Jubileusze marek Freightliner i Western Star

ip
W bieżącym roku Daimler Trucks świętuje w Ameryce Północnej dwa ważne jubileusze – 75-lecie Freightliner Trucks i 50-lecie Western Star Trucks.fot. Daimler
W bieżącym roku Daimler Trucks świętuje w Ameryce Północnej dwa ważne jubileusze – 75-lecie Freightliner Trucks i 50-lecie Western Star Trucks.fot. Daimler
W bieżącym roku Daimler Trucks świętuje w Ameryce Północnej dwa ważne jubileusze – 75-lecie Freightliner Trucks i 50-lecie Western Star Trucks. Od swego powstania w latach 1942 i 1967 obie firmy wypuściły na drogi łącznie 3,2 mln ciężarówek.

W tym roku Freightliner świętuje nie tylko 75. jubileusz, ale też rozpoczęcie produkcji swego najnowszego pojazdu flagowego ‒ New Cascadia. Jest to najmocniej skomunikowaną sieciowo ciężarówką, wyznaczającą nowe standardy branżowe w dziedzinie łączności. Już dzisiaj w Ameryce Północnej ponad 275 tysięcy ciężarówek wyprodukowanych przez firmy należące do Daimlera jest połączonych z siecią. Umożliwia to Truck Data Center, jednostka komputerowa zintegrowana w każdej ciężarówce, zapewniająca komunikację z systemem telematycznym.

New Cascadia tworzy ponadto nowe wzorce w dziedzinie bezpieczeństwa i ekonomiczności. Zmniejszenie zużycia paliwa nawet o osiem procent oraz jeszcze dłuższe czasy eksploatacji w porównaniu z poprzednim modelem obniżają koszty eksploatacji dla klientów do poziomu dotąd nieznanego. Zainwestowanie ok. 300 milionów dolarów amerykańskich w rozwój tego samochodu opłaciło się; aktualnie ponad połowę wszystkich zamawianych ciężarówek w klasie 8 stanowią pojazdy New Cascadia. A to dopiero początek ‒ wraz z wprowadzeniem kolejnych wariantów w ciągu tego roku oczekuje się radykalnego wzrostu.

W bieżącym roku Daimler Trucks świętuje w Ameryce Północnej dwa ważne jubileusze – 75-lecie Freightliner Trucks i 50-lecie Western Star Trucks.<br><br>fot. DaimlerFreightliner od zawsze miał innowacyjność w swoich genach. Gdy założyciel Freightlinera, Leland James, nie mógł znaleźć ciężarówki, która sprosta surowym warunkom panującym na zachodzie Stanów Zjednoczonych, bez namysłu zdecydował, że zbuduje swoją ‒ lepszą. Od tego czasu Freightliner jest znany ze swoich innowacji: w 1942, jako pierwszy producent, wprowadził kabinę kierowcy wykonaną z aluminium. W roku 1987 Freightliner zrewolucjonizował przemysł samochodowy, wprowadzając zintegrowaną kabinę sypialną, natomiast w roku 2015 firma ta wypuściła na amerykańskie drogi pierwszą autonomiczną ciężarówkę dopuszczoną do ruchu drogowego w Stanach Zjednoczonych ‒ Inspiration Truck.

Niedawno zaprezentowany model 5700 XE, najbardziej paliwooszczędna dotąd ciężarówka Western Star, oraz 6900 Multi-Body-Transformer (MBT) są absolutnie obowiązkowe dla wszystkich prawdziwych trakerów. Stanowią punkt odniesienia pod względem wytrzymałości i atrakcyjności. Model 5700 XE jest nawet na tyle atrakcyjny, by zagrać główną rolę w filmie kinowym. Mocny, mocniejszy, Western Star.

Korzenie Western Star sięgają 50 lat wstecz, do kanadyjskiego przemysłu górniczego i drzewnego. Od zawsze samochody ciężarowe Western Star są dokładnie dostosowywane do życzeń klientów, co czyni je szczególnie cenionymi w trudnych warunkach eksploatacji, np. w budownictwie, przemyśle naftowym i gazowym czy w górnictwie. Tę uniwersalność odzwierciedla również paleta produktowa. Wybór osi, konfiguracji masek silnika i rozwiązań sypialnych jest niezwykle bogaty.

Freightliner i Western Star nie świętują swoich jubileuszy same ‒ już w roku 2016 firma Daimler Trucks North America obchodziła 100-lecie swojej marki autobusowej Thomas Built Buses, znanej z żółtych autobusów szkolnych. W przyszłym roku minie 80 lat dostarczania silników dla branży pojazdów użytkowych przez spółkę córkę DTNA – Detroit Diesel Corporation. DTNA i jej marki samochodów ciężarowych zyskują na globalnej strategii segmentu Daimler Trucks. Dzięki wspólnej platformie i konstrukcji Daimler może dostarczać jednocześnie swoim klientom na całym świecie dostosowane do ich oczekiwań rozwiązania techniczne wszystkich marek, wykorzystując efekt skali. To już wypróbowana praktyka w przypadku ciężkich i średniociężkich silników oraz skrzyń biegów. Dobrym przykładem jest platforma dla automatycznych skrzyń biegów do ciężkich samochodów ciężarowych. Jeszcze kilka lat temu było niewyobrażalne, aby na rynku tradycyjnie preferującym manualne skrzynie biegów, jak region Ameryki Północnej, sprzedawać ponad 75 procent samochodów ciężarowych Freightliner Cascadia i Western Star 5700 z automatyczną skrzynią biegów. To innowacja, która całkowicie zmieniła rynek północnoamerykański, zwiększając udział w nim DTNA z 29,6 procenta w roku 2009 do 39,2 procenta w roku 2016. W 2016 roku rozszerzono strategię wspólnej platformy także na podwozia samochodów ciężarowych. Freightliner New Cascadia dzieli podwozie z pojazdem Mercedes-Benz Actros.

Kolejnym przykładem jest Truck Data Center ‒ "mózg" skomunikowanej sieciowo ciężarówki. W przyszłości będzie on montowany we wszystkich markach Daimler Trucks na bazie ustandaryzowanej międzynarodowo architektury elektrycznej i elektronicznej. Standaryzacji Truck Data Center będzie towarzyszyć możliwość jego maksymalnej adaptacji do regionalnych potrzeb klientów za pomocą oprogramowania i aplikacji. Truck Data Center będzie stanowił bazę dla już istniejących rozwiązań łącznościowych Daimler Trucks oraz systemów telematycznych FleetBoard i Detroit Connect.

Zobacz także: Citroën C3 w naszym teście

Video: materiał informacyjny marki Citroën**

Jak sprawdza się Hyundai i30?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty