Kia Cerato kontra Chevrolet Lacetti

Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit: Kia Cerato z nadwoziem typu sedan ma zbliżone wymiary zewnętrzne do Chevroleta Lacetti.
Fot. Ryszard Polit: Kia Cerato z nadwoziem typu sedan ma zbliżone wymiary zewnętrzne do Chevroleta Lacetti.
Samochody koreańskie mają bardzo pożądaną właściwość - oferowane są ze znacznymi rabatami. Może więc warto zainteresować się „Koreańczykiem”?

Fot. Ryszard Polit: Kia Cerato z nadwoziem typu sedan ma zbliżone wymiary zewnętrzne do Chevroleta Lacetti.
Fot. Ryszard Polit: Kia Cerato z nadwoziem typu sedan ma zbliżone wymiary zewnętrzne do Chevroleta Lacetti.

 

Lacetti, chociaż markę ma amerykańską, w gruncie rzeczy jest następcą Daewoo Nubiry. Kia Cerato to rdzennie koreański producent, należący do koncernu Hyundai. Oba pojazdy porównujemy z nadwoziem sedan i napędzane benzynowymi silnikami 1,6 l.

 


Fot. Chevrolet: Chevrolet Lacetti sedan to zgrabny pojazd o przestronnym wnętrzu.
Fot. Chevrolet: Chevrolet Lacetti sedan to zgrabny pojazd o przestronnym wnętrzu.


Cechy szczególne

 

Lacetti i Cerato mają niemal identyczne wymiary zewnętrzne, a ich długość wynosi ok. 4,5 m. Cechą charakterystyczną obu pojazdów jest wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi, co świadczy o tym, że konstruktorzy tych samochodów idą za obecnie panującą tendencją. W obu autach tablica przyrządów jest czytelna i nawet podobnie zaprojektowana - na środku duży prędkościomierz, a obok niego pozostałe wskaźniki. Przełączniki na konsoli środkowej są wygodne w użyciu. Wnętrze Cerato i Lacetti ma porównywalną wielkość i jest dość

Fot. Ryszard Polit: Cerato napędzane benzynowym silnikiem 1,6 l/105 KM ma wystarczającą dynamikę i zużywa nieco mniej paliwa od Lacetti.
Fot. Ryszard Polit: Cerato napędzane benzynowym silnikiem 1,6 l/105 KM ma wystarczającą dynamikę i zużywa nieco mniej paliwa od Lacetti.

przestronne. Przednie fotele zostały dobrze wyprofilowane, chociaż w Lacetti siedziska są nieco za krótkie. Na tylnej kanapie miejsca na nogi jest wystarczająco dużo i w Lacetti, i w Cerato. Istotna różnica dotyczy wielkości bagażnika. W Cerato ma on objętość 538 l, a w Lacetti - 405 l.

 

Silniki

 

Chevroleta napędza australijski silnik o pojemności 1,6 l i mocy 109 KM. Jednostka napędowa Cerato ma zbliżoną

Fot. Chevrolet: Lecetti napędzane silnikiem 1,6 l o mocy 109 KM jest nieco szybsze od cerato, ale zużywa więcej paliwa.
Fot. Chevrolet: Lecetti napędzane silnikiem 1,6 l o mocy 109 KM jest nieco szybsze od cerato, ale zużywa więcej paliwa.

pojemność i moc 105 KM. Budowa obu silników jest podobna - 2 wałki rozrządu w głowicy, wykonanej z lekkich stopów. Oba silniki ożywiają się przy wyższych obrotach, przy których osiągany jest maksymalny moment obrotowy. Oszczędniejszym autem okazała się Kia, zużycie paliwa Lacetti wydaje się nieco za wysokie. Chevrolet w mieście spalił blisko 10 l paliwa na 100

Fot. Ryszard Polit: Tablica przyrządów jest czytelna, a przełączniki na konsoli środkowej umieszczono we właściwych miejscach.
Fot. Ryszard Polit: Tablica przyrządów jest czytelna, a przełączniki na konsoli środkowej umieszczono we właściwych miejscach.

km.  

 

Wrażenia z jazdy

 

Komfort jazdy w obu samochodach jest podobny, zbliżona jest również dynamika, chociaż nieco szybszy okazał się Lacetti. Czasy rozpędzania są wystarczające do sprawnego poruszania się po naszych drogach. Również komfort jazdy jest na zbliżonym poziomie. Zawieszenie w Cerato i Lacetti nie jest zbyt sztywne, co nie ułatwia szybkiej jazdy w

Fot. Chevrolet: Tablica przyrządów Lacetti zaprojektowana jest w tradycyjnym stylu, który ma tę zaletę, że bez trudu można odczytać wskazania wszystkich
Fot. Chevrolet: Tablica przyrządów Lacetti zaprojektowana jest w tradycyjnym stylu, który ma tę zaletę, że bez trudu można odczytać wskazania wszystkich wskaźników.

zakrętach, jednak własności jezdne obu aut są dobre. W Cerato zdecydowanie lepiej pracuje dźwignia zmiany biegów. Nieco cichszym autem jest Cerato, chociaż podczas jazdy z prędkością 100 km/h poziom hałasu wynosi 70 dB, co jest górną granicą normy dla pojazdów tej klasy. Układ hamulcowy w obu pojazdach ma

Fot. Ryszard Polit: Na tylnej kanapie Cerato miejsca jest sporo.
Fot. Ryszard Polit: Na tylnej kanapie Cerato miejsca jest sporo.

zbliżoną skuteczność, a droga hamowania z prędkości 100 km/h wynosi ok. 41,7 m. To nieco za długo, chociaż na wyniki pomiarów miały wpływ warunki zimowe.

 

Podsumowanie

 

Kia Cerato i Chevrolet Lacetti mają wiele wspólnych cech, a wybór pojazdu zależy od indywidualnego gustu nabywcy. Cerato okazał się

Fot. Chevrolet: Tylna kanapa Lacetti jest wygodna.
Fot. Chevrolet: Tylna kanapa Lacetti jest wygodna.

autem oszczędniejszym i cichszym, za to Lacetti ma nieco lepszą dynamikę i wyposażenie. Lacetti jest bogatszy o elektrycznie podgrzewane i sterowane lusterka, centralny zamek, radio CD i klimatyzację. Z tych względów Chevrolet kosztuje 54 450 zł, gdy Kia - 50 490 zł. Są to jednak ceny nieuwzględniające rabatów, które dochodzą do kilku tysięcy zł.  

 

 

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Kia Cerato

Chevrolet Lacetti 

Przestronność wnętrza

Remis

Silnik

+

 

Poziom hałasu

+

 

Hamulce

Remis

Dynamika

 

+

Zużycie paliwa

+

 

Nowoczesność konstrukcji

Remis

Wyposażenie

 

+

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Kia Cerato

Chevrolet Lacetti

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/benzynowy

4/16/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

1599

1598

Moc maksymalna (KM/obr/min)

105/5800

109/5800

Maks. moment obr. (Nm/obr/min)

143/4500

150/4000

Przyspieszenie 0-100 km/h(s)

11,0

10,7

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s)

12,3

11,6

Prędkość maksymalna (km/h)

186

187

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*

70

71

Droga hamowania od 100 km/h (m)

41,7

41,6

Pojemność bagażnika (dm3
)

538

405

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
)

55

60

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3
/100 km)

5,0/9,1

5,7/9,1

Długość x szerokość x wysokość (cm)

448 x 174 x 147

450 x 173 x 145

Rozstaw osi (cm)

261

260

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/6

3/6

Cena wersji sedan (zł)

50 490

54 450

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Kia Cerato Family

Chevrolet Lacetti Star

Poduszki powietrzne

2

2

Układ ABS

S

S

Elektryczne sterowanie szyb przednich

S

S

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka

-

S

Centralny zamek

-

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Radio z CD

-

S

Klimatyzacja manualna

-

S

s - wyposażenie seryjne

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty