Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36542 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Jeździliśmy nowym Volkswagenem z polskiej fabryki

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Volkswagen Crafter 

To druga generacja Volkswagena Craftera, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 2006 roku. Wówczas auto było efektem kooperacji dwóch niemieckich gigantów motoryzacyjnych - Daimlera (jako Mercedes Sprinter) i Volkswagena. Tym razem Crafter jest autorskim dziełem koncernu Volkswagen. Cała koncepcja pojazdu została zaprojektowana od podstaw.

Fot. Volkswagen Jeśli auto ma pod maską 177 koni, i nawet jeśli jest dostawczakiem, to mocy ma aż nadto. Testowaliśmy nowego Volkswagena Craftera, który jest produkowany w Polsce.

Volkswagen Crafter 

To druga generacja Volkswagena Craftera, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 2006 roku. Wówczas auto było efektem kooperacji dwóch niemieckich gigantów motoryzacyjnych - Daimlera (jako Mercedes Sprinter) i Volkswagena. Tym razem Crafter jest autorskim dziełem koncernu Volkswagen. Cała koncepcja pojazdu została zaprojektowana od podstaw.

Fot. Volkswagen To druga generacja Volkswagena Craftera, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 2006 roku. Wówczas auto było efektem kooperacji dwóch niemieckich gigantów motoryzacyjnych - Daimlera (jako Mercedes Sprinter) i Volkswagena. Tym razem Crafter jest autorskim dziełem koncernu Volkswagen. Cała koncepcja pojazdu została zaprojektowana od podstaw.

Produkcja Craftera odbywa się w specjalnie do tego celu wybudowanej fabryce we Wrześni. Zakład, którego budowę rozpoczęto pod koniec 2014 roku, powstał w niecałe 2,5 roku. Obiekt zajmuje powierzchnię blisko 220 hektarów, co odpowiada powierzchni około trzystu boisk piłkarskich. To obecnie jedna z najnowocześniejszych fabryk samochodów dostawczych na świecie. Roczna produkcja fabryki ma wynieść 100 tys. Crafterów. Docelowo w ofercie ma się znaleźć aż 50 wersji tego pojazdu.

Lepsza aerodynamika

Nowy Crafter wyglądem przedniej partii nadwozia nawiązuje do osobowych Volkswagenów. Pionową osłonę chłodnicy zastąpiono poziomymi listwami. Ponadto nowa stylistyka auta pozwoliła na polepszenie aerodynamiki nadwozia. Jak informuje producent, współczynnik oporu powietrza Cx dla Craftera wynosi 0,33, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie pojazdów.

Zobacz także: Jak eksploatować samochód z turbo?

Redakcja poleca:

Testujemy hybrydowego crossovera Toyoty
800 km na jednym baku. Czy to możliwe?

Punkty karne w sieci. Jak sprawdzić?

Volkswagen Crafter 

To druga generacja Volkswagena Craftera, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 2006 roku. Wówczas auto było efektem kooperacji dwóch niemieckich gigantów motoryzacyjnych - Daimlera (jako Mercedes Sprinter) i Volkswagena. Tym razem Crafter jest autorskim dziełem koncernu Volkswagen. Cała koncepcja pojazdu została zaprojektowana od podstaw.

Fot. Volkswagen Wersja furgon jest oferowana w trzech wersjach długości i rozstawu osi oraz w trzech zakresach wysokości dachu. Dostęp do ładowni jest możliwy przez tylne drzwi dwuskrzydłowe lub przesuwne po prawej stronie nadwozia. W obu przypadkach szerokość otworów drzwiowych umożliwia załadunek europalet. Podłogę ładowni wyłożono wykładziną antypoślizgową i wyposażono w kilka uchwytów do kotwiczenia ładunków, zaś ściany obłożono sklejką, co zabezpiecza blachy przed uszkodzeniem.

W naszym teście dysponowaliśmy autem w bazowej długości nadwozia, czyli 5986 mm, ze średnim rozstawem osi (3640 mm) i ze średnią wysokością (2590 mm). Pojemność ładowni w takim wariancie wynosi 11,3 metra sześc. Niemiecki konkurent Craftera, czyli Mercedes Sprinter w wersji o zbliżonych gabarytach (dł. 5910 mm, roz. osi 3665 mm, wys. 2535 mm) ma ładownię o pojemności 9 m sześć. Ale już ładownia Fiata Ducato w wersji L2 H2 (dł. 5413 mm, roz. osi 3450 mm, wys. 2524 mm) ma pojemność 11,5 m sześc.

Kabina dla trzech

Volkswagen Crafter 

To druga generacja Volkswagena Craftera, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 2006 roku. Wówczas auto było efektem kooperacji dwóch niemieckich gigantów motoryzacyjnych - Daimlera (jako Mercedes Sprinter) i Volkswagena. Tym razem Crafter jest autorskim dziełem koncernu Volkswagen. Cała koncepcja pojazdu została zaprojektowana od podstaw.

Fot. Volkswagen Spore zmiany zaszły we wnętrzu Craftera. W modelu poprzedniej generacji deska rozdzielcza była bliźniaczym projektem ze Sprinterem. Teraz kokpit przypomina rozwiązania znane z Volkswagena Transportera, co oznacza, że sporo elementów zostało przejętych z osobowych Volkswagenów.

Kierowca ma optymalne warunki pracy. Znalezienie właściwej pozycji za kierownicą nie zajęło nam wiele czasu, choć uchwyt regulacji wzdłużnej fotela jest zbyt głęboko schowany pod siedziskiem i trzeba się trochę wysilić, żeby go znaleźć.Kabinę wyposażono w szereg schowków i półek. M.in. przewidziano miejsca na telefon komórkowy, na butelki z wodą oraz na kubki dla kierowcy i pasażera, a także na laptop i tablet. Pomyślano również o schowkach na latarkę, okulary słoneczne, faktury, rękawice robocze i wiele innych przedmiotów.

W testowym egzemplarzu zamontowano podwójny fotel pasażerski. Choć jest dość szerokim, to jednak dłuższa podróż dwóch pasażerów na dłuższym dystansie może być dla nich męcząca. Za to bez zastrzeżeń jest ilość miejsca na nogi. Pod siedziskiem podwójnego fotela jest schowek, do którego można włożyć plecak lub niewielką torbę. Natomiast wychodząc z auta i zamykając drzwi musieliśmy to zrobić energicznie. Inaczej nie chciały się domknąć. To samo zresztą dotyczy bocznych drzwi przesuwnych ładowni.

Volkswagen Crafter 

To druga generacja Volkswagena Craftera, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 2006 roku. Wówczas auto było efektem kooperacji dwóch niemieckich gigantów motoryzacyjnych - Daimlera (jako Mercedes Sprinter) i Volkswagena. Tym razem Crafter jest autorskim dziełem koncernu Volkswagen. Cała koncepcja pojazdu została zaprojektowana od podstaw.

Fot. Volkswagen

Volkswagen Crafter

To druga generacja Volkswagena Craftera, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 2006 roku. Wówczas auto było efektem kooperacji dwóch niemieckich gigantów motoryzacyjnych - Daimlera (jako Mercedes Sprinter) i Volkswagena. Tym razem Crafter jest autorskim dziełem koncernu Volkswagen. Cała koncepcja pojazdu została zaprojektowana od podstaw.

Fot. Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Crafter dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł