Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kask może uchronić motocyklistę przed przed śmiercią

redakcja.regiomoto
Kask może uchronić motocyklistę przed przed śmiercią
Kask może uchronić motocyklistę przed przed śmiercią
Czy Jarosławowi Wałęsie życie uratował kask motocyklowy? Wydaje się, że tak, bo europoseł - poza bardzo rozległymi i ciężkimi ranami niemal całego ciała - nie doznał urazu głowy.
Kask może uchronić motocyklistę przed przed śmiercią
Kask może uchronić motocyklistę przed przed śmiercią

Przypomnijmy, że Jarosław Wałęsa (syn byłego prezydenta RP, europoseł PO) zderzył się z terenową Toyotą RAV4 w miniony piątek pod Sierpcem na drodze krajowej nr 10. Przyczyny dramatu wyjaśnia prokuratura. Czy kask mógł mu uratować życie? Jarosław Wałęsa używał pełnego kasku, który uznawany jest za najskuteczniej chroniący zdrowie i życie użytkownika.

- 14 sierpnia miałem kolizję na rondzie Jagiellonów w Bydgoszczy. Gdyby nie solidny kask, na pewno doznałbym poważnego urazu głowy - mówi Rafał Wolski z Bractwa Motocyklowego "Dragonia" w Bydgoszczy. Na dowód pokazuje reporterowi "Pomorskiej" rysy na kasku. - Uderzyłem w asfalt. Poczułem tylko silny wstrząs, ale zaraz o własnych siłach mogłem się podnieść. Nic się nie stało - zapewnia.

Jan Izbicki, inny motocyklista "Dragonii" przekonuje, że kask motocyklowy to podstawowe wyposażenie motocyklisty, mogące uratować zdrowie i życie. Musi być wygodny i dobrze leżeć na głowie. Nie może mieć za dużo luzu.
Jego zdaniem, sprzęt podstawowej ochrony motocyklisty nie może być tani, bo niska cena (np. 100-150 zł) oznacza tandetę, która może się zemścić w krytycznej sytuacji.

Ceny dobrych kasków zaczynają się od 750 zł, ale mogą sięgać nawet 3 tys. zł. Najlepsze są kaski pełne zwane integralnymi lub pełne z częściami ruchomymi - z przyłbicą i ochroną na szczękę (szczękowe).

**Zobacz zdjęcia:

Kask motocyklowy - integralny, szczękowy czy jet? FOTOPORADNIK

**

Wytrawnych jeźdźców spotyka się niekiedy w tzw. orzechach czy nocnikach, czyli w kaskach niepełnych, ale jest to wyposażenie stosowane z okazji pard, pokazów, a nie w normalnym ruchu drogowym.

Skorupy kasków wytwarza się z tworzyw sztucznych, najczęściej z poliwęglanu. Droższe modele wykonane są z laminatów żywic poliestrowych, zaś najdroższe z kewlaru i włókien węglowych.

- Jeśli motocyklista, ewentualnie motorowerzysta lub jego pasażer nie założyli w czasie jazdy kasków, każdemu z nich grozi stuzłotowy mandat. Kierujący otrzymuje też dwa punkty karne - przestrzega podinsp. Maciej Zdunowski z Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Bydgoszczy.

O motocyklistach przeczytacie Państwo także w piątek w magazynowym wydaniu "Gazety Pomorskiej".

Marek Weckwerth

Źródło: Pomorska.pl

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty