Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37001 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Kia Cee’d II (2012-2018). Wady, zalety, typowe usterki

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

Druga generacja Kii Cee’d została niedawno zastąpiona nowym modelem. Produkowane przez 6 lat auto zdobyło dużą popularność na polskim rynku, stąd duża podaż egzemplarzy używanych. Które z nich są godne uwagi?

Fot. Archiwum Druga generacja Kii Cee’d została niedawno zastąpiona nowym modelem. Produkowane przez 6 lat auto zdobyło dużą popularność na polskim rynku, stąd duża podaż egzemplarzy używanych. Które z nich są godne uwagi?

W porównaniu do poprzedniczki, Cee’d drugiej generacji był autem reprezentującym zupełnie nową jakość. Wszyscy narzekający na twarde i trzeszczące plastiki we wnętrzu Cee’da I, musieli przyznać, że poprawa była znaczna. Dojrzałość projektu widać było też po wyposażeniu oraz nowych silnikach i rozwiązaniach technicznych zastosowanych w tym samochodzie.

Podobnie jak pierwsza generacja, auto zostało stworzone w europejskim centrum rozwojowym marki w Niemczech. Samochód występował w trzech wersjach nadwoziowych - jako pięciodrzwiowy i trzydrzwiowy (PRO Cee’d) hatchback oraz kombi. W połowie 2015 roku auto przeszło facelifting - zmieniono wówczas m.in. kształt zderzaków, atrapy chłodnicy, a tylne lampy wyposażono w diody LED. We wnętrzu dodano chromowane dodatki wykończeniowe, a pod maski trafi nowy silnik o pojemności 1,0 l.

Nadwozie/wnętrze
Druga generacja Kii Cee’d została niedawno zastąpiona nowym modelem. Produkowane przez 6 lat auto zdobyło dużą popularność na polskim rynku, stąd duża podaż egzemplarzy używanych. Które z nich są godne uwagi?

Fot. ArchiwumSkok jakościowy względem poprzedniej generacji najlepiej widać we wnętrzu. Zastosowano o wiele lepsze materiały wykończeniowe, poprawiono też spasowanie, a sam rysunek kokpitu stał się ciekawszy. Pochwały zbierają fotele - są sprężyste i nie męczą w długich trasach. W usportowionej odmianie GT montowano sportowe fotele Recaro, które spodobają się miłośnikom dynamicznej jazdy. Kabina pasażerska auta jest nieźle wyciszona, a miejsca w środku jest pod dostatkiem dla 4 dorosłych pasażerów. Oddzielnie należy traktować wersję trzydrzwiową PRO Cee’d, w której zajmowanie miejsc na tylnej kanapie może przysporzyć trochę trudności. W zamian użytkownik otrzymuje jednego z najładniejszych trzydrzwiowych hatchbacków ostatnich lat. Bagażnik o pojemności 380 l (hatchback) i 528 l (kombi) ma regularne kształty, które ułatwiają racjonalne wykorzystanie jego kubatury. Widoczność z miejsca kierowcy ograniczają szerokie tylne słupki - tutaj jednak Cee’d nie jest wyjątkiem, podobny problem ma wiele innych samochodów. Szukając egzemplarza dla siebie, należy dokładnie przyjrzeć się nadwoziu - co prawda zabezpieczenie antykorozyjne względem poprzednika zostało poprawione, ale zdarzają się problemy z łuszczącym lakierem (zwłaszcza w okolicy klamek), a sama powłoka lakiernicza jest podatna na zarysowania i odpryski. Aby dłużej zachować świeży wygląd samochodu, należy omijać szerokim łukiem myjnie automatyczne. Wśród kilku wersji wyposażeniowych oznaczanych podobnie jak rozmiary ubrań (S, M, L, XL, GT L, GT XL, GT Line), na rynku wtórnym dominuje odmiana M oraz L - optymalna pod względem elementów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Wyższe poziomy wyposażenia należą do rzadkości.

Zobacz także: Te trasy mają powstać w 2019 roku

Napęd/prowadzenie
Druga generacja Kii Cee’d została niedawno zastąpiona nowym modelem. Produkowane przez 6 lat auto zdobyło dużą popularność na polskim rynku, stąd duża podaż egzemplarzy używanych. Które z nich są godne uwagi?

Fot. Archiwum

Najsłabszym silnikiem benzynowym, jaki trafiał do Kii Cee’d II jest 100-konny 1,4-litrowy motor przejęty z poprzednika. Nie sprawia on większych problemów, chociaż relatywnie sporo pali i nie zapewnia dobrej dynamiki (0-100 km/h w 12,8 s). Plusem jest fakt, że silnik ten dobrze współpracuje z instalacją LPG, więc będzie dobrą propozycją dla dużo jeżdżących po mieście. Lepszą dynamikę przy podobnym spalaniu zapewnia 135-konna jednostka 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Trzeba jednak zwracać uwagę na wymianę oleju co 10-12 tys km, bo zdarzały się pojedyncze przypadki obrócenia panewek w autach przed liftingiem. Doładowana wersja tego silnika ma 204 KM i jest zarezerwowana dla wersji GT. Takie auto przyspiesza do „setki” w 7,7 s, co stanowi najlepszy wynik z całej gamy Cee’da. Trzycylindrowy, litrowy motor to jednostka stosunkowo bezproblemowa, chociaż nie każdemu spodoba się kultura jej pracy i charakterystyczny dźwięk. Dobrą opinią cieszą się diesle - mają dość prostą budowę (np. nie występuje w nich koło dwumasowe), są oszczędne i w miarę bezproblemowe. Kluczem do wieloletniej eksploatacji bez awarii jest skrócenie o połowę interwałów wymiany oleju - 30 tys. km sugerowane przez producenta to przesadzony dystans. Trudno narzekać na prowadzenie kompaktowej Kii. W stosunku do pierwszej generacji, w tylnym zawieszeniu wprowadzono układ wielowahaczowy (zamiast belki skrętnej), co poprawiło komfort jazdy i trzymanie się drogi w zakrętach. Po odjęciu gazu w szybko pokonywanym zakręcie auto przechodzi w łatwą do kontrolowania nadsterowność. Użytkownicy narzekają za to na hamulce - oryginalne tarcze są podatne na skrzywienie przy hamowaniu z dużych prędkości i sugeruje się, by zastąpić je dobrym zamiennikiem.

Typowe usterki
Druga generacja Kii Cee’d została niedawno zastąpiona nowym modelem. Produkowane przez 6 lat auto zdobyło dużą popularność na polskim rynku, stąd duża podaż egzemplarzy używanych. Które z nich są godne uwagi?

Fot. ArchiwumCee’d drugiej generacji to generalnie bardzo trwałe i porządnie zrobione auto. Poza wspomnianymi zarzutami dotyczącymi łatwo rysującego się lakieru, użytkownicy narzekają na awarie świateł do jazdy dziennej - wiele z nich zostało wymienionych na gwarancji. Problem leży w elektronice sterującej diodami LED. W autach napędzanych silnikami wysokoprężnymi zatyka się sitko w zbiorniku paliwa - objawem jest przechodzenie motoru w tryb awaryjny i brak mocy. Z racji tego, że każdy Cee’d wyjeżdżał z salonu z 7-letnią gwarancją, zdecydowana większość egzemplarzy jest do dziś serwisowana w ASO, a ewentualne usterki były usuwane na gwarancji.

Sytuacja rynkowa
Druga generacja Kii Cee’d została niedawno zastąpiona nowym modelem. Produkowane przez 6 lat auto zdobyło dużą popularność na polskim rynku, stąd duża podaż egzemplarzy używanych. Które z nich są godne uwagi?

Fot. Archiwum

Podaż różnych wersji Kii Cee’d drugiej generacji jest ogromna. Dostępne są zarówno auta z polskiej sieci sprzedaży (zdecydowana większość), jak i importowane. Wiele egzemplarzy pochodzi z flot. Nie należy się ich bać, o ile nie mają wielkich przebiegów - zazwyczaj były rzetelnie serwisowane. Co ciekawe, mimo wejścia do sprzedaży następcy, u niektórych dealerów wciąż są dostępne fabrycznie nowe egzemplarze Kii Cee’d II generacji. Jeżeli komuś nie zależy na pogoni za nowościami, może spróbować wynegocjować dobrą cenę za model, który właśnie zszedł ze sceny. Na drugim końcu tabeli są auta z początku produkcji, z przebiegami często zbliżającymi się do 300 tys. km - za ok. 26-27 tys. zł. Mając ok. 40 tys. zł można oczekiwać auta z polskiego salonu, od osoby prywatnej, z przebiegiem poniżej 100 tys. km.

Podsumowanie

Cee’d II generacji to solidne auto, na którym można polegać. Jest nieco tańsze w porównaniu do swoich niemieckich konkurentów, a nie odstaje od nich pod względem technicznym i funkcjonalnym. Pod względem awaryjności też nie ma się czego wstydzić. Wśród auto kompaktowych to dobry wybór dla wszystkich tych, którzy niekoniecznie chcą się wyróżnić z tłumu, a ich priorytetem jest bezproblemowy dojazd do celu podróży.

PLUSY:
- niezła jakość wykonania wnętrza;
- przestronność kabiny pasażerskiej;
- duża podaż aut z polskich salonów.

MINUSY:
delikatny lakier;
oryginalne tarcze hamulcowe ulegające odkształceniu.

Kia Cee’d II - wybrane dane techniczne

silnik
Pojemność skokowa [cm3]
Moc maksymalna [KM przy obr\min]
Maksymalny moment obrotowy [Nm]
Układ i liczba cylindrów
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna [km/h]
Średnie zużycie paliwa [l/100 km]
 
Silniki benzynowe
1.0 T-GDI
1000
120\6000
172\1500-4200
R3
11,1
190
5,0
1.4 DOHC
1396
100\5500
137\4200
R4
12,8
182
6,0
1.6 GDI
1591
135\6300
164\4850
R4
9,9
195
5,8
1.6 T-GDI
1591
204\6000
265\1750
R4
7,7
230
7,4
 
Silniki wysokoprężne
1.4 CRDI
1396
90\4000
220\1500-2750
R4
13,5
170
4,1
1.6 CRDI
1582
110/4000
260\1900-2750
R4
12,7
185
4,0
1.6 CRDI
1582
128\4000
260\1900-2750
R4
10,9
197
4,1

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • putbill (gość)

    kolejny artykuł sponsorowany miesca poddostatkiem dla 4 osób, chyba 2 z przodu oraz 2 dzieci z tyłu, bo na nodi dla dorosłej osoby to nie ma

  • Ceed (gość)

    Tylko wolkswagen

  • Ana (gość)

    Skoro tak kochasz vw to chociaż pisz poprawnie VOLKSWAGEN

  • Luki (gość)

    Jeżdżę tym autem drugi rok jako służbowym. Miejsca na nogi z tyłu jest dużo. Czy wy chcecie z średniej wielkości auta zrobić limuzynę? W firmie mamy 12 aut Kia (ceed, Optima) żadne się nie psuje ale szef ostatnio kazał nam często sprawdzać poziom oleju bo rośnie a serwis olejowy co 30tys. Olej rośnie przez DPF a olej napędowy w oleju silnikowym to śmierć dla silnika. Ze smokiem potwierdzam. Każde auto w firmie miało czyszczony smok.

  • Janek (gość)

    Wspaniale ze w tabelce 1.6 diesel ma 11 koni mechan. przy 400 obrotach...szkoda tylko ze w benzynach padaja skrzynie..na gwarancji)))

  • eryk (gość)

    marzę o golfie a to tylko jego podróba

  • kinol4344 (gość)

    To właśnie przykład supremacji koreańskiej technologii na polu motoryzacji. Kia oferuje porównywalne walory użytkowe co marki niemieckie i japońskie. Ceny bardzo atrakcyjne. W dodatku Kia daje 7 lat gwarancji, czyli awarie naprawiają za darmo. Komfort jazdy ten sam. Wyposażenie takie samo albo i więcej. Jaki jest więc sens płacić więcej za japońskie czy niemieckie samochody o francuskich i włoskich już nie wspominając? No niech ktoś poda racjonalne uzasadnienie jeśli potrafi...

  • Ja (gość)

    Golf plus 2010 po gwarancji silnik2.0 sypie sie co popadnie po aferze i zmianach cud...

  • Zawodowy (gość)

    Czy ktoś może napisać coś więcej o skrzynkach automatycznych w tym modelu? Dają radę przy większych przebiegach?

  • robas (gość)

    do kinol....akurat wloskie silniki i francuzkie sa montowane w niemieckich autach i szwedzkich i tp..np wloski silnik 1.9 jtd. to jest mistrzostwo swiata...wiec nie bral bym ich na przyklad...ale jesli chodzi o walory uzytkowe to moze cos w tym jest...7 lat gwarancji...no no...ale nigdzie nie ma tez opini ze przejezdzil ktos 7 lat bez serwisu.....a na niemieckich ,wloskich czy japonskich autach..to bez serwisu mozna przejechac natepne 7 lat...(.zalezy od obslugi) ogolnie marka ok, nie idzie w dziadostwo jak europejscy konkurenci...nie montuje silnikow wyżylowanych...moze bedzie ok przy dluzszej eksploratacji..okaże sie w praniu ..lub jezdzie...

  • Mietrunu (gość)

    1.4 nie nadaje sie do gazu. Ma regulacje zaworów na szklankach a wypalają się w nim gniazda.

  • lol (gość)

    Mietrunu nie pisz bzdur .Co z tego że ma na szklankach większość Japończyków ma wystarczy kontrolować luz zaworowy jeżeli się zmniejszy szlif szklanek i dalej 100kkm bez problemu. Mnóstwo aut jest zagazowanych.

  • Jabob (gość)

    Autor piszący ten artykuł nawet nie postarał się sprawdzić jaki rodzaj zawieszenia był montowany w pierwszej generacji. Od samego początku w ceedach jest montowane zawieszenie wielowachaczowe, a nie belka skrętna. Co do spalania to różnica między deklarowanym a faktycznym to ok.1l

  • Mietrunu (gość)

    Nie piszę bzdur, miałem to auto z tym silnikiem i 80% gazowników mi powiedziało że gaz w tym aucie to był błąd

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Kia Cee'd zdjęcia

Kia Cee'd dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Kia Cee'd opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Kia Cee'd Cena

Części dla marki Kia

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

659 zł