Kia cee’d z nowym wyglądem

Tadeusz Belerski
Produkowany od 2006 r. model przeszedł zmiany, zwłaszcza w przedniej części nadwozia.
Fot. KIA
Fot. KIA

Kia cee’d 2010 ma teraz zmieniony grill, określany tygrysim. To będzie charakterystyczny motyw dla nowych modeli tego koreańskiego koncernu. Ma go już Soul. Widoczny jest inny wlot powietrza, a także nowy kształt reflektorów głównych i przeciwmgłowych. W samochodzie przeprojektowano przedni zderzak oraz pokrywę silnika. Inne są też - tylne klosze i zderzak.

Boczne lusterka składane, są teraz zintegrowane z kierunkowskazami. Rozwiązanie to zastosowano także w trzydrzwiowym pro_cee’d, który zewnętrznie zmieni się za rok. Widać też nową stylistykę felg.

We wnętrzu auta jest teraz czteroramienna kierownica, czytelne o nowych kształtach zegary. Świecą one obecnie na czerwono. Klienci mają do wyboru nowe kolory nadwozia, jak i wnętrza.

Pod maską tego modelu montowane są te same silniki, co w dotychczasowym, ale jednostka 1,6 CRDi dostępna jest teraz z 6-stopniową skrzynia biegów.

Fot. KIA
Fot. KIA

Przypominamy, iż najmniejszy silnik benzynowy ma pojemność 1.4 litra (16V), ale dzięki zastosowaniu zmiennych faz rozrządu CVVT (Continuous Variable Valve Timing) uzyskuje moc aż 109 KM (przy 6 200 obr/min). Maksymalny moment obrotowy 137 Nm osiągany jest przy 5 000 obr/min. Cee’d z tym silnikiem rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 11,6 sekundy i może poruszać się z prędkością maksymalną 187 km/h. Zużycie paliwa wynosi przy tym średnio 6,1 l/100km, natomiast w mieście 7,6 l/100 km.

Większy silnik benzynowy ma pojemność 1.6 litra (16V) i osiąga moc 122 KM (przy 6 200 obr/min) i maksymalny moment obrotowy 154 Nm (przy 5 200 obr/min). Osiągi samochodu wyposażonego w tę jednostkę są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, prędkość maksymalna 192 km/h. Średnie spalanie kształtuje się na poziomie 6,4 l/100 km, a eksploatacja miejska podnosi "konsumpcję" do 8 l/100 km.

Fot. KIA
Fot. KIA

Silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 litra (16V) oferowany jest w dwóch wariantach mocy. Słabszy diesel dysponuje mocą 90 KM (przy 4 000 obr/min). Jego maksymalny moment obrotowy o wartości 235 Nm dostępny jest w przedziale 1 750 - 2 500 obr/min. Samochód z tym napędem przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 11,5 sekundy i może jechać z prędkością maksymalną 172 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 4,7 l/100 km, natomiast podczas jazdy po mieście zwiększa się do 5,7 l/100 km.

Mocniejsza wersja tej jednostki uzyskuje moc 115 KM (przy 4 000 obr/min). Wysoki maksymalny moment obrotowy o wartości 255 Nm, osiągany jest przy większej prędkości obrotowej silnika - od 1 900 do 2 750 obr/min. Czas przyspieszenia do 100 km/h - 11,5 sekundy, a więc jest taki sam jak w słabszej wersji, ale prędkość maksymalna wzrasta do 188 km/h. Zużycie paliwa jest takie samo, jak w przypadku słabszej jednostki - średnio 4,7 l/100 km, w mieście 5,7 l/100 km.

Fot. KIA
Fot. KIA

Ofertę silników uzupełnia diesel o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM (przy 4 000 obr/min). Maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 305 Nm (od 2 000 obr/min). Ta jednostka umożliwia jazdę z prędkością maksymalną 198 km/h i przyspieszenie od0 do 100 km/h w czasie 10,3 sekundy. Średnie zużycie oleju napędowego kształtuje się na poziomie 5,4 l/100 km. Auto może też być oferowane z automatyczną przekładnię.

Najtańsza wersja nowego auta - pro_cee’d kosztuje 44 900 zł, hatchbacka 45 900 zł, a kombi (SW) 48 900 zł.

Kia cee’d to najlepiej sprzedający się model Kia w Polsce. Od końca 2006 roku znalazł 20,8 tys. nabywców. W tym roku sprzedano już ok. 6,5 tys. egzemplarzy. Nadal jest najbardziej konkurencyjnym autem dla Forda Focusa, czy Volkswagena Golfa.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty