraz duże okrągłe reflektory w stylu Jeepa Wranglera. Samochód jak przystało na crossovera jest solidnie obudowany plastikami. Auto ma 17,5-centymetrowy prześwit oraz prawie półmetrową (48,2 cm) głębokość brodzenia.

Redakcja poleca:

Badanie techniczne auta. Co z podwyżką?
Te auta używane są najmniej awaryjne
Wymiana płynu hamulcowego

Wnętrze

Jeep Renegade

Pod maską testowanego Jeepa pracuje silnik diesla 2.0 MJD o mocy 170 KM współpracujący z 9-stopniową skrzynią automatyczną. Zestaw ten zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i prędkość maksymalną 196 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1750 obr/min. 

Fot. Marcin Rejmer Wśród wielu elementów wyposażenia znajduje się nowy system multimedialny Uconnect, który dostępny jest do wyboru z 5-, 7- lub 8,4-calowym ekranem. System pozwala kierowcy obsługiwać wiele funkcji samochodu, w tym klimatyzację i radio bezpośrednio z ekranu. Funkcje nowego systemu Uconnect obejmują m.in. zestaw głośnomówiący, nawigację oraz odczytywanie wiadomości sms.

Tunel środkowy ma wbudowany uchwyt na smartfon, uchwyt na kubek oraz dodatkowe schowki na drobne przedmioty. Zmieniono pozycję dodatkowego portu USB (teraz umieszczony jest z tyłu środkowego podłokietnika, by ułatwić dostęp do niego pasażerom siedzącym z tyłu). Udogodnienie to oferowane jest już w standardzie. Zmienione zostało obramowanie radia, nadmuchów klimatyzacji, środkowego tunelu oraz głośników.

Silnik i napęd

Pod maską testowanego Jeepa pracuje silnik diesla 2.0 MJD o mocy 170 KM współpracujący z 9-stopniową skrzynią automatyczną. Zestaw ten zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i prędkość maksymalną 196 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1750 obr/min.

Samochód ma napęd 4x4. W pełni automatyczny system Jeep Active Drive zapewnia płynne włączanie i wyłączanie napędu na cztery koła przy każdej prędkości. System ten nie wymaga interwencji ze strony kierowcy, koryguje znoszenie w trakcie dynamicznych manewrów i poprawia parametry jazdy, zarówno w razie podsterowności, jak i nadsterowności.

Z kolei system HDC (Hill Descent Control) umożliwia płynny i kontrolowany zjazd ze wzniesienia po nierównej lub śliskiej nawierzchni bez potrzeby używania pedału hamulca. Po aktywowaniu HDC pojazd będzie zjeżdżał po stromych pochyłościach korzystając z układu hamulcowego ABS do kontrolowania prędkości każdego koła, tak aby zapewnić optymalne i bezpieczne tempo zjazdu.

Zobacz także: Testujemy miejski model Volkswagena

Jeep Renegade

Pod maską testowanego Jeepa pracuje silnik diesla 2.0 MJD o mocy 170 KM współpracujący z 9-stopniową skrzynią automatyczną. Zestaw ten zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i prędkość maksymalną 196 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1750 obr/min. 

Fot. Marcin Rejmer

Wyposażenie

Renegade 2018 dostępny jest w czterech różnych poziomach wyposażenia – Sport, Longitude, Limited i Trailhawk.

Testowana wersja posiada m.in.: sześć głośników, cyfrowe radio, port USB, system multimedialny Uconnect, ekran dotykowy z Bluetooth, regulowaną wysokość zamocowania przednich pasów bezpieczeństwa, VDC - ESC + asystenta ruszania pod górę, boczne poduszki powietrzne w przednich fotelach, tylne czujniki parkowania, system mocowania fotelików (Isofix), asystenta hamowania awaryjnego, asystenta pasa ruchu, boczne kurtynowe poduszki powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń, czołowe poduszki powietrzne, ogranicznik prędkości - sterowany z koła kierownicy. Do dyspozycji są także: przednie czujniki parkowania, system ERM przeciwdziałający przewróceniu się pojazdu, system kontroli trakcji, system monitorowania ciśnienia kół TPM z wyświetlaczem, system unikania kolizji czołowych, 17" felgi aluminiowe - opony 215/60R17, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, elektryczny zamek centralny, tempomat adaptacyjny, 7" programowany kolorowy wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników, Apple Carplay/Android Auto, elektrycznie otwierane okna przednie i tylne, lusterka zewnętrze ogrzewane i elektrycznie sterowane, zamek centralny sterowany pilotem, chromowaną końcówkę rury wydechowej, jasno satynowe relingi dachowe, podłokietnik pomiędzy fotelami ze schowkiem, koło kierownicy pokryte skórą, oświetlenie wnętrza LED, alternator "Smart" do systemu stop & start.

Dodatkowo auto wyposażono w asystenta pasa ruchu (1 160 zł), lakier Mojave Sand (2 650 zł), pakiet parking (3 400 zł), pakiet widoczność ( 4 400 zł), koło zapasowe (1 210 zł).

Jeep Renegade

Pod maską testowanego Jeepa pracuje silnik diesla 2.0 MJD o mocy 170 KM współpracujący z 9-stopniową skrzynią automatyczną. Zestaw ten zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i prędkość maksymalną 196 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1750 obr/min. 

Fot. Marcin Rejmer

Jeep Renegade

Pod maską testowanego Jeepa pracuje silnik diesla 2.0 MJD o mocy 170 KM współpracujący z 9-stopniową skrzynią automatyczną. Zestaw ten zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i prędkość maksymalną 196 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1750 obr/min.

Fot. Marcin Rejmer

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Zibi (gość)

    Crossover segmentu B za 150.000zł :-) Za te pieniądze jest bazowy Jaguar... Śmiech

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Jeep Renegade zdjęcia

Jeep Renegade dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Jeep Renegade Cena