Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Felietony

Każdy ma swoją blondynkę. Felieton Jerzego Iwaszkiewicza

Data publikacji: Autor: Jerzy Iwaszkiewicz

Fot. Marcin Lewandowski Od dawna trwają rozważania jakie samochody są najładniejsze. Sprawa jest czysto subiektywna, podobnie jak z kobietami. Jednym podobają się blondynki, a innym nawet rude. Królowej Anglii podoba się wyłącznie Rolls Royce Phantom, bo innymi nie jeździ, a znany autorytet motoryzacyjny Zdzisław Podbielski twierdzi, że najładniejsza, a w dodatku świetnie skonstruowana jest mała Honda Jazz.

Fot. Archiwum Od dawna trwają rozważania jakie samochody są najładniejsze. Sprawa jest czysto subiektywna, podobnie jak z kobietami. Jednym podobają się blondynki, a innym nawet rude. Królowej Anglii podoba się wyłącznie Rolls Royce Phantom, bo innymi nie jeździ, a znany  autorytet motoryzacyjny Zdzisław Podbielski twierdzi, że najładniejsza, a w dodatku świetnie skonstruowana jest mała Honda Jazz.

Honda Jazz faktycznie jeździ bez przerwy, a jak kierowca zaśnie, to najpierw piszczy aby go obudzić, a potem sama hamuje. Odpowiednikiem Hondy Jazz w przyrodzie może być ptak jerzyk, który też bez przerwy lata, śpi w powietrzu jak leci i też nic się w nim nie psuje.

Redakcja poleca:

Najpopularniejsze używane auta za 10-20 tys. zł
Prawo jazdy. Jakie zmiany w 2018 roku?
Przegląd samochodu przed zimą


Współczesne samochody przejeżdżają bez remontu 250-300 tysięcy kilometrów. Mercedes tzw. beczka przejeżdżał kiedyś bez remontu 1,5 miliona kilometrów, ale nie ma już takich samochodów. Producenci zgodnie uznali, że najlepiej zarabia się na samochodach, które się psuja. Jeżeli Mercedes, nawet  najnowszy i to w wersji AMG przejedzie teraz pół miliona kilometrów to całe pieniądze. Mercedesy też zresztą wyładniały. Poprzednio, jak często piszemy, były to kwadratowe szafy do przewozu prezesów, a obecnie nabrały lekkości i wręcz wdzięku. W nowym Mercedesie klasy E-cabrio (250 tys. zł.) każda kobieta wygląda jeszcze lepiej.

Zobacz także: Ateca - testujemy crossovera Seata

Wróćmy do najładniejszych. Każdy ma tu, powtórzmy, swoje zdanie, ale jak na nasze oko, to na uwagę zasługuje Mazda 6, Alfa Romeo Stelvio, pierwszy SUV Alfy, ale bardzo udany. Alfami jeździ Grażyna Torbicka i do niczego innego nie wsiądzie. Wyładniały też Fordy, szczególnie w specjalnej, eleganckiej wersji Vignale, głównie Focus od lat zaliczany do najlepiej sprzedawanych samochodów w Europie. Podobać może się tez najnowszy Opel Astra  z Gliwic. Kupiony przez Francuzów przestał być Oplem, ale robi się coraz ładniejszy.

Najładniejsze więc samochody na rynku to obecnie naszym zdaniem Mazda 6, Alfa Romeo Stelvio, Ford Focus, Mercedes E-cabrio oraz Opel Astra.

Każdy ma zresztą swoją blondynkę. Znamy kierowców, którzy jeżdżą wyłącznie Citroenem C3, albo też Peugeotem 3008 (Samochód Roku 2017) i to nie tylko dlatego, że pracuje tam słynna Magda Klatka i efektowna również Dorota Kozłowska. Prawda poza tym jest taka, że samochód ma jeździć, a nie wyglądać. Volkswageny od lat jak chłop płota trzymają się tradycji, za piękne to one nie są, ale ciągle uważane są za bardzo dobre.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości