Jeep w Nowym Jorku

(mp)
Fot. DaimlerChrysler: Jeep Commander oferowany będzie z trzema silnikami benzynowymi o mocach od 210 do 340 KM.
Fot. DaimlerChrysler: Jeep Commander oferowany będzie z trzema silnikami benzynowymi o mocach od 210 do 340 KM.
Na nowojorskiej wystawie motoryzacyjnej Jeep zaprezentował dwa nowe auta.
Wielu na hasło "samochód terenowy" odpowiada "Jeep". Czy Commander i Grand Cherokee SRT8 realizują image marki?
Fot. DaimlerChrysler: Jeep Commander oferowany będzie z trzema silnikami benzynowymi o mocach od 210 do 340 KM.
Fot. DaimlerChrysler: Jeep Commander oferowany będzie z trzema silnikami benzynowymi o mocach od 210 do 340 KM.

 

Model Commander
nawiązuje stylizacyjnie do wcześniej produkowanych Jeepów: Willysa Station Wagon wytwarzanego w latach 1946-1962, Wagoneera (1963-1991) i

Fot. DaimlerChrysler: Commander wykorzystuje wiele podzespołów Jeepa Grand Cherokee m.in. płytę podłogową, zawieszenia i silniki.
Fot. DaimlerChrysler: Commander wykorzystuje wiele podzespołów Jeepa Grand Cherokee m.in. płytę podłogową, zawieszenia i silniki.

Cherokee z lat 1984-2001. Jest jednak pierwszym w historii marki pojazdem z trzema rzędami siedzeń. Umieszczono je w ten sposób, że każdy następny rząd jest nieco wyżej od poprzedniego. Dwa ostanie rzędy składają się, co pozwala na zwiększenie objętości bagażnika. Autem może podróżować siedem osób.

Fot. DaimlerChrysler: Commander to pierwszy w historii marki Jeep samochód z trzema rzędami siedzeń. Każdy z nich umieszczony został wyżej od poprzedniego
Fot. DaimlerChrysler: Commander to pierwszy w historii marki Jeep samochód z trzema rzędami siedzeń. Każdy z nich umieszczony został wyżej od poprzedniego dzięki czemu pasażerowie mają lepszą widoczność.

  

Commander wykorzystuje płytę podłogową Jeepa Grand Cherokee. Auta mają również ten sam system stałego napędu

Fot. DaimlerChrysler: Wnętrze Commandera jest nowoczesne.
Fot. DaimlerChrysler: Wnętrze Commandera jest nowoczesne.

na wszystkie koła, zawieszenia, a nawet silniki.

 

Do napędu Commandera przewidziano trzy widlaste jednostki: 6-cylindrową 3,7 l/210 KM oraz 8-cylindrową 4,7 l/230 KM. Najmocniejszym silnikiem jest V8 typu Hemi o pojemności 5,7 l rozwijający moc 340 KM. Dzięki zastosowaniu systemu MDS w trakcie spokojnej jazdy odłączane są cztery z ośmiu cylindrów, co pozwala zaoszczędzić do 20 proc. paliwa. Dopiero mocniejsze  naciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik zaczyna pracować pełną mocą.

 

Fot. DaimlerChrysler: Grand Cherokee SRT8 to wersja usportowiona. Zmianom poddano wygląd, zawieszenia i jednostkę napędową auta.
Fot. DaimlerChrysler: Grand Cherokee SRT8 to wersja usportowiona. Zmianom poddano wygląd, zawieszenia i jednostkę napędową auta.

Grand Cherokee SRT8
jest najszybszym autem w historii Jeepa, a być może najszybszym na świecie pojazdem terenowo-rekreacyjnym.

  

Wersję SRT8 opracowano na bazie Jeepa Grand Cherokee trzeciej generacji. Zmodyfikowano wygląd samochodu. Założono spojlery, a na masce umieszczono dodatkowy wlot powietrza. Inaczej wygląda także wnętrze.

Fot. DaimlerChrysler: – Silnik Jeepa Grand Cherokee SRT8 ma 6,1 l pojemności i rozwija moc 415 KM. Samochód osiąga „setkę” w czasie poniżej 5 sekund
Fot. DaimlerChrysler: – Silnik Jeepa Grand Cherokee SRT8 ma 6,1 l pojemności i rozwija moc 415 KM. Samochód osiąga „setkę” w czasie poniżej 5 sekund.

 

Utwardzono zawieszenie stosując sportowe amortyzatory i sprężyny. Najważniejszą zmianą jest jednak wykorzystanie do napędu silnika Hemi, którego pojemność zwiększono z 5,7 do 6,1 l, a moc z 340 do 415 KM. Cherokee SRT8 rozpędza się od 0 do 100 km/h w niecałe 5 sekund - szybciej niż Porsche Cayenne Turbo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty