Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36757 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Kia Ceed. Test koreańskiego hatchbacka z silnikiem 1.4 T-GDI

Data publikacji: Autor: Cezary Spychała - Info-Ekspert - www.info-ekspert.pl

Kia Ceed 

KIA Ceed III generacji to niewątpliwie atrakcyjna propozycja oferująca za rozsądną cenę: bogate wyposażenie w standardzie, funkcjonalne i komfortowe wnętrze wraz z nowoczesnym designem oraz niepowtarzalnym atutem jakim jest 7 letnia gwarancja.

Fot. Auto Katalog SAMAR https://autokatalog.samar.pl Malejący udział w rynku segmentu C nie zmienia faktu, iż stanowi on wciąż największy, wynoszący blisko 28%, wolumen sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. Jest to wielkość zbliżona do sprzedaży wszystkich pojazdów dynamicznie rosnącej grupy terenowo-rekreacyjnych, a więc Crossover-ów, SUV-ów i Off road-ów. Nie dziwi więc rozwój modelu i wprowadzenie III już generacji koreańskiego przedstawiciela w segmencie, z owalem KIA na masce.

Choć w obliczu faktu, iż firma produkuje samochody w 5 krajach na różnych kontynentach, znaczenie akronimu KIA (w dosłownym tłumaczeniu "powstać w Azji"), dawno uległo dezaktualizacji, to hasło "The Power to Surprise" wraz z filozofią ukierunkowaną na „kreatywny rozwój i spełnianie marzeń” wciąż wyznaczają standardy w jej działaniu. Tak jest również z nowym Ceed-em. Podobnie jak dwie poprzednie generacje, KIA Ceed został skonstruowany w europejskim centrum projektowym we Frankfurcie. Nazwa modelu w najnowszej odsłonie uległa modyfikacji, zniknął z niej apostrof, a pisownia rozpoczyna się wielką literą. W uzupełnieniu podstawowych informacji należy dodać, iż produkcja pierwszej generacji rozpoczęła się w 2006r., a po wyprodukowaniu ponad 1 280 000 egzemplarzy, od roku 2012 z zakładu w Żylinie na Słowacji wyjechało ponad 640 000 szt. poprzednika testowanej generacji.

Wygląd zewnętrzny

Kia Ceed 

KIA Ceed III generacji to niewątpliwie atrakcyjna propozycja oferująca za rozsądną cenę: bogate wyposażenie w standardzie, funkcjonalne i komfortowe wnętrze wraz z nowoczesnym designem oraz niepowtarzalnym atutem jakim jest 7 letnia gwarancja.

Fot. Auto Katalog SAMAR https://autokatalog.samar.plDesign najnowszego wcielenia Ceed-a jest przykładem ewolucyjnego rozwoju sprawdzonej i docenionej przez użytkowników formy. Grill wypełniony "plastrem miodu” nawiązującym kształtem do lemniskaty z owalem marki w górnej części, stał się już znakiem rozpoznawczym koreańskiego producenta. Przednie reflektory, z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej w kształcie "kostek lodu”, łagodnie rozciągają się wzdłuż pokrywy komory silnika, nadając sylwetce aerodynamicznego charakteru. Subtelnie poprowadzona linia dachu w sposób przyjemny dla oka przechodzi w pokrywę bagażnika, tworząc zwartą, obiecującą obszerne wnętrze, dopracowaną stylistycznie bryłę. Kompletność nadwozia dopełniają wkomponowane w poziome przetłoczenia pokrywy bagażnika tylne reflektory oraz oparte na heksagonalnej strukturze 17-calowe felgi testowanego samochodu.

Wnętrze pojazdu

Kia Ceed 

KIA Ceed III generacji to niewątpliwie atrakcyjna propozycja oferująca za rozsądną cenę: bogate wyposażenie w standardzie, funkcjonalne i komfortowe wnętrze wraz z nowoczesnym designem oraz niepowtarzalnym atutem jakim jest 7 letnia gwarancja.

Fot. Auto Katalog SAMAR https://autokatalog.samar.plErgonomia i komfort to niewątpliwie dwie cechy pozwalające najkrócej opisać wnętrze najnowszego hatchbacka. Zajęcie optymalnej pozycji za kierownicą nie stanowi najmniejszego problemu niezależnie od wzrostu kierowcy. W testowanej wersji samochodu również pasażer ma do dyspozycji fotel z regulowaną wysokością oraz elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego. Tylna kanapa z podłokietnikiem i praktycznym uchwytem na kubki zapewnia optymalne warunki podróżowania w drugim rzędzie. Regulowana w dwóch płaszczyznach, obszyta skórą wielofunkcyjna kierownica w sposób intuicyjny zapewnia obsługę niezbędnych systemów: bleutooth z zestawem głośnomówiącym, tempomatu z ogranicznikiem prędkości, multimediów oraz 4,2 calowego kolorowego wyświetlacza LCD komputera pokładowego, umieszczonego centralnie pomiędzy zegarami obrotomierza i prędkościomierza. Poprawnie wyprofilowane fotele z kontrastującymi kolorystycznie obszyciami oraz aluminiowe detale takie jak klamki wewnętrzne, obwódki wlotów powietrza sprawiają iż, wnętrze stanowi przemyślaną estetycznie całość. Wysoka jakość detali, miękkie plastiki podnoszą poczucie komfortu. Zupełnie indywidualne jest postrzeganie kolorowego, dotykowego wyświetlacza umieszczonego w centralnej części konsoli. Rozwiązanie tyleż popularne w najnowszych generacjach samochodów, niezależnie od segmentu, co subiektywnie mało przemawiające stylistycznie. Poniżej wyświetlacza umieszczono przełączniki obsługujące multimedia oraz panel sterujący dwustrefową automatyczną klimatyzacją wraz z systemem wewnętrznej cyrkulacji powietrza. Istotną cechą dla użytkowników kompaktów szczególnie w wersji hatchback są również pojemność oraz możliwość konfiguracji przestrzeni bagażowej. Standardowa pojemność bagażnika to 395 litrów co jest wynikiem lepszym od poprzedniej generacji o 15 litrów. Dzielone asymetrycznie (40:60) oparcie tylnej kanapy pozwala zwiększyć ją do 1318 litrów co plasuje model w środku segmentu. Niewątpliwym atutem jest natomiast przestrzeń dla podróżujących. W pierwszym rzędzie odległość od siedzisk do dachu wynosi 987 mm natomiast miejsce na nogi to 1073mm, dla drugiego rzędu to odpowiednio 968 mm oraz 883mm. To parametry które znacznie przewyższają średnie wartości konkurencji.

Zobacz także: Czy wiesz, że....? Przed II wojną światową były auta na... gaz drzewny

Silnik i właściwości jezdne

Kia Ceed 

KIA Ceed III generacji to niewątpliwie atrakcyjna propozycja oferująca za rozsądną cenę: bogate wyposażenie w standardzie, funkcjonalne i komfortowe wnętrze wraz z nowoczesnym designem oraz niepowtarzalnym atutem jakim jest 7 letnia gwarancja.

Fot. Auto Katalog SAMAR https://autokatalog.samar.plTestowany egzemplarz napędzany jest doładowanym jedną turbosprężarką silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1,4 litra, generującym 140 KM oraz dającym do dyspozycji prowadzącego moment obrotowy 242Nm. Jednostkę napędową zestawiono z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowej sprawia, iż dynamiczne przyspieszenie nie wymaga poświęcania zbyt dużej uwagi na wartość obrotów przy których zdecydujemy się zmienić przełożenie. Elastyczność jest zaletą szczególnie przydatną podczas manewru wyprzedzania. Manualna skrzynia biegów przy tej charakterystyce jednostki napędowej wydaje się wyborem optymalnym. Krótki skok dźwigni, precyzyjne wybieranie przełożeń oraz szósty bieg powodują, iż wyposażenie auta w dwusprzęgłową, 7 stopniową automatyczną skrzynię DCT wiążące się w wydatkiem 6 tyś. złotych, pozostaje opcją dla zagorzałych zwolenników automatów. Podane przez producenta zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 5,7-5,9 litrów/100km jest osiągalne ale wymaga delikatnego obchodzenia się z pedałem przyspieszenia, a ponadto pozbawia tego co w prowadzeniu testowanego samochodu najprzyjemniejsze, a więc delikatnego uczucia wciskania w fotel i rasowego pomruku silnika. Dynamiczna jazda zwiększa apetyt samochodu do około 7 litrów. Kolumny McPhersona z przodu oraz wielowahaczowe zawieszenie z tyłu zapewniają komfort i bezpieczeństwo zarówno podczas podróży autostradami oraz drogami ekspresowymi jaki i po nierównych drogach lokalnych. Zestrojenie zawieszenia w testowanym modelu ma cechy neutralnego. Pokonywanie ciasnych zakrętów odbywa się płynnie i pozbawione jest zaskakujących zachowań samochodu wymagających korygowania toru jazdy. Gama silników dostępnych dla nowego modelu Ceed-a obejmuje dodatkowo dwie jednostki benzynowe: 1,0 T-GDi o mocy 120KM oraz 1,4 MPI o mocy 100KM skonfigurowane z manualnymi skrzyniami biegów oraz silnik diesla 1,6 CRDi dostępny w dwóch wariantach mocy tj. 115 i 135 KM zestawiony zarówno z manualną jak i automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz także: Prawo jazdy. Będą kolejne zmiany

Podsumowanie

Kia Ceed 

KIA Ceed III generacji to niewątpliwie atrakcyjna propozycja oferująca za rozsądną cenę: bogate wyposażenie w standardzie, funkcjonalne i komfortowe wnętrze wraz z nowoczesnym designem oraz niepowtarzalnym atutem jakim jest 7 letnia gwarancja.

Fot. Auto Katalog SAMAR https://autokatalog.samar.plPozytywny odbiór przez europejski rynek motoryzacyjny najnowszej odsłony kompaktu KIA potwierdza fakt jej zakwalifikowania do finałowej siódemki konkursu Car of the Year 2019. Warto przy tym podkreślić, iż III generacja Ceed-a powtórzyła sukces swojego protoplasty, bowiem w 2008 roku pierwsza odsłona modelu ostatecznie zajęła miejsce tuż za podium w tej prestiżowej rywalizacji. Wyniki sprzedażowe potwierdzają również ugruntowaną pozycję modelu na rodzimym rynku. Kolejny rok z rzędu Ceed notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w polskich salonach. Ceny modelu rozpoczynają się od 62 000 zł. w wersji wyposażenia S, w tej cenie otrzymujemy samochód napędzany 100KM silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra współpracujący z manualną 6-biegową skrzynią biegów. W standardzie samochód posiada m.in. czujnik zmierzchu, fotel kierowcy z regulacją wysokości, manualną klimatyzację, lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie, światła do jazdy dziennej LED w stylistyce kostek lodu, przeciwmgielne światła z funkcją doświetlania zakrętów, system autonomicznego hamowania z trybem pracy miejskim i pozamiejskim, automatycznie włączane, projekcyjne światła mijania wraz z automatycznym przełączaniem świateł drogowych i mijania, system wspomagający pokonywanie podjazdów, wykrywania zmęczenia kierowcy oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.

KIA Ceed III generacji to niewątpliwie atrakcyjna propozycja oferująca za rozsądną cenę: bogate wyposażenie w standardzie, funkcjonalne i komfortowe wnętrze wraz z nowoczesnym designem oraz niepowtarzalnym atutem jakim jest 7 letnia gwarancja.

 Kia Ceed 1.4 T-GDI L Business Line i wybrani konkurenci: 

Marka/model

KIA Ceed 1.4 T-GDI L Business Line

Ford Focus 1.5 Trend Edition Business

Volkswagen Golf 1.5 Comfortline

Cena (zł)

85 490

88 900

92 000

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback

hatchback

hatchback

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

 

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4310/1800/1447

4378/1825/1452

4255/1799/1492

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1559/1567

1572/ 1553

1549/1520

Rozstaw osi (mm)

2650

2700

2620

Masa własna (kg)

1315

1369

1294

Pojemność bagażnika (l)

395

375

380

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50

52

50

Układ napędowy

 

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1353

1496

1498

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

Przednia

Przednia

Przednia

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń



Manualna / 6



Manualna / 6



Manualna / 6

Osiągi

 

Moc (KM) przy obr./min

140/6000

150/6000

150/5000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

242/1500 - 3200

240/1400 - 4000

250/ 1500-3500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,9

8,8

8,3

Prędkość maksymalna (km/h)

210

210

216

Średnie spalanie (l/100 km)

5,9

5,3

5,0

Emisja CO2 (g/km)

135

121

114

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6

Kia Ceed 

KIA Ceed III generacji to niewątpliwie atrakcyjna propozycja oferująca za rozsądną cenę: bogate wyposażenie w standardzie, funkcjonalne i komfortowe wnętrze wraz z nowoczesnym designem oraz niepowtarzalnym atutem jakim jest 7 letnia gwarancja.

Fot. Auto Katalog SAMAR https://autokatalog.samar.pl

Kia Ceed

KIA Ceed III generacji to niewątpliwie atrakcyjna propozycja oferująca za rozsądną cenę: bogate wyposażenie w standardzie, funkcjonalne i komfortowe wnętrze wraz z nowoczesnym designem oraz niepowtarzalnym atutem jakim jest 7 letnia gwarancja.

Fot. Auto Katalog SAMAR https://autokatalog.samar.pl

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Maciek (gość)

    Akurat gwarancja w Kii jest moim zdaniem słaba. Masa wykluczeń. Gwarancja np. świece zapłonowe, świece żarowe, klocki i szczęki hamulcowe, tarcze i bębny hamulcowe, tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła, łożysko wyciskowe sprzęgła, ramiona wycieraczek, przewody wysokiego napięcia, cewki zapłonowe, żarniki i diody, szyby, uszczelki szyb oraz uszczelki drzwi, paski klinowe i wielorowkowe, felgi, kołpaki, czynnik roboczy klimatyzacji, rolki i napinacze pasków napędowych jest DO PIERWSZEGO PRZEGLĄDU. Zawieszenie, układ kierowniczy, przeniesienie napędu, wydech, filtry cząstek stałych (będący już we wszystkich benzynach kii) - STANDARDOWO 3 LATA. Wentylator na chłodnicy - 7 LAT

  • hubert (gość)

    Koreańczycy mają znacznie więcej dobrych aut, wiem bo dopiero co przesiadłem się z kombi na crossovera tivoli i widzę, że różnica w jakości wykonania aut między rynkami zachodnimi a koreańskimi jest niewielka

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Kia Cee'd zdjęcia

Kia Cee'd dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Kia Cee'd opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Kia Cee'd Cena

Części dla marki Kia

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

659 zł