Katowice mają za mało pieniędzy na remonty dróg

Justyna Przybytek
fot. archiwum
fot. archiwum
Sądzicie, że w tym roku znikną dziury z waszej ulicy? Nie łudźcie się. Duże pieniądze są tylko dla centrum Katowic. W tym roku obejdzie się bez rewolucji na drogach w stolicy województwa. Gruntownych modernizacji będzie zaledwie kilkanaście. Więcej doraźnego łatania odcinków jezdni. Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach ma na remonty w tym roku około 15 mln zł, czterokrotnie mniej niż w ubiegłym roku.
fot. archiwum
fot. archiwum

Kilka razy wyższy budżet drogowy ma Wydział Inwestycji Urzędu Miasta, ale rok 2011 zdominowały dwie duże inwestycje - przebudowa dworca PKP oraz budowa strefy kultury na terenie po kopalni Katowice, i to tu pójdą pieniądze WI.

**CZYTAJ TAKŻE

Drogi w Bytowie dalej będą dziuraweNajbardziej dziurawe drogi w Polsce

**

Umowa między magistratem a inwestorem przebudowy dworca - Neinver Polska i PKP - jest taka, że inwestorzy dostarczają projekt, a miasto przebudowuje ulice, między innymi Młyńską, Pocztową, Dworcową i Słowackiego. Najwięcej roboty będzie na Dworcowej i Słowackiego, na tych ulicach muszą znaleźć się wjazdy i wyjazdy do tunelu pod dworcem kolejowym. Na ten cel w kasie miasta jest ponad 17 mln.

Druga z drogich inwestycji, to budowa układu komunikacyjnego na terenie po kopalni Katowice dla nowej siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Muzeum Śląskiego i Międzynarodowego Centrum Kongresowego. Koszt, to kilkanaście mln zł.

Wydział inwestycji planuje też rozpocząć budowę połączenia drogowego między ulicami Marcinkowskiego a ul. 1 Maja, a także budowę układu komunikacyjnego w rejonie ulic Książęcej, Piotrowickiej i Hadyny w Ligocie. I to tyle na ten rok.

Nie porażają plany MZUiM. Nowa nawierzchnia pojawi się w Brynowie na ulicy Meteorologów na odcinku od Ceglanej do Zgrzebnioka, a także w centrum na Marii Skłodowskiej - Curie na odcinku od Poniatowskiego do Kopernika.

Asfalt będzie zrywany także na ulicy Jagiellońskiej na odcinku od Lompy i Francuskiej. - Trzy lata temu remontowaliśmy odcinek od placu Miarki do Lompy, teraz chcemy zakończyć ten temat. Prace zbiegną się w czasie z zakończeniem robót zleconych przez Urząd Wojewódzki przed gmachem Sejmu Śląskiego - tłumaczy Piotr Handwerker dyrektor MZUiM.

Co jeszcze? Ulica Rataja na odcinku od Ossowskiego do Bardowskiego - tu będzie nowa nawierzchnia, chodniki i zatoki autobusowe. W kolejce są jeszcze ulice Deszczowa, Letnia, Lubuska i Szybowa.

- Remonty prowadzimy w ramach przyznanych środków, pieniędzy mamy mniej, ale są w mieście ważniejsze wydarzenia - tłumaczy Handwerker. A co z dziurami, których po zimie w mieście tysiące?

- Naprawy będą prowadzone naszymi siłami - odpowiada dyrektor.

Źródło: Dziennik Zachodni

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty