Kia e-Soul i Kia e-Niro. Znamy ceny w Polsce

Paweł Piątek
Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem kompaktowych rozmiarów marki Kia. Obydwa modele już można zamawiać. Ceny nieznacznie mniejszego i bogato wyposażonego e-Soula zaczynają się od 139 990 zł, natomiast za e-Niro trzeba zapłacić tylko o 7 tys. zł więcej.Fot. Kia
Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem kompaktowych rozmiarów marki Kia. Obydwa modele już można zamawiać. Ceny nieznacznie mniejszego i bogato wyposażonego e-Soula zaczynają się od 139 990 zł, natomiast za e-Niro trzeba zapłacić tylko o 7 tys. zł więcej.Fot. Kia
Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem kompaktowych rozmiarów marki Kia. Obydwa modele już można zamawiać. Ceny nieznacznie mniejszego i bogato wyposażonego e-Soula zaczynają się od 139 990 zł, natomiast za e-Niro trzeba zapłacić tylko o 7 tys. zł więcej.

e-Soul to już trzecia generacja miejskiego crossovera marki Kia, który jako model napędzany silnikiem spalinowym debiutował w 2008 roku. Nowa Kia e-Soul jest w Europie oferowana wyłącznie jako samochód elektryczny.

Kia e-Soul

Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem
Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem kompaktowych rozmiarów marki Kia. Obydwa modele już można zamawiać. Ceny nieznacznie mniejszego i bogato wyposażonego e-Soula zaczynają się od 139 990 zł, natomiast za e-Niro trzeba zapłacić tylko o 7 tys. zł więcej.

Fot. Kia

Nowa Kia e-Soul jest oferowana z dwoma akumulatorami o różnej pojemności do wyboru, które zapewniają różny zasięg. Mniejszy z akumulatorów, o pojemności 39,2 kWh, gwarantuje zasięg  do 277 km, czyli znacznie większy niż zasięg Soula EV drugiej generacji. Osiągi auta również są lepsze. Od 0 do 100 km/h Kia e-Soul z silnikiem o mocy 136 KM przyspiesza w 9,9 s. Mocniejsza odmiana, napędzana silnikiem o mocy 204 KM, w sprincie ze startu zatrzymanego do 100 km/h jest o 2 s szybsza. Ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, seryjnie montowana w  e-Soulu z większym akumulatorem i oferowana jako opcja do e-Soula z mniejszym pakietem baterii pozwala na wykorzystanie 3-faz prądu, co znacząco skraca czas ładowania baterii.

Nowe e-Niro jako elektryczny crossover zajmuje na rynku równie wyjątkową pozycję jak e-Soul. Bardziej niż stylistyką wyróżnia się przestronnością wnętrza i funkcjonalnością. Niro – oferowane zarówno w wersji hybrydowej, hybrydowej typu plug-in oraz elektrycznej – jest najlepiej sprzedającym się tzw. zelektryfikowanym modelem marki. W 2019 roku nabywców znalazło 57 519 egzemplarzy Niro (+27,1% w porównaniu do wyniku w 2018 roku), co sprawia, że samochód ten zalicza się do grona najchętniej wybieranych modeli marki Kia. 

Kia e-Niro

Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem
Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem kompaktowych rozmiarów marki Kia. Obydwa modele już można zamawiać. Ceny nieznacznie mniejszego i bogato wyposażonego e-Soula zaczynają się od 139 990 zł, natomiast za e-Niro trzeba zapłacić tylko o 7 tys. zł więcej.

Fot. Kia

Nowe e-Niro dołącza do Niro hybrydowego i hybrydy typu plug-in, których na całym świecie od czasu wprowadzenia tego modelu do oferty w 2016 r. sprzedano już ponad ćwierć miliona egzemplarzy. Jak dotąd, w Europie nabywców znalazło ponad 100 000 sztuk hybrydowego crossovera.

Model wyposażony w akumulator o pojemności 64 kWh jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm.
e-Niro z takim układem napędowym przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy. Akumulator o pojemności 39,2 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW
(136 KM), który wytwarza maksymalny moment obrotowy o identycznej wartości jak mocniejszy silnik – 395 Nm. 136-konne e-Niro ze startu zatrzymanego do 100 km/h przyspiesza w 9,8 sekundy. Podobnie jak hybrydowe wersje Niro elektryczna również ma napęd na przednie koła.

Zarówno nowy e-Soul jak i e-Niro zapewniają kierowcy dostęp do szeregu technologii, które zwiększają wydajność akumulatora i poprawiają zasięg samochodu. Hamowanie rekuperacyjne pozwala odzyskać energię kinetyczną i przetworzyć ją w energię elektryczną, która zasila akumulator. Elektryczne modele Kia są wyposażone w łopatki przy kierownicy, które pozwalają kierowcy przełączać się pomiędzy trzema poziomami odzysku energii. Im wyższy poziom zostanie wybrany, tym więcej energii jest odzyskiwane podczas hamowania. Najwyższy poziom umożliwia jazdę z wykorzystaniem, praktycznie rzecz biorąc, tylko jednego pedału – pedału przyspieszenia. Dostępny jest również automatyczny tryb odzysku energii, który umożliwia samoczynne dostosowanie poziomu odzysku energii kinetycznej w zależności od warunków na drodze. Wówczas poziom rekuperacji zależy od sygnału z radaru umieszczonego w zderzaku.

Kia e-Soul oraz e-Niro są wyposażone w układ podgrzewania akumulatora, którego zadaniem jest minimalizowanie negatywnych skutków niskich temperatur. Jako wyposażenie dodatkowe Kia oferuje dodatkowy wymiennik ciepła, który wykorzystuje ciepło generowane przez układ klimatyzacji. Zamiast korzystać wyłącznie z mocy akumulatora w celu podgrzania kabiny, wymiennik ciepła przetwarza energię cieplną wytworzoną przez kompresor klimatyzacji, aby poprawić efektywność systemu ogrzewania w samochodzie. Zwiększa to skuteczność podgrzewania kabiny i minimalizuje pobór energii z akumulatora, co z kolei przekłada się na większy zasięg. Rozwiązanie to jest tańsze w stosunku do tradycyjnej pompy ciepła, a jednocześnie w zakresie temperatur 10-30 C równie efektywne.

Kia e-Soul i Kia e-Niro, podobnie jak wszystkie pozostałe modele marki, są objęte 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 kilometrów, która chroni również silnik elektryczny i akumulator.

Cennik Kia e-Soul:
Wersja 136 KM z baterią 39,2 kWh o zasięgu 277 km
139 990 zł za wersję wyposażeniową "M";
150 490 zł za wersję wyposażeniową "L";
160 490 zł za wersję wyposażeniową "XL".

Wersja 204 KM z baterią 64 kWh o zasięgu 452 km
160 990 zł za wersję wyposażeniową "M";
171 490 zł za wersję wyposażeniową "L";
181 490 zł za wersję wyposażeniową "XL".

wersja z ładowarką pokładową 7,2 kW
174 490 zł za wersję wyposażeniową "L".

Cennik Kia e-Niro:
Wersja 136 KM z baterią 39,2 kWh o zasięgu 289 km
146 990 zł za wersję wyposażeniową "M";
156 990 zł za wersję wyposażeniową "L";
166 990 zł za wersję wyposażeniową "XL".

Wersja 204 KM z baterią 64 kWh o zasięgu 455 km
167 990 zł za wersję wyposażeniową "M";
177 990 zł za wersję wyposażeniową "L";
187 990 zł za wersję wyposażeniową "XL".

Skoda. Prezentacja gamy SUV-ów: Kodiaq, Kamiq i Karoq

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty