Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Kawasaki KLX250, ZX1000, W800 oraz VN900 do serwisów

Data publikacji: Autor: Karol Biela

Kawasaki KLX250, ZX1000, W800 oraz VN900 do serwisów Jeżeli kupiłeś któregoś z powyższych motocykli przygotuj się na wizytę w autoryzowanym serwisie Kawasaki.

Wyłączny importer japońskiej marki Kawasaki w Polsce, firma Probike S.A., powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, iż modele KLX250, ZX1000, W800, a atkże VN900, wyprodukowane w Japonii, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Jeżeli chodzi o KLX250 polski importer poinformował o występowaniu następujących zagrożeń:

- w przypadku, gdy pomiędzy zbiornikiem paliwa a damperami (montowanymi bezpośrednio do ramy) występuje odstęp, wspornik (wspawany z obu stron w zbiornik paliwa) może pęknąć podczas pracy, co z kolei może doprowadzić do wycieku paliwa, a w skrajnych przypadkach do pożaru,

- podczas obfitego opadu deszczu lub podczas mycia pojazdu, woda może dostać się do złączek ECU lub złączek Vehicle Down Sensor (czujnik upadku), co może wywołać korozję złączek. W efekcie może dojść do zatrzymania silnika, tak samo i jak w przypadku kiedy motocykl przewróci się i system ECU zareaguje na informację o wywrotce,

- instalacja do wtryskiwaczy może ocierać się o ramę i uszkodzić izolację instalacji, co może doprowadzić do nagłego zatrzymania pojazdu i spowodowania wypadku,

- istnieje również prawdopodobieństwo, iż we wskazanych motocyklach z uwagi na możliwość dostawania się wilgoci do wnętrza wiązki elektrycznej, prędkościomierz może nie działać prawidłowo, co może prowadzić do zagrożenia dla uczestników ruchu.

Na rynku polskim kampanią naprawcza objęto 62 sztuki modelu KLX250.

Ponadto w niektórych egzemplarzach motocykli marki Kawasaki ZX1000 instalacja elektryczna może zakleszczyć się pomiędzy tylnym wahaczem a tylnym błotnikiem, co może prowadzić do jej trwałego uszkodzenia, a w konsekwencji do zatrzymania pracy silnika.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęto 9 sztuk Kawasaki ZX1000.

Oprócz powyższych modeli w motocyklach W800 i VN900 dętki w kołach mogły zostać uszkodzone podczas montażu, co może skutkować uchodzenie powietrza z kół. Utrata ciśnienia w kołach, może zmniejszyć kontrolę prowadzącego nad motocyklem i przyczynić się do wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 6 motocykli Kawasaki W800 i 11 motocykli Kawasaki VN900.

Firma Probike S.A. zapewniła, że dystrybutorzy otrzymali informację o usterkach i sukcesywnie będą kontaktować się telefonicznie, mailowo lub listownie z nabywcami oraz zapraszać ich do najbliższego serwisu ASO Kawasaki w celu usunięcia stwierdzonych usterek.

Fot. Kawasaki.

Kawasaki KLX250, ZX1000, W800 oraz VN900 do serwisów
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Kawasaki KLX250, ZX1000, W800 oraz VN900 do serwisów

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości