Kia cee’d 2010 ma teraz zmieniony grill, określany tygrysim. To będzie charakterystyczny motyw dla nowych modeli tego koreańskiego koncernu. Ma go już Soul. Widoczny jest inny wlot powietrza, a także nowy kształt reflektorów głównych i przeciwmgłowych. W samochodzie przeprojektowano przedni zderzak oraz pokrywę silnika. Inne są też - tylne klosze i zderzak.
Boczne lusterka składane, są teraz zintegrowane z kierunkowskazami. Rozwiązanie to zastosowano także w trzydrzwiowym pro_cee’d, który zewnętrznie zmieni się za rok. Widać też nową stylistykę felg.
We wnętrzu auta jest teraz czteroramienna kierownica, czytelne o nowych kształtach zegary. Świecą one obecnie na czerwono. Klienci mają do wyboru nowe kolory nadwozia, jak i wnętrza.
Pod maską tego modelu montowane są te same silniki, co w dotychczasowym, ale jednostka 1,6 CRDi dostępna jest teraz z 6-stopniową skrzynia biegów.
Przypominamy, iż najmniejszy silnik benzynowy ma pojemność 1.4 litra (16V), ale dzięki zastosowaniu zmiennych faz rozrządu CVVT (Continuous Variable Valve Timing) uzyskuje moc aż 109 KM (przy 6 200 obr/min). Maksymalny moment obrotowy 137 Nm osiągany jest przy 5 000 obr/min. Cee’d z tym silnikiem rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 11,6 sekundy i może poruszać się z prędkością maksymalną 187 km/h. Zużycie paliwa wynosi przy tym średnio 6,1 l/100km, natomiast w mieście 7,6 l/100 km.
Większy silnik benzynowy ma pojemność 1.6 litra (16V) i osiąga moc 122 KM (przy 6 200 obr/min) i maksymalny moment obrotowy 154 Nm (przy 5 200 obr/min). Osiągi samochodu wyposażonego w tę jednostkę są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, prędkość maksymalna 192 km/h. Średnie spalanie kształtuje się na poziomie 6,4 l/100 km, a eksploatacja miejska podnosi "konsumpcję" do 8 l/100 km.
Silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 litra (16V) oferowany jest w dwóch wariantach mocy. Słabszy diesel dysponuje mocą 90 KM (przy 4 000 obr/min). Jego maksymalny moment obrotowy o wartości 235 Nm dostępny jest w przedziale 1 750 - 2 500 obr/min. Samochód z tym napędem przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 11,5 sekundy i może jechać z prędkością maksymalną 172 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 4,7 l/100 km, natomiast podczas jazdy po mieście zwiększa się do 5,7 l/100 km.
Mocniejsza wersja tej jednostki uzyskuje moc 115 KM (przy 4 000 obr/min). Wysoki maksymalny moment obrotowy o wartości 255 Nm, osiągany jest przy większej prędkości obrotowej silnika - od 1 900 do 2 750 obr/min. Czas przyspieszenia do 100 km/h - 11,5 sekundy, a więc jest taki sam jak w słabszej wersji, ale prędkość maksymalna wzrasta do 188 km/h. Zużycie paliwa jest takie samo, jak w przypadku słabszej jednostki - średnio 4,7 l/100 km, w mieście 5,7 l/100 km.
Ofertę silników uzupełnia diesel o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM (przy 4 000 obr/min). Maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 305 Nm (od 2 000 obr/min). Ta jednostka umożliwia jazdę z prędkością maksymalną 198 km/h i przyspieszenie od0 do 100 km/h w czasie 10,3 sekundy. Średnie zużycie oleju napędowego kształtuje się na poziomie 5,4 l/100 km. Auto może też być oferowane z automatyczną przekładnię.
Najtańsza wersja nowego auta - pro_cee’d kosztuje 44 900 zł, hatchbacka 45 900 zł, a kombi (SW) 48 900 zł.
Kia cee’d to najlepiej sprzedający się model Kia w Polsce. Od końca 2006 roku znalazł 20,8 tys. nabywców. W tym roku sprzedano już ok. 6,5 tys. egzemplarzy. Nadal jest najbardziej konkurencyjnym autem dla Forda Focusa, czy Volkswagena Golfa.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?