Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kajetanowicz w Rajdzie Lipawy. Jak sobie poradzi?

(ip)
Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Już w najbliższy weekend oczy wszystkich fanów sportów motorowych skupione będą na łotewskiej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy (16-18 września). To właśnie tam, w oddalonej od Warszawy o prawie 500 kilometrów Lipawie, Kajetan Kajetanowicz z Jarkiem Baranem ruszą do walki o jak najlepszy wynik, a przede wszystkim o punkty potrzebne, by obronić tytuł Rajdowych Mistrzów Europy.

W ubiegłym roku na Łotwie aż 10 z 11 pokrytych śniegiem i lodem odcinków specjalnych Kajetanowicz ukończył w pierwszej trójce. Te wyniki, w połączeniu ze zwycięstwem w poprzedzającym łotewską rundę mistrzostw Rajdzie Janner, zaowocowały tytułem FIA ERC Ice Master dla Kajetana. Także i w tym sezonie rywalizacja w Rajdzie Lipawy miała przebiegać zimą. Szyki pokrzyżowały jednak wysokie temperatury. Odwilż zmusiła organizatorów do przeniesienia rajdu na wrzesień. Tym samym walka o triumf w 9. rundzie mistrzostw Starego Kontynentu będzie się toczyć na szutrowych trasach wokół Lipawy – trzeciego co do wielkości miasta Łotwy, a zamiast wąskich opon z długimi kolcami w użyciu będą gumy na luźną nawierzchnię.

Dzięki swojej regularności Kajetan z Jarkiem wywalczyli 166 punktów w siedmiu dotychczasowych startach w rundach FIA ERC. Co więcej Polacy punktowali w każdych zawodach, w których wystartowali. Tyle samo rajdów ma na swoim koncie Aleksiej Łukjaniuk, który zdobył 76 punktów mniej. Rosjanin to jedyny kierowca oprócz Kajetanowicza, który zachował jeszcze szanse na zdobycie tytułu Rajdowego Mistrza Europy, jednak Kajto może obronić mistrzostwo na Łotwie niezależnie od wyników wywalczonych przez rosyjskiego rywala. Z kolei w klasyfikacji zespołowej żadna z ekip nie wyprzedzi już LOTOS Rally Team. Polski zespół zapewnił sobie drugi z rzędu tytuł już podczas poprzedniej rundy mistrzostw – czeskiego Rajdu Barum.

Kajetan Kajetanowicz: - W sporcie samochodowym za każdą decyzją, każdym ruchem kierownicą czy kliknięciem w zawieszeniu stoi odpowiedzialność. W moim pojmowaniu okazuje się ją przez szacunek dla pracy całego LOTOS Rally Team, wsparcia naszych Partnerów i kibiców, którzy pokonali kawał drogi, by zobaczyć trzy dni widowiska jakim jest rajd. Czuję tę odpowiedzialność na swoich barkach niezależnie od tego jakie zadanie nas czeka - czy jest to rajd rozpoczynający sezon czy też decydujący o losach tytułu. Do każdego podchodzę z taką samą pokorą. To pomaga mi dawać z siebie wszystko, by osiągać główne cele. Rajd Lipawy nie będzie w tej kwestii wyjątkiem, choć z psychologicznego punktu widzenia niesie ze sobą duży ładunek emocji.

Rajd Lipawy w liczbach

  • 1. – pozycja Kajetanowicza i Barana w klasyfikacji generalnej FIA ERC przed Rajdem Lipawy.
  • 9. runda tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Europy.
  • 475 km w linii prostej dzieli Warszawę od bazy rajdu w Lipawie, która jest trzecim co do wielkości miastem na Łotwie.
  • 3. start Kajetanowicza w tej imprezie.
  • 43 załogi zgłosiły się do tegorocznej edycji zawodów.
  • 28,75 km liczy najdłuższy odcinek rajdu – próba numer 3.
  • 166 punktów w 7 dotychczasowych startach - załoga LOTOS Rally Team zdecydowanym liderem punktacji FIA ERC.
  • 7 załóg z Polski weźmie udział w łotewskiej rundzie europejskiego czempionatu.
  • 4. raz Rajd Lipawy będzie rundą Rajdowych Mistrzostw Europy.
  • 203,6 km – łączna długość 13 odcinków specjalnych.
  • 1. – numer startowy załogi LOTOS Rally Team.
  • 76 punktów - to przewaga Kajetanowicza nad drugim w tabeli kierowcą - Rosjaninem Aleksiejem Łukjaniukiem.
  • 45 proc. dystansu odcinków specjalnych to zupełnie nowe fragmenty, niewykorzystywane w poprzednich latach.
  • 10 z 11 odcinków specjalnych ubiegłorocznej edycji łotewskich zawodów Kajetanowicz i Baran ukończyli w pierwszej trójce.
  • W 5 z 7 tegorocznych startów w rundach FIA ERC Kajetanowicz z Baranem stawali na podium.
  • 4 nowe odcinki specjalne włączono do trasy tegorocznej edycji zawodów.
  • 29 na 93 (31 proc.) – to liczba odcinków specjalnych, które Kajto z Jarkiem wygrali w siedmiu tegorocznych startach w Rajdowych Mistrzostwach Europy. To najlepszy wynik spośród wszystkich załóg rywalizujących w tym cyklu.
  • 1. – miejsce LOTOS Rally Team w punktacji zespołów przed 9. rundą mistrzostw. Polski zespół zapewnił sobie drugi z rzędu tytuł w klasyfikacji zespołowej Mistrzostw Europy już podczas poprzedniej rundy cyklu – Rajdu Barum.
  • 67 na 93 (72 proc.) oesów w tym sezonie FIA ERC załoga LOTOS Rally Team ukończyła w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej.
  • Rajdowych Mistrzów Polski - Kajetanowicz, Chuchała i Habaj - wystartuje w Rajdzie Lipawy 2016.

Harmonogram Rajdu Lipawy - 9. rundy Rajdowych Mistrzostw Europy 2016 (godziny wg czasu polskiego):

piątek, 16 września 2016

13:30 - odcinek testowy

16:00 - odcinek kwalifikacyjny (4,57 km)

19:45 - ceremonia startu

sobota, 17 września 2016 (7 odcinków specjalnych, łącznie 102,78 km)

08:25 - OS 1 (12,70 km)

09:05 - OS 2 (17,89 km)

09:40 - OS 3 (28,75 km)

11:40 - serwis A - 30 min. (Lipawa)

13:40 - OS 4 (27,40 km)

14:30 - OS 5 (12,70 km)

16:55 - serwis B - 30 min. (Lipawa)

17:40 - OS 6 (1,67 km)

17:53 - OS 7 (1,67 km)

18:13 - serwis C - 45 min. (Lipawa)

niedziela, 18 września (6 odcinków specjalnych, łącznie 100,82 km)

07:15 - serwis D - 15 min. (Lipawa)

08:30 - OS 8 (10,29 km)

09:00 - OS 9 (17,07 km)

09:30 - OS 10 (23,05 km)

11:00 - serwis E - 30 min. (Lipawa)

12:30 - OS 11 (10,29 km)

13:00 - OS 12 (17,07 km)

13:30 - OS 13 (23,05 km)

14:42 - serwis F - 10 min. (Lipawa)

15:00 - ceremonia mety (Lipawa)

Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Europy przed Rajdem Lipawy – 9. rundą FIA ERC 2016:


1. Kajetan Kajetanowicz (Polska) 166 pkt.

2. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) 90 pkt.

3. Ralfs Sirmacis (Łotwa) 79 pkt.

4. Bryan Bouffier (Francja) 42 pkt.

5. Jan Kopecky (Czechy) 39 pkt.

6. Craig Breen (Irlandia) 38 pkt.

7. Freddy Loix (Belgia) 38 pkt.

8. Raul Jeets (Estonia) 38 pkt.

9. Jarosław Kołtun (Polska) 38 pkt.

8. Ricardo Moura (Portugalia) 37 pkt.

Klasyfikacja zespołowa FIA ERC przed Rajdem Lipawy – 9. rundą FIA ERC 2016:


1. LOTOS Rally Team 127 pkt.

2. C-Rally 68 pkt.

3. Sports Racing Technologies 66 pkt.

5. Tlustak Racing 50 pkt.

5. Tiger Energy Drink Rallye Team 46 pkt.

6. Botka Rally Team 43 pkt.

7. T&T Czech National Team 30 pkt.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty